Beschrijving
Eendaagse training
Training Google analytics en website usability
Je websitebezoekers volgen in hun doen en laten op jouw site. Dat leer je met de training Google Analytics en website usability. Je ziet precies waar de bezoekers vandaan komen, wie je doelgroep is en wat bezoekers wel en niet doen op jouw site. In de training leer je op basis van die informatie de usability van je website verbeteren met Google Optimize. Jouw bezoekers gaan doen wat jij wil dat ze doen! Bijvoorbeeld doorklikken naar voor hun relevante content of contact met je opnemen via de website. Tenslotte leer je hoe door het gebruik van A/B testen het effect van je verbeteringen kan meten.
Wat je kunt na de training
- Een Google Analytics-account aanmaken en op de juiste manier inrichten.
- De belangrijkste doelen van je website meten.
- Data uit Google Analtyics halen, die analyseren en de juiste conclusies trekken over jouw website.
- Die conclusies gebruiken om je UX design gebruiksvriendelijker te maken om beter te laten converteren.
- Door middel van het LIFT model A/B tests bedenken.
- Deze tests gebruiken om bij je gebruiker na te gaan welke wijzigingen het meeste effect hebben.
Wat je van de training Google analytics en website usability kunt verwachten
In deze cursus leer je Google Analytics beter kennen: wat is het en wat kan je er mee? De training is praktijkgericht zodat je direct met het geleerde aan de slag kunt gaan. Je begint bij de basis, de instellingen en het opzetten van het Google Analytics-account. Daarna word je wegwijs gemaakt in alle functies, ook de ingewikkelde als segmenteren, rapporteren en filters. In het vervolg van de cursus krijg je handvatten om, met hulp van Google Optimise, het UX design van je website gebruiksvriendelijker te maken en beter te laten converteren. Tot slot leer je hoe je kan testen en meten welke wijzigingen het meeste effect hebben. Je leert goede analyses maken van je eigen website op basis van de cijfers in Google Analytics.
Voor wie is de training bedoeld?
Iedereen die iets met de data van hun websitebezoekers wil doen om hun website te verbeteren. Bijvoorbeeld zzp’ers, webredacteuren, ondernemers en (online) marketeers.
Voordelig leren bij De Redactie
Schrijf je je in voor meerdere trainingen, dan leer je nog voordeliger! Wanneer je je aanmeldt voor twee trainingen, of je schrijft je tegelijk in met een vriend of collega, dan ontvang je 5% korting op het totaalbedrag. Schrijf je jezelf of anderen in voor drie of meer trainingen dan levert dat in totaal 8% voordeel op. De korting wordt automatisch toegepast in het winkelmandje op het moment dat je meer trainingen toevoegt. Zo stel je voordelig je eigen leertraject samen.
Extra voordeel voor ZZP-ers
Ben je zelfstandige? Dan krijg je bij De Redactie extra voordeel! ZZP-ers krijgen altijd 5% extra korting op ons hele trainingsaanbod met reductiecode ZZPDEREDACTIE.
Wat je vooraf moet weten
- Neem je laptop mee naar de training.
- Je hebt voor deze training toegang tot Google Analytics nodig.*
- Er is een maximum van 10 deelnemers.
- Wist je dat de kosten voor deze training in sommige gevallen fiscaal aftrekbaar zijn?
- Deze training is onderdeel van de leergang Webredactie compleet.
- Je ontvangt een certificaat van deelname.
*Je hebt voor deze training toegang nodig tot een Google Analytics account. Heb je dat niet? Geen probleem. Neem contact met ons op en wij zorgen dat je tijdens de training kan oefenen met een testaccount.
Veilig leren
Deze training wordt social distance proof aangeboden zodat we iedereen een veilige leeromgeving kunnen garanderen. Lees meer over ons protocol.
Incompany training Google analytics en website usability
Deze cursus is ook als incompany training te boeken. Op locatie of online. Een incompany training is maatwerk waar en wanneer jij wilt.