u bent hier: Home > de redactie trainingen > alle trainingen > Crossmediale contentcreatie

Crossmediale contentcreatie

Training Crossmediale contentcreatie

Hoe slaag je er in om jouw bedrijf of organisatie effectief voor het voetlicht te krijgen bij de juiste mensen? Op zo’n manier dat je ‘merk’ zichzelf blijft en toch weet te boeien? Hoe integreer je de vertrouwde, en nog steeds effectieve ‘print’-uitingen met alle mogelijkheden van ‘online’ en social media?

Het zijn complexe vragen waar geen eenvoudige antwoorden op bestaan. Veel redacties doen van alles tegelijk, en door elkaar. Content maken voor een bedrijf of organisatie betekent anno nu vooral: veel ballen in de lucht moeten houden. Hoe pak je dat aan? Hoe zorg je ervoor dat je het hele jaar door vanuit een heldere structuur content maakt en verspreidt over de beschikbare kanalen? En op een manier waarbij  je de diverse uitingen op elkaar laat aansluiten. Wat moet dan waar? Je leert het tijdens de tweedaagse training Crossmediale contentcreatie.

Trainer John Verhoeven belicht alvast twee misverstanden over contentcreatie.

Wat je kunt na de trainingCrossmediale contentcreatie

  • Een effectieve crossmediale content-formule maken
  • Jouw content afstemmen op de behoeften van meerdere doelgroepen
  • Een goed idee vertalen naar een concrete uiting voor diverse platforms
  • Optimale interactie organiseren met je publiek op social media
  • Het hele jaar door uitstekende content creëren
  • Effectief en efficiënt het team en eventuele freelancers organiseren
  • Het team organisatorisch en strategisch inbedden in de organisatie

Wat je van de training Crossmediale contentcreatie kunt verwachten

Je leert de basis van effectieve en bestendige crossmediale contentcreatie:

  • De opzet van een content-format (missie, pijlers en hoofdthema’s).
  • De afbakening van doel- en bereiksgroepen.
  • Een goede inbedding van content creatie in je eigen organisatie.

Daarnaast leer je hoe je creativiteit organiseert met redacteuren. Zodat je het hele jaar door een gestage stroom hoogwaardige content maakt voor diverse platforms. Je gaat heel praktisch aan de slag, zoveel mogelijk op basis van jouw eigen content. Ter afsluiting stel je voor jouw eigen website/publicatie (of een nieuw concept) een crossmediale content-formule op.

Je gaat aan de slag op basis van je eigen content. Met oefeningen, en veel aandacht voor interactie tussen deelnemers en de trainer. Bovendien besteden we ook aandacht aan methoden om jouw eigen online succes te meten – en verder te verbeteren. We wisselen ervaringen uit en bespreken elkaars uitdagingen.

In de tweedaagse  training Crossmediale contentcreatie krijg je alle tools en vaardigheden aangereikt die nodig zijn om het hele jaar door helder en met samenhang content te bedenken, produceren en distribueren

Voor wie is de training bedoeld?

Redacteuren, communicatie-professionals en hoofdredacteuren met enige ervaring, die hun titel(s) crossmediaal willen door-ontwikkelen.

Wat je vooraf moet weten

  • Voor de training is het handig om een laptop mee te nemen
  • Bij deze training krijg je het boek ‘Het wat en hoe van contentstrategie’ van trainer John Verhoeven helemaal gratis!

john-verhoeven-contentstrategie

 

PRIJS:
Vraag een vrijblijvende offerte aan
LOCATIE:
Bij u op locatie
DATA:
In overleg
DEZE TRAINING IS OOK BESCHIKBAAR ALS:

Vraag een offerte aan!

vraag een offerte aan voor deze training

vraag informatie aan over deze training

Trainer:

geen trainer of spreker gevonden