Trainingsdatum Datum overige dagen Locatie Tijd Venue Venue url
1
2
1

Google Analytics en website usability

Meten is weten. In deze praktische training leer je van Lars Maat en Nick Heurter op basis van data je website verbeteren zodat bezoekers gaan doen wat jij wil.

Beschrijving

Eendaagse training

Training Google analytics en website usability

Je websitebezoekers volgen in hun doen en laten op jouw site. Dat leer je met de training Google Analytics en website usability. Je ziet precies waar de bezoekers vandaan komen, wie je doelgroep is en wat bezoekers wel en niet doen op jouw site. In de training leer je op basis van die informatie de usability van je website verbeteren met Google Optimize. Jouw bezoekers gaan doen wat jij wil dat ze doen! Bijvoorbeeld doorklikken naar voor hun relevante content of contact met je opnemen via de website. Tenslotte leer je hoe door het gebruik van A/B testen het effect van je verbeteringen kan meten.

Wat je kunt na de training

  • Een Google Analytics-account aanmaken en op de juiste manier inrichten.
  • De belangrijkste doelen van je website meten.
  • Data uit Google Analtyics halen, die analyseren en de juiste conclusies trekken over jouw website.
  • Die conclusies gebruiken om je UX design gebruiksvriendelijker te maken om beter te laten converteren.
  • Door middel van het LIFT model A/B tests bedenken.
  • Deze tests gebruiken om bij je gebruiker na te gaan welke wijzigingen het meeste effect hebben.

Wat je van de training Google analytics en website usability kunt verwachten

In deze cursus leer je Google Analytics beter kennen: wat is het en wat kan je er mee? De training is praktijkgericht zodat je direct met het geleerde aan de slag kunt gaan. Je begint bij de basis, de instellingen en het opzetten van het Google Analytics-account. Daarna word je wegwijs gemaakt in alle functies, ook de ingewikkelde als segmenteren, rapporteren en filters. In het vervolg van de cursus krijg je handvatten om, met hulp van Google Optimise, het UX design van je website gebruiksvriendelijker te maken en beter te laten converteren. Tot slot leer je hoe je kan testen en meten welke wijzigingen het meeste effect hebben. Je leert goede analyses maken van je eigen website op basis van de cijfers in Google Analytics.

Voor wie is de training bedoeld?

Iedereen die iets met de data van hun websitebezoekers wil doen om hun website te verbeteren. Bijvoorbeeld zzp’ers, webredacteuren, ondernemers en (online) marketeers.

Voordelig leren bij De Redactie

Schrijf je je in voor meerdere trainingen, dan leer je nog voordeliger! Wanneer je je aanmeldt voor twee trainingen, of je schrijft je tegelijk in met een vriend of collega, dan ontvang je 5% korting op het totaalbedrag. Schrijf je jezelf of anderen in voor drie of meer trainingen dan levert dat in totaal 8% voordeel op. De korting wordt automatisch toegepast in het winkelmandje op het moment dat je meer trainingen toevoegt. Zo stel je voordelig je eigen leertraject samen.

Extra voordeel voor ZZP-ers

Ben je zelfstandige? Dan krijg je bij De Redactie extra voordeel! ZZP-ers krijgen altijd 5% extra korting op ons hele trainingsaanbod met reductiecode ZZPDEREDACTIE.

Wat je vooraf moet weten

  • Neem je laptop mee naar de training.
  • Je hebt voor deze training toegang tot Google Analytics nodig.*
  • Er is een maximum van 10 deelnemers.
  • Wist je dat de kosten voor deze training in sommige gevallen fiscaal aftrekbaar zijn?
  • Deze training is onderdeel van de leergang Webredactie compleet.
  • Je ontvangt een certificaat van deelname.

*Je hebt voor deze training toegang nodig tot een Google Analytics account. Heb je dat niet? Geen probleem. Neem contact met ons op en wij zorgen dat je tijdens de training kan oefenen met een testaccount.

Veilig leren

Deze training wordt social distance proof aangeboden zodat we iedereen een veilige leeromgeving kunnen garanderen. Lees meer over ons protocol.

