1

Webcare

Maak van klagers ambassadeurs. in deze incompany training webcare leer je samen met je collega’s de online reputatie van je organisatie beschermen.

Beschrijving

Incompany training Webcare 

We ondersteunen klanten steeds vaker via online kanalen als Twitter, Facebook en WhatsApp. In Nederland noemen we dat meestal ‘webcare’. Nog niet zo heel lang geleden was het vooral iets voor grote bedrijven als NS en KLM, maar die tijd is voorbij. Veel organisaties in de publieke sector zijn inmiddels aangehaakt, net als lokale ondernemers en bedrijven op de zakelijke markt. Als je klanten hebt en een Facebookpagina, dan doe je eigenlijk automatisch aan webcare. Met een maatwerk incompany training Webcare leer je de do’s en don’ts van klantcontact via online kanalen.

Opbrengst van de incompany training Webcare

De deelnemers kunnen na de training:

  • Klantverwachtingen en een service level managen.
  • Een tone of voice en aanspreekvorm bepalen.
  • Empathisch en persoonlijk reageren.
  • Omgaan met lastige gevallen.
  • Gebruik maken van een aantal tools.
  • Reputatieschade voorkomen.

Wat je van de incompany training Webcare kunt verwachten

Een incompany training is altijd maatwerk. Tijdens de intake bepalen we samen de juiste invulling van het programma. Hieronder zie je een voorbeeld van hoe de training eruit kan zien:

De training behandelt alle aspecten van webcare. Zowel strategie als praktijk komen uitgebreid aan de orde. De training begint met het bepalen van de tone of voice. Op wat voor manier ga je klanten aanspreken. Aan de hand van tal van praktijkvoorbeelden leer je wat werkt en wat niet. Je krijgt een aantal korte opdrachten waarmee de theorie concreet wordt geoefend. Er is aandacht voor het omgaan met lastige gevallen (Hug your haters) en je leert hoe je reputatieschade voorkomt. Je maakt kennis met de laatste trends of het gebied van webcare (chatbots, Social CRM). Tenslotte leer je samen met je collega’s hoe je webcare op een goede manier inbedt in jouw organisatie.

Voor wie is de training bedoeld?

Deze training is geknipt voor iedereen die beroepshalve te maken heeft met online klantencontact of meer wil weten over dit werkterrein.

Wat je vooraf moet weten

Een incompanytraining is maatwerk waar en wanneer jij het wilt. Je stelt samen met onze trainingsadviseur een training samen die een ervaren professional komt geven bij jou op kantoor, online of op een locatie naar keuze.

  • Om de kwaliteit van de training te waarborgen adviseren we een maximum van 10 deelnemende collega’s. Bij grotere aantallen kan het voor de leeropbrengst verstandig te zijn om de groep te splitsen in twee trainingen.
  • Deze training kan ook online worden aangeboden.
  • Het is ook mogelijk om deze training als een een-op-een coaching te boeken.
  • Stem voor aanvang van de training het programma inhoudelijk af met de trainer.
  • Alle deelnemers ontvangen een certificaat van deelname.

 

  • In overleg
  • Elke gewenste locatie óf online
  • Afhankelijk van de leerdoelen

"*" geeft vereiste velden aan

Hidden
Hidden
Privacybeleid*
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
×
  • De Redactie
  • Van Heenvlietlaan 200A
  • 1083 CM Amsterdam

  • info@deredactie.nl
  • 020-3086460
  • Btw: NL8017.10.960B.01
  • IBAN: NL64 RABO 0342 848 410
  • KVK: 36040811
×