u bent hier: Home > de redactie trainingen > alle trainingen > Crossmediale contentcreatie

Crossmediale contentcreatie

Incompany training Crossmediale contentcreatie

Hoe slaag je er in om jouw bedrijf of organisatie effectief voor het voetlicht te krijgen bij de juiste mensen? Op zo’n manier dat je ‘merk’ zichzelf blijft en toch weet te boeien? Hoe integreer je de vertrouwde, en nog steeds effectieve ‘print’-uitingen met alle mogelijkheden van ‘online’ en social media? Het zijn complexe vragen waar geen eenvoudige antwoorden op bestaan. Veel redacties doen van alles tegelijk, en door elkaar. Content maken voor een bedrijf of organisatie betekent anno nu vooral: veel ballen in de lucht moeten houden. Hoe pak je dat aan? Hoe zorg je ervoor dat je het hele jaar door vanuit een heldere structuur content maakt en verspreidt over de beschikbare kanalen? En op een manier waarbij  je de diverse uitingen op elkaar laat aansluiten. Wat moet dan waar? Je leert het tijdens de incompany training Crossmediale contentcreatie.

Opbrengst van de incompany training Crossmediale contentcreatie

De deelnemers kunnen na de training:

  • Een effectieve crossmediale content-formule maken
  • Hun content afstemmen op de behoeften van meerdere doelgroepen
  • Een goed idee vertalen naar een concrete uiting voor diverse platforms
  • Optimale interactie organiseren met hun publiek op social media
  • Het hele jaar door uitstekende content creëren
  • Effectief en efficiënt het team en eventuele freelancers organiseren
  • Het team organisatorisch en strategisch inbedden in de organisatie

Wat je van de incompany training Crossmediale contentcreatie kunt verwachten

Een incompany training is altijd maatwerk. Tijdens de intake bepalen we samen de juiste invulling van het programma. Hieronder zie je een voorbeeld van hoe de training eruit kan zien:

De deelnemers beginnen met de basis van effectieve en bestendige crossmediale contentcreatie:

  • De opzet van een content-format (missie, pijlers en hoofdthema’s).
  • De afbakening van doel- en bereiksgroepen.
  • Een goede inbedding van content creatie in de eigen organisatie.

De deelnemers leren creativiteit effectief organiseren. Zodat ze samen het hele jaar door een gestage stroom hoogwaardige content maken voor diverse platforms. Ze gaan heel praktisch aan de slag, zoveel mogelijk op basis van de content van de eigen organisatie. Ter afsluiting stellen de deelnemers samen voor hun eigen website/publicatie (of een nieuw concept) een crossmediale content-formule op.

Tijdens de incompany training Crossmediale contentcreatie krijgen de deelnemers alle tools en vaardigheden aangereikt die nodig zijn om het hele jaar door helder en met samenhang content te bedenken, produceren en distribueren.

Voor wie is de training bedoeld?

Redacteuren, communicatie-professionals en hoofdredacteuren met enige ervaring, die hun titel(s) crossmediaal willen door-ontwikkelen.

Wat je vooraf moet weten

Een incompany training is maatwerk waar en wanneer jij het wilt. Je stelt samen met onze trainingsadviseur een training samen die een ervaren professional komt geven bij jou op kantoor of op een locatie naar keuze.

  • Om de kwaliteit van de training te waarborgen adviseren we een maximum van 10 deelnemende collega’s. Bij grotere aantallen kan het voor de leeropbrengst verstandig te zijn om de groep te splitsen in twee trainingen.
  • Het is ook mogelijk om deze training als een 1 op 1 coaching te boeken.
  • Stem voor aanvang van de training het programma inhoudelijk af met de trainer.
  • Alle deelnemers ontvangen een certificaat van deelname.

Vraag direct een offerte op maat aan!

Op zoek naar een andere incompany training? Bekijk ons incompany aanbod.

PRIJS:
€ 725,- excl. 21% btw
LOCATIE:
Aristo Utrecht
TIJDSTIP:
09.30 - 16.30 uur, lunch is inbegrepen
DATUM:

Meld je aan!

direct aanmelden voor deze training

vraag informatie aan over deze training

Trainer: John Verhoeven

John Verhoeven

John Verhoeven is een ervaren content-strateeg, auteur en trainer. Hij adviseert bedrijven en organisaties, en heeft succesvolle trainingen ontwikkeld op zijn vakgebied (content-strategie, content-creatie, visual storytelling).

lees meer over John Verhoeven