1
2
3
1

Geweldloze communicatie

Wat kun je doen als je weerstand verwacht? In deze incompany training leren de deelnemers zo communiceren dat ze lezers en toehoorders meekrijgen in de meest uitdagende situaties.

Beschrijving

Incompany training Geweldloze communicatie

Hoe breng je slecht nieuws zonder toehoorders voor het hoofd te stoten? Hoe vraag je in een e-mail om medewerking als je al weet dat de lezer er geen zin in heeft? Geweldloze communicatie is de sleutel. Het model dat aanvankelijk furore maakte in conflictsituaties, ontwikkelde zich tot één van de meest veelzijdige taalmodellen voor het wegnemen van bezwaren. Anders dan de naam doet vermoeden, kun je met Geweldloze communicatie op de allerbeste manier:

  • veranderingen aankondigen;
  • slecht nieuws brengen;
  • excuses aanbieden;
  • reageren op klachten;
  • wervende teksten nóg krachtiger maken.

Resultaat van de training Geweldloze communicatie

Geweldloze communicatie is gebaseerd op vier verbindende taalelementen: waarneming, gevoel, behoefte en verzoek. Met deze elementen genereer je maximale empathie voor de belevingswereld van de ontvanger. Na de trainingen doorgronden de deelnemers de vier elementen en kunnen ze die inzetten om lezers en toehoorders mee te krijgen in de meest uitdagende situaties.

Wat je van de incompany training Geweldloze communicatie kunt verwachten

Een incompany training is altijd maatwerk. Tijdens de intake bepalen we samen de juiste invulling van het programma. Hieronder zie je een voorbeeld van hoe de training eruit kan zien:

Tijdens de training leren de deelnemers hoe de vier verbindende elementen precies werken. Door middel van slimme oefeningen ontdekken ze hoe ze die kunnen toepassen in hun eigen praktijk.

Humoristische voorbeelden van hoe het niet moet, worden afgewisseld met inspirerende demonstraties van hoe het beter kan. Creatieve opdrachten geven spelenderwijs een krachtige impuls aan het communicatievaardigheden van de deelnemers.

Voor wie is de training bedoeld?

De training is bedoeld voor iedereen die weerstand wil voorkomen of iets voor elkaar wil krijgen. De training is interessant voor communicatieprofessionals die zich bezighouden met zowel mondelinge als schriftelijke communicatie.

Wat je vooraf moet weten

Een incompany training is maatwerk: waar en wanneer jij het wilt. Je stelt samen met onze trainingsadviseur een training samen die een ervaren professional geeft bij jou op kantoor, online of op een locatie naar keuze.

  • Om de kwaliteit van de training te waarborgen adviseren we een maximum van 10 deelnemende collega’s. Bij grotere aantallen kan het voor de leeropbrengst verstandig te zijn om de groep te splitsen in twee trainingen.
  • Het is voor deze training noodzakelijk om een laptop mee te nemen.
  • Alle deelnemers ontvangen een certificaat van deelname.
  • In overleg
  • Elke gewenste locatie óf online
  • Afhankelijk van de leerdoelen

"*" geeft vereiste velden aan

Hidden
Hidden
Privacybeleid*
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

De trainer

Simon Groen
Meer over Simon Groen

Simon Groen ontwikkelde als eerste in Nederland zakelijke trainingen op het gebied van lichaamstaal. Daarna werd hij pionier op het gebied van ‘geweldloze communicatie’. Hij vertaalde deze bijzondere methode naar de praktijk. Naast zijn trainingen is Simon ook actief als comedyschrijver en acteur. Samen met zijn broer maakt hij komische filmpjes voor o.a. het jeugdprogramma ‘Het Klokhuis’.
×
  • De Redactie
  • Van Heenvlietlaan 200A
  • 1083 CM Amsterdam

  • info@deredactie.nl
  • 020-3086460
  • Btw: NL8017.10.960B.01
  • IBAN: NL64 RABO 0342 848 410
  • KVK: 36040811
×