u bent hier: Home > de redactie trainingen > alle trainingen > SUMMERSCHOOL – Visuele content voor vlogs en stories

SUMMERSCHOOL – Visuele content voor vlogs en stories

Training Visuele content voor vlogs en stories

Stories, vlogs, emoji’s, gifjes, memes: allemaal visuele content die door jongeren via de smartphone bekeken wordt. Maar visueel nadenken over een boodschap werkt voor elke doelgroep! Denk alleen al aan het succes van Instagram en je weet dat je aan de slag moet met je eigen beeldtaal. In deze training van Kirsten Jassies, de auteur van Instaproof, een inspirerende handleiding voor Instagram, leer je visueel denken en doen!

Wat je kunt na de training Visuele content voor vlogs en stories

  • Een eigen visuele stijl bepalen die aansluit bij je doel en doelgroep
  • Het bepalen van je beeldtaal
  • De mogelijkheden van social video

Wat je van de training Visuele content voor vlogs en stories kunt verwachten

De diverse sociale platforms worden steeds visueler. Door middel van foto’s en video’s laten de gebruikers zien wat ze raakt en verwondert. Dat geldt ook voor bedrijven. Zij delen ook steeds meer hun producten en diensten op een visuele manier.

In de ochtend krijg je vooral theorie over de verschillende doelgroepen, de contentvormen en kanalen. ’s Middags ga je aan de slag met het maken van een storyboard en Stories voor Instagram en/of Facebook.

Aan bod komen onder meer de volgende onderwerpen:

  • Wat zijn Stories op Instagram en Facebook?
  • Waarom visuele content, en wat verstaan we hieronder?
  • Persoonlijke visuele content maken in Stories: vloggen!
  • Welke vorm zet je wanneer in en voor wie (doelgroep)?
  • Wat is je eigen beeldtaal (en hoe bepaal je die?)
  • Waarom en hoe maak je een storyboard voor vlogs en Stories?
  • Live (streamen) vs. Stories: wanneer zet je wat in?
  • Hoe ga je de interactie aan met je doelgroep via Stories?

Voor wie is de training bedoeld?

De training is speciaal bedoeld voor mensen die de visuele mogelijkheden van Instagram en Facebook beter willen leren kennen. Bijvoorbeeld marketeers, communicatieprofessionals, socialmediamanagers, webredacteuren, contentmanagers, brandmanagers en journalisten.

Wat je vooraf moet weten

  • Neem je smartphone mee!
  • Deze training is onderdeel van onze Summerschool. Dat betekent dezelfde training voor dezelfde prijs maar dan op een prachtige locatie in zomers Monnickendam. Inclusief lunch, stadswandeling en drankje op het terras van de Bierderij (alleen als je daar zin in hebt natuurlijk.)
  • Tijdens de Summerschool geldt een kortingsactie: 50 euro korting op de tweede training en 75 euro korting op de derde training. Bekijk ons hele zomerse aanbod.

Op zoek naar een andere training? Bekijk onze trainingsagenda

PRIJS:
€ 375,- excl. 21% btw
LOCATIE:
Monnickendam
TIJDSTIP:
09.30 - 16.30 uur, lunch is inbegrepen
DATUM:
3 juli 2019

Meld je aan!

direct aanmelden voor deze training

vraag informatie aan over deze training

Trainer: Kirsten Jassies

Kirsten Jassies

Kirsten Jassies is social content strateeg en geeft bedrijven als Cliniclowns, Canon en LINDA. advies over de inzet van visuele content en social influencers.

lees meer over Kirsten Jassies