1
2
3
4
1

Online contentstrategie

Van plan tot uitvoering. In deze training leer je van Etienne Donicie hoe je de strategische doelstellingen van je organisatie vertaalt in een contentplan en hoe je dat plan vervolgens via verschillende kanalen uitvoert.

Beschrijving

Training Online contentstrategie

Relevante en waardevolle content leren produceren die bijdraagt aan de doelstellingen van jouw organisatie. Tijd steken in content die er echt toe doet. Daarna een contentstrategie schrijven en die vertalen naar een plan wat je direct kunt uitvoeren. Dat is het doel van de training online contentstrategie.

Wat je kunt na de training

  • Doelstelling van je organisatie vertalen naar online doelen.
  • Stakeholders in kaart brengen.
  • KPI’s bepalen en meetbare doelen stellen.
  • Content audit uitvoeren.
  • Kanaalkeuze bepalen.
  • Bepalen welke social media binnen de strategie passen.
  • Contenttypen bepalen en content criteria vaststellen voor zowel tekst als beeld.
  • Meten en bijsturen.
  • Gebruikersonderzoek toepassen om conversie te verhogen.
  • Structuur aanbrengen in de content.
  • Aansturen redacties.
  • Werken met een content kalender, matrix, statuut en stijlgids.
  • Draagvlak verkrijgen binnen de organisatie voor je contentstrategie.

Wat je van de training Online contentstrategie kunt verwachten

We beginnen deze praktische 2-daagse opleiding met het messcherp formuleren van de doelen. Meer conversie, bezoek of thought leadership. Het vraagt allemaal om een andere aanpak met andere KPI’s, meetbare doelen. Tegelijk brengen we de samenstelling van de doelgroep en de informatiebehoefte in kaart.

Zodra dat helder is, is het tijd voor de volgende stap: het kiezen van het kanaal en de daarbij behorende contenttypen. Gaan we teksten schrijven of werkt een video beter? Wat kost de productie van die content en wat levert het concreet op? Daarbij stellen we ook contentcriteria vast zodat je met een duidelijk plan de deur uit gaat.

Maar daarmee zijn we er nog niet. Er zijn tal van mogelijkheden beschikbaar om zelf te meten hoe content presteert. Uiteraard kijken we daarbij naar de mogelijkheden die bijvoorbeeld Google analytics ons biedt om te meten, maar we behandelen ook de hardopdenkprocedure, A/B testen, Usabilla, Chartbeat.

Ook de executie van de contentstrategie komt uitvoerig aan bod. Trainer Etienne Donicie heeft bij tientallen organisaties in de praktijk ervaren wat de succes- en faalfactoren zijn bij content management. We bekijken voorbeelden van grote en kleine organisaties, banken, verzekeraars, gemeentes, ministeries en non-profit organisaties. Het verkrijgen van draagvlak voor je strategie speelt daarbij een belangrijke rol.

Aandachtspunt daarbij is contentreductie: hoe zorg je ervoor dat bezoekers niet overspoelt met irrelevante content? En hoe kom je van al die slecht presterende content af? Wat zijn andere valkuilen die je moet vermijden?

Voor wie is de training bedoeld?

  • (Web)redacteuren
  • Marketeers
  • Communicatieadviseurs
  • Iedereen die zich bezig houdt met het strategisch inzetten van online content voor een organisatie

Voordelig leren bij De Redactie

Schrijf je je in voor meerdere trainingen, dan leer je nog voordeliger! Wanneer je je aanmeldt voor twee trainingen, of je schrijft je tegelijk in met een vriend of collega, dan ontvang je 5% korting op het totaalbedrag. Schrijf je jezelf of anderen in voor drie of meer trainingen dan levert dat in totaal 8% voordeel op. De korting wordt automatisch toegepast in het winkelmandje op het moment dat je meer trainingen toevoegt. Zo stel je voordelig je eigen leertraject samen.

Extra voordeel voor ZZP-ers

Ben je zelfstandige? Dan krijg je bij De Redactie extra voordeel! ZZP-ers krijgen altijd 5% extra korting op ons hele trainingsaanbod met reductiecode ZZPDEREDACTIE.

Wat je vooraf moet weten

  • Neem je laptop mee naar de training.
  • Er is een maximum van 10 deelnemers.
  • Wist je dat de kosten voor deze training in sommige gevallen fiscaal aftrekbaar zijn?
  • Deze training is onderdeel van de leergang Webredactie compleet.
  • Je ontvangt een certificaat van deelname.

Incompany training Online contentstrategie

Deze cursus is ook als incompany training te boeken. Op locatie of online. Een incompany training is maatwerk waar en wanneer jij wilt.

Aantal dagen Tweedaagse training
Locatie Regio Utrecht
Tijd 09.30 - 16.30 uur, lunch is inbegrepen
Niveau HBO
Certificaat Ja
Ellis Koopman
Operational Budget Controller - ABN AMRO
9,0

De trainer kent de weerbarstigheid van de praktijk.