Incompany training Google analytics en website usability

Deze cursus is ook als incompany training te boeken. Op locatie of online. Een incompany training is maatwerk waar en wanneer jij wilt.

Aantal dagenEendaagse training
LocatieRegio Amsterdam
Tijd09.30 - 16.30 uur, lunch is inbegrepen
NiveauHBO+
CertificaatJa
Jennifer Jacobs
Officer Communicatie - Stichting Algemeen Pensioenfonds Aruba
9,0

Duidelijke uitleg van een ervaren trainer! Ook al wist ik weinig heeft de trainer mij goed door de cursus weten te leiden. Ik merkte dat ook bij mij medecursisten. Ik beveel het zeker aan!

Anjalie Ramkisor
Managementondersteuner - Ministerie van Buitenlandse Zaken
8,5

Het is een goede cursus. Ook als je nog helemaal niet met google analytics heb gewerkt.

Lois Weeterings
Projectmanager - Xcentive
8,0

Het was een erg fijne training waaruit ik veel nuttige informatie heb kunnen halen. De manier van het training geven was erg fijn, door eerst informatie te verkrijgen en dit daarna zelf te kunnen toepassen.

Mathilde Jansen
Redacteur - Meertens Instituut
8,5

Een leerzame training om je te verdiepen in alle mogelijkheden van Google Analytics, en kritisch te kijken naar de betrouwbaarheid van je data

Noël Houben
Zelfstandige - Houben Tekst & Redactie
9,0

De uitleg over de mogelijkheden van Google Analytics was erg goed. Ook fijn om bijgepraat te worden over het belang van usability en hoe je hier in de praktijk aan kunt werken.

8,1

18 reviews

  • 06 april 2021
  • Eendaagse training
  • Regio Amsterdam
  • 09.30 - 16.30 uur, lunch is inbegrepen

 395,00 exclusief btw






    * Deze gegevens graag invullen

    Wij gebruiken bovenstaande gegevens alleen om uw vraag te beantwoorden. Wij gaan vertrouwelijk met uw gegevens om. Voor meer informatie zie ons privacy statement.

    Leergang: Webredactie compleet

    • Online contentstrategie
    • Google Analytics en website usability
    • Online eindredactie
    Jennifer Jacobs
    Officer Communicatie - Stichting Algemeen Pensioenfonds Aruba
    9,0

    Duidelijke uitleg van een ervaren trainer! Ook al wist ik weinig heeft de trainer mij goed door de cursus weten te leiden. Ik merkte dat ook bij mij medecursisten. Ik beveel het zeker aan!

    Mathilde Jansen
    Redacteur - Meertens Instituut
    8,5

    Een leerzame training om je te verdiepen in alle mogelijkheden van Google Analytics, en kritisch te kijken naar de betrouwbaarheid van je data

    Noël Houben
    Zelfstandige - Houben Tekst & Redactie
    9,0

    De uitleg over de mogelijkheden van Google Analytics was erg goed. Ook fijn om bijgepraat te worden over het belang van usability en hoe je hier in de praktijk aan kunt werken.

    De trainer

    Lars Maat is al meer dan 10 jaar werkzaam in de online marketing en heeft zich volledig gespecialiseerd in Google AdWords, Bing Ads en Google Analytics. Naast trainingen geeft hij regelmatig lezingen, workshops en gastcolleges bij diverse bedrijven, stichtingen en de Hogeschool van Amsterdam over de mogelijkheden van Online Marketing.
    Nick Heurter is gespecialiseerd in webdevelopment en geruime tijd actief in de online marketing. Hij geeft naast trainingen voor De Redactie regelmatig lezingen, workshops en gastcolleges bij diverse bedrijven, stichtingen en de Hogeschool van Rotterdam en Amsterdam over de mogelijkheden van Online Marketing.
    ×

      Direct contactBel me terug





      • De Redactie
      • Gooische Kaai 15
      • 1141TV Monnickendam

      • info@deredactie.nl
      • 0299 - 65 38 53
      • Btw: NL8017.10.960B.01
      • IBAN: NL64TRIO 0781 515 858
      • KVK: 36040811
      ×