1

Nudging

Soms moet je praten, soms moet je duwen. In deze verhelderende training leer je  wanneer je een onbewust duwtje (nudge) kunt gebruiken en hoe je een succesvolle nudge ontwerpt.

Beschrijving

Incompany training Nudging

Als we een ander proberen te beïnvloeden tot nieuw gedrag, proberen we dat meestal door de ander uit te leggen waarom ander gedrag beter is. Met alle goede bedoelingen, maar regelmatig zonder resultaat. Gedrag beïnvloeden is behoorlijk lastig en om mensen echt zover te krijgen moet je meer inzetten dan alleen een goed beargumenteerd verhaal. Door ook in te spelen op het automatische deel van het brein vergroot je de kansen dat je de ander in beweging krijgt. Maar wanneer werkt dat? En welke instrumenten kun je inzetten? In de incompany training Nudging krijg je inzicht in wanneer je een onbewust duwtje (nudge) kunt gebruiken en hoe je een succesvolle nudge kunt ontwerpen. Je experimenteert met het ontwerpen van strategieën waar je slim gebruik maakt van de vuistregels die ons onbewuste brein hanteert.

Opbrengst van de incompany training Nudging

De deelnemers kunnen na de training anderen onbewust beïnvloeden met nudging, in plaats van overtuigen met argumenten. Ze weten welke duwtjes wanneer werken en waarom.

Wat je van de incompany training Nudging kunt verwachten

Een incompany training is altijd maatwerk. Tijdens de intake bepalen we samen de juiste invulling van het programma. Hieronder zie je een voorbeeld van hoe de training eruit kan zien:

Blok 1: Helpt goed informeren wel? Hoe ons brein de meeste boodschappen verwerkt

  • We zijn minder rationeel dan jij hoopt, ons onbewuste is vaak leidend.
  • Het onbewuste brein zit vol automatismen & omzeilende overtuigingen (injunctieve norm/descriptieve norm).
  • Dus goed luisteren en er naar handelen zit er niet altijd in.

Blok 2: Wanneer heeft het zin om een duwtje in te zetten?

  • Wat wil je eigenlijk van de ander? Wat houdt hem/haar tegen?
  • Wanneer gaat het fout? In het begin of bij het volhouden?
  • Wat voor weerstand kom je tegen?
  • Krijgt de ander wel genoeg feedback?

Blok 3: Het ontwerpen van een stevig duwtje

  • Duwtjes via de omgeving (strepen, verf, meer soep enz).
  • Duwtjes via keuzes (DUO default, sokken, broodjes kip enz).
  • Duwtjes via sociale context (sociale norm benoemen, schaarste Booking.com).

Blok 4: Spreek de taal van het brein voordat je je mond opendoet

  • Weet wanneer je winst of verlies inzet.
  • Zet in op committent en consistentie.
  • Hou rekening met een prangend tekort aan zelfbeheersing (en gebruik dus mental accounting, ‘wen-momenten’ en sociale steun).

Voor wie is de training bedoeld?

  • Communicatieprofessionals
  • Online marketeers
  • Leidinggevenden

Wat je vooraf moet weten

Een incompanytraining is maatwerk waar en wanneer jij het wilt. Je stelt samen met onze trainingsadviseur een training samen die een ervaren professional komt geven bij jou op kantoor, online of op een locatie naar keuze.

  • Om de kwaliteit van de training te waarborgen adviseren we een maximum van 10 deelnemende collega’s. Bij grotere aantallen kan het voor de leeropbrengst verstandig te zijn om de groep te splitsen in twee trainingen.
  • Deze training kan ook online worden aangeboden.
  • Het is ook mogelijk om deze training als een een-op-een coaching te boeken.
  • Stem voor aanvang van de training het programma inhoudelijk af met de trainer.
  • Alle deelnemers ontvangen een certificaat van deelname.
  • In overleg
  • Elke gewenste locatie óf online
  • Afhankelijk van de leerdoelen

"*" geeft vereiste velden aan

Hidden
Hidden
Privacybeleid*
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
×
  • De Redactie
  • Van Heenvlietlaan 200A
  • 1083 CM Amsterdam

  • info@deredactie.nl
  • 020-3086460
  • Btw: NL8017.10.960B.01
  • IBAN: NL64 RABO 0342 848 410
  • KVK: 36040811
×