Lizette Jak
Managementassistent - De Westfriese Knoop
10

De training is afwisselend en door de kleine groep komt iedereen aan bod. Ook het sparren met elkaar heb ik als zeer waardevol ervaren. Etienne heeft goed grip op de lesstof en op de doelen van de deelnemers.

Monique de Boer
Online specialist - Vilans
9,0

Uitstekende training van 2 dagen waarbij je alle facetten van contentstrategie krijgt aangereikt, inclusief tips en tools waar je na de training direct mee aan de slag kunt. Trainer is top!

Jos Commandeur
Communicatieadviseur - Vrije Universiteit Amsterdam
8,0

Fijne no-nonsense training zonder jargon-geblaat.

Irma Schouten
Communicatieadviseur en tekstschrijver - Dwarsweg communicatie
9,0

Echt een prima training. Ook als ervaren schrijver leer je hier nieuwe trucs, om het nu eens anders te doen.

Yvette Boltze
Redacteur - Rijkswaterstaat
8,0

Etienne draagt erg enthousiast zijn kennis over met veel voorbeelden en opdrachten. Met het naslagwerk erbij zorgt deze training ervoor dat je er veel van opsteekt!

Linda Tordoir
Communicatieadviseur - Lamar Communicatie
8,0

Het geeft je nieuwe inzichten en inspiratie om je eigen werk in de praktijk anders aan te pakken. Ik heb nieuwe kennis opgedaan en geleerd van de verhalen van de andere cursisten

Mathilde Kroon
Editor - Intertaal bv
8,0

Leerzaam, praktisch en inspirerend

Arnout Verzijl
Contentregisseur - RVO
10

Het was top! vooral de handvatten (tools) worden zeer gewaardeerd!

Yne Scheper
Contentspecialist - Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO)
9,0

Kundige trainer van wie we veel hebben opgestoken. Onwijs veel geleerd over hoe je content kunt inzetten (in het bredere strategieplaatje). En ook nog veel tips voor tools. Een hele goeie voor iedereen die 'iets met content' doet!

Christie van Rijsbergen
bestuursondersteuner - gemeente Hoeksche Waard
10

Leuke training, interessant met veel voorbeelden uit de praktijk.

8,4

33 reviews

  • 15 september 2021 , 29 september 2021 de 2e dag
  • Tweedaagse training
  • Regio Amsterdam
  • 09.30 - 16.30 uur, lunch is inbegrepen
Nog 1 plek beschikbaar

 775,00 exclusief btw

Hidden
Hidden
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Leergang: Webredactie compleet

  • Online contentstrategie
  • Google Analytics en website usability
  • Online eindredactie
Lizette Jak
Managementassistent - De Westfriese Knoop
10

De training is afwisselend en door de kleine groep komt iedereen aan bod. Ook het sparren met elkaar heb ik als zeer waardevol ervaren. Etienne heeft goed grip op de lesstof en op de doelen van de deelnemers.

Monique de Boer
Online specialist - Vilans
9,0

Uitstekende training van 2 dagen waarbij je alle facetten van contentstrategie krijgt aangereikt, inclusief tips en tools waar je na de training direct mee aan de slag kunt. Trainer is top!

Irma Schouten
Communicatieadviseur en tekstschrijver - Dwarsweg communicatie
9,0

Echt een prima training. Ook als ervaren schrijver leer je hier nieuwe trucs, om het nu eens anders te doen.

De trainer

Etienne Donicie
Meer over Etienne Donicie

Contentstrateeg Etienne Donicie heeft ruim 20 jaar ervaring als trainer, adviseur en contentmanager. Hij schrijft content voor websites, adviseert organisaties, helpt ze bij het opzetten van een content strategie en denkt graag mee over content management en webredactie. Etienne werkte o.a. voor gemeentes, ministeries, verzekeraars en banken. Die ervaring brengt hij over in zijn trainingen.

Download (gratis) tips over online contentstrategie

Iedereen wil relevante content produceren voor zijn doelgroep. Maar waar zit jouw doelgroep echt op te wachten? Hoe voorkom je dat je je publiek overspoelt met irrelevante content? Het maken van een contentstrategie kan daarbij helpen. Trainer Etienne Donicie geeft alvast 5 tips.

PDF met tips die je op de website van De Redactie kunt downloaden

We maken je er op attent dat de door jouw verstrekte persoonsgegevens zoals naam en e-mailadres worden opgenomen in ons gegevensbestand. Voor meer informatie verwijzen we je naar ons Privacybeleid.

 

×
  • De Redactie
  • Van Heenvlietlaan 200A
  • 1083 CM Amsterdam

  • info@deredactie.nl
  • 0299 - 65 38 53
  • Btw: NL8017.10.960B.01
  • IBAN: NL64TRIO 0781 515 858
  • KVK: 36040811
×