u bent hier: Home > de redactie trainingen > alle trainingen > Webredactie compleet

Webredactie compleet

Training Webredactie compleet

Webredactie is meer dan schrijven en redigeren alleen. Als online redacteur of contentspecialist ben je thuis in teksten, maar weet je ook hoe je audiovisuele middelen kunt inzetten om je boodschap te versterken. Je bent in staat om aantrekkelijke en uitgekiende content te maken, die aansluit op de behoeften van je doelgroepen. Als spil in contentcreactie heb je een goed beeld van de trends in online communicatie.

Met de vijfdaagse training Webredactie compleet leg je een goede basis voor een rol als contentspecialist van de toekomst. Trainer Geert Poort geeft alvast 5 tips voor de webredacteur.

Wat je kunt na de training Webredactie compleet

  • De doelen van je organisatie vertalen in een doordachte online strategie
  • Een contentstrategie opzetten
  • Een navigatiestructuur uitwerken
  • Toegankelijk en doelgericht schrijven
  • Effectieve SEO-copy maken
  • Conversiegericht schrijven
  • Je bent bekend met verschillende evaluatiemethoden zoals Google Analytics en contentaudits
  • De kracht van audiovisuele content gebruiken

Wat je van  de training Webredactie compleet kunt verwachten

In de training worden tal van technische begrippen verduidelijkt en krijg je een up-to-date overzicht van de ontwikkelingen in online communicatie. Je leert handige hulpmiddelen voor contentbeheer. De training is een afwisseling van theorie en praktijk, in de opdrachten wordt zoveel mogelijk gewerkt met (eigen) praktijkvoorbeelden.

Dag 1
  • Module 1 Introductie online redactie en schrijven

Online redactie: trends en taken | Inleiding schrijven voor het web | Online leesgedrag | Structureren van online teksten

  • Module 2 Schrijven voor het web

Opbouw en stijl van online teksten | Schrijven van koppen, intro’s en hyperlinks

Dag 2
  • Module 3 Conversiegericht schrijven

Aantrekkelijk formuleren | Conversiegericht schrijven | Overtuigen met content | Beïnvloedingsprincipes

  • Module 4 SEO-copywriting

Schrijven voor de zoekmachine, SEO (Search Engine Optimization)

Dag 3
  • Module 5 Online strategie en structuur

Vertalen van organisatiedoelen in online strategie | Structuur en navigatie | Over taken en user stories | Van cardsorting tot prototypes

  • Module 6 Usability en evaluatie

Criteria voor een goede User eXperience (UX) | Methoden van evaluatie en meting: van Google Analytics tot contentaudits | Digitale toegankelijkheid

Dag 4
  • Module 7 Inzicht in online basistechnieken

Uitleg begrippen: van inline editing tot API’s, van SSL tot CSS | Werken met HTML en contentmanagementsystemen

  • Module 8 Inzet van verschillende online kanalen

Van customer journeys naar een contentstrategie | Nieuwsbrieven en blogs | Contentmarketing

Dag 5
  • Module 9 Sociale media

Aantal sociale media uitgelicht, zoals Facebook,Instagram, LinkedIn, Twitter | Storytelling

  • Module 10 Keuzeonderwerpen in overleg met de deelnemers

Voorbeelden: De kracht van beeld: de boodschap versterken met audiovisuele content | Hulpmiddelen voor online contentbeheer

Voor wie is de training bedoeld?

Contentspecialisten en (online) redacteuren die hun kennis en kunde willen bijspijkeren of verder willen ontwikkelen.

Lees wat oud-deelnemers Daniëlle en Rina over de training te vertellen hebben.

Wat je vooraf moet weten

  • Neem je laptop mee naar de training
  • Het handboek ‘Online Redactie’ van trainer Geert Poort en Corona de Wert is bij de prijs van de training inbegrepen.

Op zoek naar een andere training? Bekijk onze trainingsagenda

 

PRIJS:
Vraag een vrijblijvende offerte aan
LOCATIE:
Bij u op locatie
DATA:
In overleg
DEZE TRAINING IS OOK BESCHIKBAAR ALS:
10 september 2019
17 september 2019
1 oktober 2019
8 oktober 2019
15 oktober 2019

Vraag een offerte aan!

vraag een offerte aan voor deze training

vraag informatie aan over deze training

Trainer:

geen trainer of spreker gevonden