u bent hier: Home > de redactie trainingen > alle trainingen > SUMMERSCHOOL – Crossmediale contentcreatie

SUMMERSCHOOL – Crossmediale contentcreatie

Training Crossmediale contentcreatie

Hoe slaag je er in om jouw bedrijf of organisatie effectief voor het voetlicht te krijgen bij de juiste mensen? Op zo’n manier dat je ‘merk’ zichzelf blijft en de doelgroepen weet te boeien? Hoe maak je verstandig gebruik van alle mogelijke kanalen voor jouw content?

Content maken voor een bedrijf of organisatie betekent anno nu vooral: veel ballen in de lucht houden. Hoe pak je dat aan? Hoe zorg je ervoor dat je het hele jaar door vanuit een heldere structuur content maakt en verspreidt over de beschikbare kanalen?

Je leert het tijdens de summerschool Crossmediale contentcreatie.

Wat je kunt na de training Crossmediale contentcreatie

  • Een effectieve crossmediale content-formule opzetten
  • Je content afstemmen op de behoeften van meerdere doelgroepen
  • Een goed idee vertalen naar een concrete uiting voor diverse platforms
  • Een helder en werkbaar profiel maken van je diverse publieksgroepen
  • Met behulp van ‘contentmapping’ het hele jaar door gevarieerde content maken voor je diverse publieksgroepen
  • Efficiënt je team en freelancers organiseren

Wat je van de training Crossmediale contentcreatie kunt verwachten

Je leert hoe je een effectief content-format kunt opzetten voor je organisatie, met pijlers en hoofdthema’s. Je gaat vervolgens een diepgaande analyse maken van je publieksgroepen: wat voor mensen zijn het, wat hebben ze van je nodig, wat kan je voor hen betekenen? Vervolgens gaan we aan de slag om met de inhoudelijke afbakening (pijlers en thema’s) content te bedenken voor je diverse publieksgroepen. Daarna gaan we met behulp van content-mapping jouw ideeën uitwerken in een heldere structuur, zodat je het hele jaar door prima content kunt bedenken en distribueren.

We laten veel voorbeelden zien (goede en slechte!), en er is veel ruimte voor oefeningen, en onderlinge uitwisseling van ervaringen met je collega-deelnemers.

Voor wie is de training bedoeld?

Redacteuren, communicatie-professionals en hoofdredacteuren met enige ervaring, die hun titel(s) crossmediaal willen door-ontwikkelen.

Wat je vooraf moet weten

  • Trainer John Verhoeven belicht alvast twee misverstanden over contentcreatie.
  • Voor de training is het handig om een laptop mee te nemen
  • Bij deze training krijg je het boek ‘Het wat en hoe van contentstrategie’ van trainer John Verhoeven helemaal gratis!
  • Deze training is onderdeel van onze Summerschool. Dat betekent dezelfde training voor dezelfde prijs maar dan op een prachtige locatie in zomers Monnickendam. Inclusief lunch, stadswandeling en drankje op het terras van de Bierderij (alleen als je daar zin in hebt natuurlijk.)
  • Tijdens de Summerschool geldt een kortingsactie: 50 euro korting op de tweede training en 75 euro korting op de derde training. Bekijk ons hele zomerse aanbod.

john-verhoeven-contentstrategie

 

Op zoek naar een andere training? Bekijk onze trainingsagenda.

PRIJS:
€ 375,- excl. 21% btw
LOCATIE:
Monnickendam
TIJDSTIP:
van 9.30 tot ca 17.00 uur, lunch is inbegrepen
DATUM:

Meld je aan!

direct aanmelden voor deze training

vraag informatie aan over deze training

Trainer: John Verhoeven

John Verhoeven

John Verhoeven is een ervaren content-strateeg, auteur en trainer. Hij adviseert bedrijven en organisaties, en heeft succesvolle trainingen ontwikkeld op zijn vakgebied (content-strategie, content-creatie, visual storytelling).

lees meer over John Verhoeven