1

Google Analytics en website usability

Meten is weten. In deze praktische training leren deelnemers op basis van data je website verbeteren zodat bezoekers gaan doen wat jullie willen.

Beschrijving

Incompany training Google Analytics en website usability

Je websitebezoekers volgen in hun doen en laten op jouw site. Dat leer je met de training Google Analytics en website usability. Je ziet precies waar de bezoekers vandaan komen, wie je doelgroep is en wat bezoekers wel en niet doen op jouw site. In de training leer je op basis van die informatie de usability van je website verbeteren met Google Optimize. Jouw bezoekers gaan doen wat jij wil dat ze doen! Bijvoorbeeld doorklikken naar voor hun relevante content of contact met je opnemen via de website. Tenslotte leer je hoe door het gebruik van A/B testen het effect van je verbeteringen kan meten.

Opbrengst van de incompany training Google Analytics en website usability

De deelnemers kunnen na de training:

  • Een Google Analytics-account aanmaken en op de juiste manier inrichten.
  • Uitleg en (basis)training over GA4, het nieuwste platform van Google Analytics.
  • De belangrijkste doelen van een website meten.
  • Data uit Google Analtyics halen, die analyseren en de juiste conclusies trekken over de website van jouw organisatie.
  • Die conclusies gebruiken om de UX design gebruiksvriendelijker te maken om beter te laten converteren.
  • Door middel van het LIFT model A/B tests bedenken.
  • Deze tests gebruiken om bij de gebruiker na te gaan welke wijzigingen het meeste effect hebben.

Wat je van de incompany training Google Analytics en website usability kunt verwachten

Een incompany training is altijd maatwerk. Tijdens de intake bepalen we samen de juiste invulling van het programma. Hieronder zie je een voorbeeld van hoe de training eruit kan zien:

In deze cursus leren deelnemers Google Analytics beter kennen: wat is het en wat kan je er mee? De training is praktijkgericht zodat jij en je collega’s direct met het geleerde aan de slag kunt gaan. Deelnemers beginnen bij de basis, de instellingen en het opzetten van het Google Analytics-account. Daarna worden ze wegwijs gemaakt in alle functies, ook de ingewikkelde als segmenteren, rapporteren en filters. In het vervolg van de cursus krijgen deelnemers handvatten om, met hulp van Google Optimise, het UX design van een website gebruiksvriendelijker te maken en beter te laten converteren. Tot slot leren deelnemers hoe ze kunnen testen en meten welke wijzigingen het meeste effect hebben. Ze leren goede analyses maken van de eigen website op basis van de cijfers in Google Analytics.

Voor wie is de training bedoeld?

Iedereen die iets met de data van hun websitebezoekers wil doen om hun website te verbeteren.

Wat je vooraf moet weten

Een incompanytraining is maatwerk waar en wanneer jij het wilt. Je stelt samen met onze trainingsadviseur een training samen die een ervaren professional komt geven bij jou op kantoor, online of op een locatie naar keuze.

  • Neem een laptop mee naar de training.
  • Je hebt voor deze training toegang tot Google Analytics nodig.*
  • Stem voor aanvang van de training het programma inhoudelijk af met de trainer.
  • Alle deelnemers ontvangen een certificaat van deelname.

*Je hebt voor deze training toegang nodig tot een Google Analytics account. Heb je dat niet? Geen probleem. Neem contact met ons op en wij zorgen dat je tijdens de training kan oefenen met een testaccount.

  • In overleg
  • Elke gewenste locatie óf online
  • Afhankelijk van de leerdoelen

"*" geeft vereiste velden aan

Hidden
Hidden
Privacybeleid*
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
×
  • De Redactie
  • Van Heenvlietlaan 200A
  • 1083 CM Amsterdam

  • info@deredactie.nl
  • 020-3086460
  • Btw: NL8017.10.960B.01
  • IBAN: NL64 RABO 0342 848 410
  • KVK: 36040811
×