1

Creatieve content maken

Een merk bestaat niet alleen uit kleur, beeld, een lettertype, maar ook uit een ziel, eigen geur en vorm. In deze training leren jij en je collega’s creatieve content maken die tekst en beeld overstijgt.

Beschrijving

In deze incompany training Creatieve content maken gaan jij en je collega’s tekst en beeld proberen te overstijgen. Inhoud is natuurlijk belangrijk, maar het gevoel dat content achterlaat is zo mogelijk nog belangrijker. Zoals Maya Angelou zei:

 

People don’t always remember what you say or even what you do, but they always remember how you made them feel.’

 

Incompany training Creatieve content maken

Het gevoel dat je als organisatie bij de doelgroep teweeg brengt is van groot belang. Als je de kernwaarden van jouw organisatie wil uitdragen, dan zijn er verschillende manieren om dat te doen. Maar om het hart van de organisatie te laten spreken, hoe je het verhaal vertelt, welk effect het heeft op de doelgroep, is eigenlijk het belangrijkste. Welk gevoel laat jouw organisatie achter bij de doelgroep? En hoe kan dat anders? Leer het met jouw collega’s tijdens deze incompany training.

Resultaat van de incompany training

Creatieve content maken die de doelgroep in zijn hart raakt. De deelnemers kunnen na de training Creatieve content maken:

  • Kernwaarden en de ziel van de organisatie formuleren. Wat is de ‘Why’?
  • Creatieve content concepten koppelen aan die kernwaarden door er anders naar te kijken.
  • Optimaal gebruik maken van trends.
  • Timeline: het optimale verhaal op het juiste kanaal plaatsen.

Wat je van de incompany training Creatieve content maken kunt verwachten

Een incompany training is altijd maatwerk. Tijdens de intake bepalen we samen de juiste invulling van het programma. Hieronder zie je een voorbeeld van hoe de training eruit kan zien:

De training begint met een aantal voorbeelden van organisaties die het is gelukt om hun verhaal op een creatieve manier optimaal te vertellen. Daarna ga je op zoek naar de ziel en de ‘Why’ van jullie eigen organisatie. Er is aandacht voor ‘concepting’, het in content vertalen van de boodschap van jullie organisatie, die tot dan toe is gebaseerd op een overtuiging, idee of strategie. Jullie leren dus kernwaarden om te zetten naar een creatief concept voor unieke content. Verschillende opdrachten helpen met dat concept effect te bereiken bij je doelgroep. Leer wat werkt op welk kanaal en wanneer. Samen met je collega’s bedenk je een antwoord op een cruciale vraag: hoe zorg ik ervoor dat mijn doelgroep het feel good gevoel krijgt, zodat zij met alle plezier ambassadeur worden van onze organisatie?

Voor wie is de training bedoeld?

Alle content- of conceptmakers die betrokken zijn bij het uitdragen van ‘het verhaal’ van jouw organisatie op ieder niveau.

Wat je vooraf moet weten

Een incompany training is maatwerk: waar en wanneer jij het wilt. Je stelt samen met onze trainingsadviseur een training samen die een ervaren professional geeft bij jou op kantoor, online of op een locatie naar keuze.

  • Om de kwaliteit van de training te waarborgen adviseren we een maximum van 10 deelnemende collega’s. Bij grotere aantallen kan het voor de leeropbrengst verstandig te zijn om de groep te splitsen in twee trainingen.
  • Het is handig als de deelnemers een laptop mee te nemen.
  • Alle deelnemers ontvangen een certificaat van deelname.
  • In overleg
  • Elke gewenste locatie óf online
  • Afhankelijk van de leerdoelen

"*" geeft vereiste velden aan

Hidden
Hidden
Privacybeleid*
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
×
  • De Redactie
  • Van Heenvlietlaan 200A
  • 1083 CM Amsterdam

  • info@deredactie.nl
  • 020-3086460
  • Btw: NL8017.10.960B.01
  • IBAN: NL64 RABO 0342 848 410
  • KVK: 36040811
×