Beschrijving
Training De kracht van het beeld
Hoe zet je krachtige beelden neer en hoe brief je deze? Hoe beargumenteer je je beeldkeuzes in plaats van ‘kiezen op gevoel’? Welke wetten zorgen ervoor dat een cover, homepage, voorpagina, flyer of affiche opvalt en onthouden wordt? Hoe selecteer je de juiste foto voor je doel en je doelgroep? En via welke techniek visualiseer je een abstracte, vaak gortdroge term als ‘spaarrente’ of ‘bodemsanering’ op een manier die spannend en verrassend is in plaats van cliché? Je leert het allemaal in de tweedaagse training De kracht van het beeld.
Wat je kunt na de training
- Beeld kiezen dat niet alleen binnenkomt, maar ook beklijft.
- Ingewikkelde of abstracte begrippen visualiseren.
- Je keuze voor bepaald beeld beargumenteren.
- Beeld kiezen met de meeste impact.
- Een combinatie van tekst en beeld maken die je boodschap versterken.
Wat je van de training De kracht van het beeld kunt verwachten
Voor deelnemers is deze training vaak letterlijk een eyeopener, omdat beeldwetten in hoge mate universeel zijn en zowel gelden voor online als printuitingen. Je krijgt grip op wat goed en krachtig beeld is en neemt afscheid van de mooi/lelijk discussie. Je leert dat sterk beeld niet duur hoeft te zijn. Hoe je tekst-beeld valkuilen omzeilt (‘aap eet banaan’) en in plaats daarvan kunt zorgen voor een 1 + 1 = 3 effect, waarbij tekst en beeld elkaar versterken. De training gaat dieper in op de volgende onderwerpen:
- beeldwetten
- visuele inspiratie
- visuele distantie & impact
- beeld: print & online
- beeldkeuze en beeldbetekenis
- visual storytelling (tips & tricks)
Naast praktische tips en oefeningen word je aangespoord om je eigen blad of site te laten zien, en de beelden die daar worden gebruikt tegen het licht te houden.
Voor wie is de training bedoeld?
- Je bent beeldredacteur, redacteur of journalist voor een krant, tijdschrift, social media of een webredactie.
- Je bent werkzaam voor een communicatieafdeling of een bedrijfsredactie.
- Iedereen die professioneel betrokken is bij het selecteren, bedenken, briefen en/of zelf maken van beeld.
Voordelig leren bij De Redactie
Schrijf je je in voor meerdere trainingen, dan leer je nog voordeliger! Wanneer je je aanmeldt voor twee trainingen, of je schrijft je tegelijk in met een vriend of collega, dan ontvang je 5% korting op het totaalbedrag. Schrijf je jezelf of anderen in voor drie of meer trainingen dan levert dat in totaal 8% voordeel op. De korting wordt automatisch toegepast in het winkelmandje op het moment dat je meer trainingen toevoegt. Zo stel je voordelig je eigen leertraject samen.
Extra voordeel voor ZZP-ers
Ben je zelfstandige? Dan krijg je bij De Redactie extra voordeel! ZZP-ers krijgen altijd 5% extra korting op ons hele trainingsaanbod met reductiecode ZZPDEREDACTIE.
Wat je vooraf moet weten
- Neem een voorbeeld van ‘goed beeld’ en een voorbeeld van ‘slecht beeld’ mee naar de training.
- Als je digitale afbeeldingen als voorbeeld wilt laten zien is het handig om een laptop of tablet mee te nemen.
- Er is een maximum van 10 deelnemers.
- Wist je dat de kosten voor deze training in sommige gevallen fiscaal aftrekbaar zijn?
- Je ontvangt een certificaat van deelname.
Incompany training De kracht van het beeld
Deze cursus is ook als incompany training te boeken. Op locatie of online. Een incompany training is maatwerk waar en wanneer jij wilt.