u bent hier: Home > de redactie trainingen > alle trainingen > De taal van social media

De taal van social media

Training De taal van social media

Hoe kun je effectief schrijven voor social media? Hoe zorg je met behulp van tekst dat je boodschap op social media voldoende bereik krijgt? Wat zijn de laatste trends als het gaat om effectieve content? Hoe gebruik je emoji? En hoe zorg je dat je met tekst al die visuele content versterkt?

In deze praktische training over de taal van social media krijg je tips, tricks en tools om tekst nog effectiever in te zetten. Je leert wat in algemene zin werkt, maar ook wat je kunt doen om specifiek op Twitter, Facebook, LinkedIn en Instagram meer effect te bereiken.

Wat je kunt na de Training de taal van social media

  • Je hebt meer inzicht in de werking van social media en wat de elementen zijn die een bericht succesvol maken;
  • Je weet hoe je je schrijfstijl beter laat aansluiten op je doelgroep
  • Je hebt inzicht in de verschillen tussen de kanalen
  • Je weet hoe je links, afbeeldingen en video slim combineert met tekst voor nog meer resultaat;
  • Je weet welke stijlvormenen je in kunt zetten om reacties op te roepen en je doelgroep te betrekken bij je content;
  • Je hebt volop inspiratie voor formats die reacties en likes opleveren.

Wat je tijdens de Training de taal van social media kan verwachten

In deze interactieve training leer je effectief om te gaan met tekst op social media. We focussen ons op Facebook, LinkedIn, Instagram en Twitter en kijken hoe je met tekst meer engagement en dus ook meer bereik krijgt voor je berichten. Daarnaast krijg je handvatten om je creativiteit aan te spreken, en meer resultaat te behalen op social media. Er is veel ruimte voor oefening en feedback.

Aan de hand van vele voorbeelden bespreken we wat tekst krachtig maakt (en wat niet) en hoe je tekst kunt gebruiken om de boodschap van je video, afbeelding of link verder te versterken. Bovendien krijg je een aantal slimme formats aangereikt om keer op keer toe te passen.

Deze training is gericht op de dagelijkse praktijk. We sluiten elk onderdeel af met een opdracht en bespreken zoveel mogelijk gezamenlijk de ideeën en uitkomsten. De trainer denkt intensief met je mee bij het uitvoeren van die opdrachten, zodat je wat je leert ook daadwerkelijk kunt toepassen op jouw specifieke situatie.

Voor wie is de training bedoeld?

Deze training is specifiek geschikt voor (web)redacteuren, tekstschrijvers, journalisten en voor communicatieprofessionals – zelfstandig of in dienst – die aantrekkelijker en effectiever willen schrijven voor social media en willen weten wat werkt op social. De training is ook geschikt voor eindredacteuren die social media teksten van anderen moeten beoordelen op effectiviteit.

Webmaster Iris Windmeijer deelt haar ervaring met deze training.

Wat je vooraf moet weten

  • Je hebt voor deze training een laptop nodig. Het is ook fijn als je je smartphone bij je hebt.

Op zoek naar een andere training? Bekijk onze trainingsagenda.

PRIJS:
Vraag een vrijblijvende offerte aan
LOCATIE:
Bij u op locatie
DATA:
In overleg
DEZE TRAINING IS OOK BESCHIKBAAR ALS:

Vraag een offerte aan!

vraag een offerte aan voor deze training

vraag informatie aan over deze training

Trainer:

geen trainer of spreker gevonden