u bent hier: Home > de redactie trainingen > alle trainingen > Online contentstrategie

Online contentstrategie

Training Online contentstrategie

Relevante en waardevolle content leren produceren die bijdraagt aan de doelstellingen van jouw organisatie. Tijd steken in content die er echt toe doet. Daarna een contentstrategie schrijven en die vertalen naar een plan wat je direct kunt uitvoeren. Dat is het doel van de training online contentstrategie.

Trainer Etienne Donicie geeft vast 5 tips voor relevante content.

Wat je kunt na de training Online contentstrategie

  • Doelstelling van je organisatie vertalen naar online doelen
  • Stakeholders in kaart brengen
  • KPI’s bepalen en meetbare doelen stellen
  • Content audit uitvoeren
  • Kanaalkeuze bepalen
  • Contenttypen bepalen en content criteria vaststellen
  • Meten en bijsturen
  • Gebruikersonderzoek toepassen om conversie te verhogen
  • Structuur aanbrengen in de content
  • Aansturen redacties
  • Werken met een content kalender, matrix, statuut en stijlgids
  • Draagvlak verkrijgen binnen de organisatie voor je contentstrategie

Wat je van de training Online contentstrategie kunt verwachten

We beginnen deze praktische 2-daagse opleiding met het messcherp formuleren van de doelen. Meer conversie, bezoek of thought leadership. Het vraagt allemaal om een andere aanpak met andere KPI’s, meetbare doelen. Tegelijk brengen we de samenstelling van de doelgroep en de informatiebehoefte in kaart.

Zodra dat helder is, is het tijd voor de volgende stap: het kiezen van het kanaal en de daarbij behorende contenttypen. Gaan we teksten schrijven of werkt een video beter? Wat kost de productie van die content en wat levert het concreet op? Daarbij stellen we ook contentcriteria vast zodat je met een duidelijk plan de deur uit gaat.

Maar daarmee zijn we er nog niet. Er zijn tal van mogelijkheden beschikbaar om zelf te meten hoe content presteert. Uiteraard kijken we daarbij naar de mogelijkheden die bijvoorbeeld Google analytics ons biedt om te meten, maar we behandelen ook de hardopdenkprocedure, A/B testen, Usabilla, Chartbeat.

Ook de executie van de contentstrategie komt uitvoerig aan bod. Trainer Etienne Donicie heeft bij tientallen organisaties in de praktijk ervaren wat de succes- en faalfactoren zijn bij content management. We bekijken voorbeelden van grote en kleine organisaties, banken, verzekeraars, gemeentes, ministeries en non-profit organisaties. Het verkrijgen van draagvlak voor je strategie speelt daarbij een belangrijke rol.

Aandachtspunt daarbij is contentreductie: hoe zorg je ervoor dat bezoekers niet overspoelt met irrelevante content? En hoe kom je van al die slecht presterende content af? Wat zijn andere valkuilen die je moet vermijden?

Voor wie is de training bedoeld?

  • (Web)redacteuren
  • Marketeers
  • Communicatieadviseurs
  • Iedereen die zich bezig houdt met het strategisch inzetten van online content voor een organisatie

Lees wat oud-deelnemer Lizette over de training te heeft te vertellen.

Wat je vooraf moet weten

  • Het is handig als je een laptop meeneemt naar de training.

Video

Trainer Etienne Donicie vertelt je in deze video meer over de training. Klik rechtsonder in het beeld voor een vergrote weergave.

 

Op zoek naar een andere training? Bekijk onze trainingsagenda

 

PRIJS:
Vraag een vrijblijvende offerte aan
LOCATIE:
Bij u op locatie
DATA:
In overleg
DEZE TRAINING IS OOK BESCHIKBAAR ALS:
18 september 2019
25 september 2019

Vraag een offerte aan!

vraag een offerte aan voor deze training

vraag informatie aan over deze training

Trainer:

geen trainer of spreker gevonden