u bent hier: Home > de redactie trainingen > alle trainingen > SUMMERSCHOOL – De kracht van het beeld

SUMMERSCHOOL – De kracht van het beeld

Training De kracht van het beeld

Hoe zet je krachtige beelden neer en hoe brief je? Hoe beargumenteer je je beeldkeuzes in plaats van ‘kiezen op gevoel’? Welke wetten zorgen ervoor dat een cover, homepage, voorpagina, flyer of affiche opvalt en onthouden wordt? Hoe selecteer je de juiste foto voor je doel en je doelgroep? En via welke techniek visualiseer je een abstracte, vaak gortdroge term als spaarrente of bodemsanering op een manier die spannend en verrassend is in plaats van een cliché? Je leert het in de training De kracht van het beeld.

Voor deelnemers is deze training van 2 dagen vaak letterlijk een eyeopener, omdat beeldwetten in hoge mate universeel zijn en zowel gelden voor online als printuitingen. In deze training krijg je grip op wat goed en krachtig beeld is en neem je afscheid van de mooi/lelijk discussie. Je leert dat sterk beeld niet duur hoeft te zijn. En hoe je tekst-beeld valkuilen omzeilt (‘aap eet banaan’) en in plaats daarvan kunt zorgen voor een 1 + 1 = 3 effect waarbij tekst en beeld elkaar versterken. Trainer Wim Honders geeft alvast een aantal tips rondom beeldredactie.

Wat je kunt na de training De kracht van het beeld

  • Beeld kiezen dat niet alleen binnenkomt, maar ook beklijft
  • Ingewikkelde of abstracte begrippen visualiseren
  • Je keuze voor bepaald beeld beargumenteren
  • Beeld kiezen met de meeste impact
  • Een combinatie van tekst en beeld maken die je boodschap versterken

Wat kan je van de training De kracht van het beeld verwachten

  • Beeldwetten
  • Visuele inspiratie
  • Visuele distantie & impact
  • Beeld: print & online
  • Beeldkeuze en beeldbetekenis
  • Visual storytelling (tips & tricks)
  • Praktische tips en oefeningen

Voor wie is de training bedoeld?

  • Redacteuren en journalisten die werken voor een krant, tijdschrift, social media of een webredactie.
  • Iedereen die werkzaam is voor een communicatieafdeling of een bedrijfsredactie.
  • Iedereen die als medewerker professioneel betrokken is bij het selecteren, bedenken, briefen en/of zelf maken van beeld.

Wat je vooraf moet weten

  • Neem naar de training een voorbeeld van ‘goed beeld’ en een voorbeeld van ‘slecht beeld’ mee
  • Als je digitale afbeeldingen als voorbeeld wil laten zien is het handig om een laptop of tablet mee te nemen.
  • Deze training is onderdeel van onze Summerschool. Dat betekent dezelfde training voor dezelfde prijs maar dan op een prachtige locatie in zomers Monnickendam. Inclusief lunch, stadswandeling en drankje op het terras van de Bierderij (alleen als je daar zin in hebt natuurlijk.)
  • Tijdens de Summerschool geldt een kortingsactie: 50 euro korting op de tweede training en 75 euro korting op de derde training. Bekijk ons hele zomerse aanbod.

Op zoek naar een andere training? Bekijk onze trainingsagenda.

PRIJS:
€ 375,- excl. 21% btw
LOCATIE:
Monnickendam
TIJDSTIP:
van 09.30 tot 16.30, lunch is inbegrepen
DATUM:
26 augustus 2019

Meld je aan!

direct aanmelden voor deze training

vraag informatie aan over deze training

Trainer: Wim Honders

Wim Honders

Wim Honders is conceptontwikkelaar, bladenexpert en redactioneel adviseur – print en online. Als creatief directeur van onder meer Scripta Media (Weekbladpers) en Boomerang Publishing heeft hij talloze (crossmediale en bekroonde) concepten ontwikkeld voor bedrijven, merken en instellingen. Hij is specialist, publicist en spreker op het gebied van beeldcommunicatie en crossmedia.

lees meer over Wim Honders

Ervaringen

8

Een hele praktische training waar je leert om beelden te beoordelen zonder een mooi-lelijk-discussie en fotografen te briefen. Dankzij de handige tips en besproken onderdelen kan ik ook aan de slag met een toekomstbestendige beeldhandleiding. Jammer dat het maar 4 avonden was!

8 - Corinne Besseling
Communicatieadviseur

meer klantervaringen