Beschrijving
Training Schrijven voor social media
Beeld is belangrijk op social media, dat is zeker. Maar goede teksten zijn nog altijd de beste manier om te zorgen voor meer bereik en interactie. In deze training leer je daarom hoe je betere social mediaberichten schrijft. Welke teksten zorgen voor kliks op LinkedIn en Facebook? En welk soort berichten maakt juist discussie los? Je leert het tijdens de training Schrijven voor social media.
Wat je kunt na de training
- Je weet wat welke elementen belangrijk zijn voor succesvolle social media berichten;
- Je weet hoe je een verhaal vertaalt in teksten voor verschillende platformen en in verschillende lengtes. Of het nou voor LinkedIn, Facebook, Instagram of Twitter is;
- Je doet volop inspiratie op voor verschillende formats waarmee je je contentkalender kunt vullen;
- Je schrijft met het oog op conversie – van reacties tot kliks;
- Je kunt hashtags effectief inzetten;
- Je kent de belangrijkste vuistregels voor het voeren van een online dialoog
Wat je van de training Schrijven voor social media kunt verwachten
In deze interactieve training krijg je tips en tricks voor sterke social mediateksten. Je leert hoe je je tekst aanpast aan de verschillende social mediakanalen en hoe je optimaal resultaat behaalt met je posts. We focussen op Facebook, LinkedIn, Instagram en Twitter, maar indien gewenst kunnen we ook kijken naar andere kanalen. Zo leer je hoe je het verhaal van je organisatie voor ieder social mediakanaal en iedere doelgroep optimaal kunt brengen.
Tijdens de training is er veel ruimte voor oefening en feedback. Aan de hand van vele voorbeelden leer je wat tekst krachtig maakt en hoe je conversiegericht kunt schrijven voor social. Bovendien krijg je een aantal succesvolle contentformats en ideeën aangereikt om direct toe te passen in jouw dagelijkse werk.
Deze training is gericht op de dagelijkse praktijk. We doen dan ook diverse opdrachten, die uitgebreid worden nabesproken. De trainer denkt intensief met je mee bij het uitvoeren van die opdrachten, zodat je wat je leert daadwerkelijk kunt toepassen op jouw specifieke situatie. Na de training heb jij gegarandeerd nieuwe ideeën voor jouw social media kanalen.
Voor wie is de training bedoeld?
Deze training is specifiek geschikt voor (web)redacteuren, tekstschrijvers, journalisten en communicatieprofessionals – zelfstandig of in dienst – voor wie het aanleveren van social mediaberichten onderdeel is van hun werk. De training is bedoeld voor mensen die willen leren hoe ze hun social mediateksten aantrekkelijker en effectiever kunnen maken. De training is ook geschikt voor eindredacteuren die regelmatig social mediaberichten van anderen moeten beoordelen en aanpassen. Dit is dé training voor schrijvers die het gevoel hebben dat hun social media skills een boost kunnen gebruiken.
Voordelig leren bij De Redactie
Schrijf je je in voor meerdere trainingen? Dan leer je nog voordeliger! Wanneer je je aanmeldt voor twee trainingen of je schrijft je tegelijk in met een vriend of collega, dan ontvang je 5% korting op het totaalbedrag. Schrijf je jezelf of anderen in voor drie of meer trainingen dan levert dat in totaal 8% voordeel op. De korting wordt automatisch toegepast in het winkelmandje op het moment dat je meer trainingen toevoegt. Zo stel je voordelig je eigen leertraject samen.
Extra voordeel voor ZZP-ers
Ben je zelfstandige? Dan krijg je bij De Redactie extra voordeel! ZZP-ers krijgen altijd 5% extra korting op ons hele trainingsaanbod met reductiecode ZZPDEREDACTIE.
Wat je vooraf moet weten
- Je hebt voor deze training een laptop nodig. Het is ook fijn als je je smartphone bij je hebt.
- Er is een maximum van 10 deelnemers.
- Wist je dat de kosten voor deze training voor zzp-ers nog steeds fiscaal aftrekbaar zijn?
- Je ontvangt een certificaat van deelname.
Incompany training Schrijven voor social media
Deze cursus is ook als incompany training te boeken. Op locatie of online. Een incompany training is maatwerk waar en wanneer jij wilt.