1

Tone of voice

Hoe klinkt de stem van jouw organisatie? In deze incompany training leer je samen met je collega’s hoe je de externe communicatie een prettig en eenduidig geluid geeft.

Beschrijving

Incompany training Tone of voice

Hoe draag je als organisatie uit waar je voor staat uit in je externe communicatie? Hoe spreek je de lezer aan? Wie of wat is de afzender van je boodschap? Tone of voice gaat veel verder dan de discussie gebruiken we u of jij. Het bepaald letterlijk de toon waarmee je als organisatie naar buiten treedt. Een prettige, eenduidige tone of voice betrekt de lezer/bezoeker bij je dienst of product. Bovendien geeft het consistentie aan je communicatie-uitingen.  Maar hoe bepaal je wat de tone of voice moet zijn? En als je het bepaald hebt, hoe zorg je ervoor dat iedereen die bezig is met externe communicatie er ook mee aan de slag gaat? Met een maatwerk incompany training Tone of voice helpen we je op weg.

Opbrengst van de incompany training Tone of voice

De deelnemers kunnen na de training:

  • De doelgroep en het doel bepalen.
  • Bepalen welke afstand tot de lezer/bezoeker wenselijk is. Hoe spreek je deze groep aan?
  • Benoemen wie of wat de afzender is.
  • De kernwaarden van de organisatie vertalen naar een tone of voice.
  • Een begin maken met een tone of voice document voor de eigen organisatie.
  • Tips inzetten voor het implementeren van een tone of voice binnen een organisatie.

Wat je van de incompany training Tone of voice kunt verwachten

Een incompany training is altijd maatwerk. Tijdens de intake bepalen we samen de juiste invulling van het programma. Hieronder zie je een voorbeeld van hoe de training eruit kan zien:

In de training komen voorbeelden van verschillende tones of voice voorbij. De trainer faciliteert een brainstorm sessie om de tone of voice voor jouw organisatie helder te krijgen. Je gaat eigen teksten herschrijven naar de nieuwe tone of voice en krijgt daar feedback op. Samen met je collega’s maak je een begin aan een tone of voice document dat binnen de organisatie kan worden gebruikt. Ten slotte krijgen jij en je collega’s tips om de tone of voice uit te rollen en levend te houden.

Voor wie is de training bedoeld?

Iedereen die een aandeel heeft in de externe communicatie van een bedrijf of organisatie.

Wat je vooraf moet weten

Een incompanytraining is maatwerk waar en wanneer jij het wilt. Je stelt samen met onze trainingsadviseur een training samen die een ervaren professional komt geven bij jou op kantoor, online of op een locatie naar keuze.

  • Om de kwaliteit van de training te waarborgen adviseren we een maximum van 10 deelnemende collega’s. Bij grotere aantallen kan het voor de leeropbrengst verstandig te zijn om de groep te splitsen in twee trainingen.
  • Deze training kan ook online worden aangeboden.
  • Het is ook mogelijk om deze training als een een-op-een coaching te boeken.
  • Stem voor aanvang van de training het programma inhoudelijk af met de trainer.
  • Alle deelnemers ontvangen een certificaat van deelname.
  • In overleg
  • Elke gewenste locatie óf online
  • Afhankelijk van de leerdoelen

"*" geeft vereiste velden aan

Hidden
Hidden
Privacybeleid*
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
×
  • De Redactie
  • Van Heenvlietlaan 200A
  • 1083 CM Amsterdam

  • info@deredactie.nl
  • 020-3086460
  • Btw: NL8017.10.960B.01
  • IBAN: NL64 RABO 0342 848 410
  • KVK: 36040811
×