Beschrijving
De incompany training Creatieve Communicatiestrategieën
Tijdens de incompany training Creatieve communicatiestrategieën beginnen deelnemers met strategisch denken, waarna ze zich richten op de belangrijkste bestaande canvassen en modellen, en hun toepasbaarheid in de praktijk. Aansluitend bespreken ze samen met de trainer de best practices. Vervolgens gaan we in op hoe je als adviseur de switch maakt van operationeel naar strategisch. Tot slot gaan deelnemers aan de slag met een creatieve, conceptuele aanpak van de strategie.
Wat kunnen deelnemers na de incompany training?
- Beleidsdoelen in een impactvolle communicatiestrategie vertalen.
- De belangrijkste canvassen en modellen voor communicatiestrategie toepassen.
- Zelf een eigen creatieve communicatiestrategie ontwikkelen.
- Heldere doelen en prioriteiten vaststellen.
- Focus in hun acties en werk aanbrengen.
Wat kunnen deelnemers verwachten?
Strategie lijkt soms lastig en vaag. Deze incompany training geeft vele praktische tips over hoe je een communicatiestrategie opstelt die ook anderen in de organisatie inspireert. De basis leg je door te werken met canvassen als Het Strategisch Communicatie Frame en Het Communicatie Model.
In het middagprogramma gaan deelnemers ook creatief aan de slag: ze werken een eigen strategie uit in een roadmap. Denk hierbij aan strategieën zoals de fanstrategie, de ambassadeursstrategie en/of de communicatiestrategie voor arbeidsmarktcommunicatie.
Los van de sterke inhoud van deze training, zijn deelnemers gegarandeerd van een dag met een mooie mix tussen denken en doen. Veel interactie en humor zijn included.
Voor wie is de training bedoeld?
Deze training is voor alle communicatieprofessionals en organisaties die meer strategisch aan de slag willen en voor degene die zich verder willen verdiepen in strategisch denken.
Wat je vooraf moet weten
Een incompanytraining is maatwerk waar en wanneer jij het wilt. Je stelt samen met onze trainingsadviseur een training samen die een ervaren professional komt geven bij jou op kantoor, online of op een locatie naar keuze.
- Om de kwaliteit van de training te waarborgen adviseren we een maximum van 10 deelnemende collega’s. Bij grotere aantallen kan het voor de leeropbrengst verstandig te zijn om de groep te splitsen in twee trainingen.
- Deze training kan ook online worden aangeboden.
- Het is ook mogelijk om deze training als een een-op-een coaching te boeken.
- Stem voor aanvang van de training het programma inhoudelijk af met de trainer.
- Alle deelnemers ontvangen een certificaat van deelname.