Trainingsdatum Datum overige dagen Locatie Tijd Venue Venue url
1
1

Creatieve content maken

Een merk bestaat niet alleen uit kleur, beeld, een lettertype, maar ook uit een ziel, eigen geur en vorm. In deze training leer je van Esther Mutsaers creatieve content maken die tekst en beeld overstijgt.

Beschrijving

Training Creatieve content maken

In de eendaagse training Creatieve content maken gaan we tekst en beeld proberen te overstijgen. Inhoud is natuurlijk belangrijk maar het gevoel dat jouw content achterlaat is zo mogelijk nog belangrijker. Zoals Maya Angelou zei:

People don’t always remember what you say or even what you do, but they always remember how you made them feel’.’

Het gevoel wat je bij de doelgroep teweeg brengt is van groot belang. Hoe klinkt, ruikt of proeft jouw organisatie of opdrachtgever? Als je de kernwaarden van een organisatie wil uitdragen, dan zijn er verschillende manieren om dat te doen. Maar om het hart van je organisatie te laten spreken, hoe je je verhaal vertelt, welk effect het heeft op de doelgroep, is eigenlijk het belangrijkste. Welk gevoel laat je achter? Is dat het gevoel dat je als organisatie achter wil laten bij de doelgroep? En hoe kan dat anders? Esther Mutsaers leert het je in de training.

Wat je kunt na de training Creatieve content maken

Creatieve content maken die de doelgroep in zijn hart raakt

  • Kernwaarden en de ziel van de organisatie formuleren. Wat is de ‘Why’?
  • Creatieve content concepten koppelen aan die kernwaarden door er anders naar te kijken.
  • Optimaal gebruik maken van trends.
  • Timeline: het optimale verhaal op het juiste kanaal plaatsen.

Wat je van de training Creatieve content maken kunt verwachten

De training begint met een aantal voorbeelden van organisaties die het is gelukt om hun verhaal op een creatieve manier optimaal te vertellen. Daarna ga je op zoek naar de ziel en de ‘Why’ van je eigen organisatie of opdrachtgever. Er is aandacht voor ‘concepting’, het in content vertalen van de boodschap van je organisatie, die tot dan toe is gebaseerd op een overtuiging, idee of strategie. Je leert dus hoe je kernwaarden omzet naar een creatief concept voor unieke content. Je krijgt opdrachten die je helpen met dat concept effect te bereiken bij je doelgroep. Je leert wat werkt op welk kanaal en wanneer. Samen met de andere deelnemers de trainer bedenk je een antwoord op een cruciale vraag: Hoe zorg ik ervoor dat mijn doelgroep het feel good gevoel krijgt zodat zij met alle plezier ambassadeur worden van mijn organisatie?

Voor wie is de training bedoeld?

Alle content- of conceptmakers die betrokken zijn bij het uitdragen van ‘het verhaal’ van een organisatie of opdrachtgever op wat voor niveau dan ook.

Wat je vooraf moet weten

  • Het is handig om een laptop mee te nemen.
  • Er is een maximum van 10 deelnemers.
  • Wist je dat de kosten voor deze training in sommige gevallen fiscaal aftrekbaar zijn?
  • Je ontvangt een certificaat van deelname.

Veilig leren

Deze training wordt social distance proof aangeboden zodat we iedereen een veilige leeromgeving kunnen garanderen. Lees meer over ons protocol.

Incompany training Creatieve content maken 

Deze cursus is ook als incompany training te boeken. Op locatie of online. Een incompany training is maatwerk waar en wanneer jij wilt.

  • In overleg
  • Elke gewenste locatie óf online
  • Afhankelijk van de leerdoelen






    * Deze gegevens graag invullen

    Wij gebruiken bovenstaande gegevens alleen om uw vraag te beantwoorden. Wij gaan vertrouwelijk met uw gegevens om. Voor meer informatie zie ons privacy statement.

    De trainer

    Esther Mutsaers
    Als hoofdredacteur, adjunct hoofdredacteur en inmiddels al jaren op freelance basis managing editor van verschillende bladen binnen verschillende uitgeverijen kan ik alles vertellen over het fenomeen bladenmaken. De inhoudelijk redactionele kant ervan, maar ook ‘haal het beste uit je team’. Door mijn commerciële ervaring met custom content bij o.a. Hampshire Hotels/CheckIn magazine en NS/SPOOR magazine kan […]
    ×

      Direct contactBel me terug





      • De Redactie
      • Noordeinde 5
      • 1141AE Monnickendam

      • info@deredactie.nl
      • 0299 - 65 38 53
      • Btw: NL8017.10.960B.01
      • IBAN: NL64TRIO 0781 515 858
      • KVK: 36040811
      ×