1

Gesprekstechnieken

Snel, goed en veilig naar de kern. In deze incompany training leer je samen met je collega’s de technieken die je nodig hebt om elk gesprek tot een goed en constructief einde te brengen.

Beschrijving

Incompany training Gesprekstechnieken

Of je nu wil onderhandelen, adviseren of verkopen. Een goede gesprekstechniek is de basis. Een constructief gesprek voeren is nog niet altijd makkelijk. Echt ingaan op wat de ander zegt en tevens het doel van je gesprek in het oog houden, vraagt veel van je luister- en gespreksvaardigheden. Het is veel meer dan horen wat de ander zegt en jouw kant van het verhaal vertellen. Wil je begrijpen wat de ander beweegt, waardoor het communicatieproces versoepelt of wil je de ander meekrijgen in jouw visie dan helpt deze training je daarbij. Met de incompany training Gesprekstechnieken leer je gemakkelijker echt contact maken en sneller je doel bereiken.

Opbrengst van de incompany training Gesprekstechnieken

De deelnemers kunnen na de training:

  • Contact maken.
  • Een gesprek voorbereiden.
  • Feitelijke communicatie van emotionele communicatie onderscheiden.
  • Vragen stellen, luisteren, reageren en anticiperen.
  • Omgaan met weerstand en lastige gesprekken voeren.
  • Lichaamstaal herkennen.
  • De regie over het gesprek in handen houden.
  • Veelvoorkomende fouten herkennen.

Wat je van de incompany training Gesprekstechnieken kunt verwachten

Een incompany training is altijd maatwerk. Tijdens de intake bepalen we samen de juiste invulling van het programma. Hieronder zie je een voorbeeld van hoe de training eruit kan zien:

De training begint met een aantal voorbeelden van hoe het zeker niet moet. Daarna bespreken de deelnemers lastige gesprekken die ze in het verleden gevoerd hebben en analyseren samen waar het spaak liep. Aan de hand van een aantal interactieve opdrachten wordt de waarde van een goede gesprekstechniek inzichtelijk. Naast de theorie krijg je van de trainer tips en handvatten hoe je om kan gaan met diverse lastige situaties. In de middag wordt er veel geoefend en wordt de theorie in de praktijk gebracht. Zo krijgen de deelnemers onderhandelingstechnieken, adviesvaardigheden of een sales pitch in de vingers.

Voor wie is de training bedoeld?

Iedereen die regelmatig (lastige) gesprekken voert waar de verwachtingen van de andere partij zorgvuldig moeten worden gemanaged.

Wat je vooraf moet weten

Een incompanytraining is maatwerk waar en wanneer jij het wilt. Je stelt samen met onze trainingsadviseur een training samen die een ervaren professional komt geven bij jou op kantoor, online of op een locatie naar keuze.

  • Om de kwaliteit van de training te waarborgen adviseren we een maximum van 10 deelnemende collega’s. Bij grotere aantallen kan het voor de leeropbrengst verstandig te zijn om de groep te splitsen in twee trainingen.
  • Deze training kan ook online worden aangeboden.
  • Het is ook mogelijk om deze training als een een-op-een coaching te boeken.
  • Stem voor aanvang van de training het programma inhoudelijk af met de trainer.
  • Alle deelnemers ontvangen een certificaat van deelname.
  • In overleg
  • Elke gewenste locatie óf online
  • Afhankelijk van de leerdoelen

"*" geeft vereiste velden aan

Hidden
Hidden
Privacybeleid*
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
×
  • De Redactie
  • Van Heenvlietlaan 200A
  • 1083 CM Amsterdam

  • info@deredactie.nl
  • 020-3086460
  • Btw: NL8017.10.960B.01
  • IBAN: NL64 RABO 0342 848 410
  • KVK: 36040811
×