1

Mediatraining

Ontspannen de media te woord staan. In deze training leer je samen met je collega’s hoe je overeind blijft in een gesprek met een journalist en hoe je tijdens het gesprek bij je eigen boodschap blijft.

Beschrijving

Incompany Mediatraining

Uitstekend uit je woorden komen terwijl er een ongeduldige journalist voor je neus staat. Ontspannen blijven bij lastige (en zelfs intimiderende) vragen. Consistent je verhaal houden en compact en begrijpelijk zijn voor de vlogger die meer van je wil weten. Wie regelmatig het woord moet voeren bij de groeiende media-aandacht, wil het liefst 100% impact hebben en inhoudelijk goed zijn, media-logisch en geloofwaardig.  Dat leer je in de incompany Mediatraining.

Niemand is in één klap een presentatiewonder, of je nu CEO bent, woordvoerder van een organisatie, of publiek bestuurder. En of je nu een interview geeft, een media optreden doet of een speech houdt. In de mediatraining werken we aan je presentatie. Je leert beknopt en duidelijk te formuleren, onder uiteenlopende omstandigheden vragen te beantwoorden, je verhaal rustig en spontaan over te brengen en het mediamoment prettig af te sluiten. Na deze training sta je vol vertrouwen voor de camera.

Opbrengst van de incompany Mediatraining

De deelnemers kunnen na de training:

  • Voor het voetlicht komen op de manier die ze willen.
  • Op diverse interviewtechnieken snel en adequaat te reageren.
  • Het mechanisme van media-logica inzien en inspelen op de belangen van journalisten, bloggers en vloggers.
  • Een inhoudelijk verhaal samen stellen en uitdragen.
  • Hun uitstraling en performance positief beïnvloeden en hun unieke kracht als basis gebruiken.
  • Elk mediamoment goed af ronden.

Wat je van de incompany Mediatraining kunt verwachten

Een incompany training is altijd maatwerk. Tijdens de intake bepalen we samen de juiste invulling van het programma. Hieronder zie je een voorbeeld van hoe de training eruit kan zien:

De training begint met een aantal voorbeelden van goede en slechte mediaoptredens. Waarin zit het verschil? Daarna leer je hoe media-logica werkt en hoe je dat kan gebruiken om je eigen verhaal te vertellen. Aan de hand van een aantal interactieve opdrachten krijg je het gereedschap in handen om zelf de controle over je boodschap te houden. Ten slotte ga je oefenen met cases uit jullie eigen praktijk en krijg je feedback van de trainer en je collega’s. De training is zeer interactief en er is veel ruimte voor de eigen inbreng van de deelnemers.

Voor wie is de training bedoeld?

  • Woordvoerders van bedrijven en organisaties die te maken krijgen met journalisten, filmmakers, bloggers en vloggers en die ofwel zelf actief de media opzoeken om zich in de picture te krijgen, of door de media ‘bestookt’ worden omdat ze midden in het nieuws staan.
  • Bestuurders die media-aandacht gericht willen inzetten bij hun media strategie.
  • Communicatieprofessionals die anderen aansturen het woord te doen en diegene op een goede manier wil coachen.

Wat je vooraf moet weten

Een incompanytraining is maatwerk waar en wanneer jij het wilt. Je stelt samen met onze trainingsadviseur een training samen die een ervaren professional komt geven bij jou op kantoor, online of op een locatie naar keuze.

  • Om de kwaliteit van de training te waarborgen adviseren we een maximum van 10 deelnemende collega’s. Bij grotere aantallen kan het voor de leeropbrengst verstandig te zijn om de groep te splitsen in twee trainingen.
  • Deze training kan ook online worden aangeboden.
  • Het is ook mogelijk om deze training als een een-op-een coaching te boeken.
  • Stem voor aanvang van de training het programma inhoudelijk af met de trainer.
  • Alle deelnemers ontvangen een certificaat van deelname.
  • In overleg
  • Elke gewenste locatie óf online
  • Afhankelijk van de leerdoelen

"*" geeft vereiste velden aan

Hidden
Hidden
Privacybeleid*
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
×
  • De Redactie
  • Van Heenvlietlaan 200A
  • 1083 CM Amsterdam

  • info@deredactie.nl
  • 020-3086460
  • Btw: NL8017.10.960B.01
  • IBAN: NL64 RABO 0342 848 410
  • KVK: 36040811
×