1
2
1

Beeldbeleid

In deze vervolgtraining van De kracht van het beeld leer je een beeldhandleiding maken voor jouw organisatie of opdrachtgever. Naast beeldtheorie voor gevorderden, krijg je praktische handvatten mee die je direct na de training kunt toepassen.

Beschrijving

Training Beeldbeleid

‘De regel van derden’ en ‘de gulden snede’ zijn voor jou gesneden koek. Je weet al hoe je spannend, origineel en verassend beeld kiest omdat je onze training De kracht van het beeld hebt gevolgd. Op veler verzoek is er nu een vervolg! Met de training Beeldbeleid kun je je kennis er ervaring op het gebied van beeld nog verder uitbreiden en nu ook inbedden bij jouw organisatie of opdrachtgever.

Doel van de training is het maken van een aanzet van een beeldhandleiding voor jouw organisatie of opdrachtgever en het verkrijgen van handvatten om dat in jouw organisatie in te bedden.

Wat je kunt na de training

  • Een ‘beeldscan’ van een organisatie of opdrachtgever maken.
  • Een aanzet voor een beeldhandleiding maken en wat er in een dergelijk document moet staan.
  • Semiotiek en visuele retoriek toepassen.
  • Anderen overtuigen dat een coherent beeldbeleid noodzakelijk is.

Wat je van de training Beeldbeleid kunt verwachten

De training begint met het kort opfrissen van de kennis die is opgedaan in De kracht van het beeld. Wim Honders legt het beeldscanmodel uit; dit is de basis van de praktijkopdracht waar je mee aan de slag gaat. Daarna komt beeldtheorie voor gevorderden aan bod. Denk hierbij aan visuele retoriek, het AS-model en het vervolg op semiotiek (paradigma/syntagma; arbitrair/gemotiveerd).

In het vervolg van de training ga je aan de slag met de opzet van een beeldhandboek. Je maakt een presentatie van je ideeën en krijgt daar van de trainer en de andere deelnemers feedback op. Zo wordt je klaargestoomd om anderen in je organisatie te overtuigen van de noodzaak van goed beeldbeleid.

Voor wie is de training bedoeld?

Iedereen die de training De kracht van het beeld al eens heeft gevolgd (als open inschrijving of als incompany training) en nu een stap verder wil.

Voordelig leren bij De Redactie

Schrijf je je in voor meerdere trainingen, dan leer je nog voordeliger! Wanneer je je aanmeldt voor twee trainingen, of je schrijft je tegelijk in met een vriend of collega, dan ontvang je 5% korting op het totaalbedrag. Schrijf je jezelf of anderen in voor drie of meer trainingen dan levert dat in totaal 8% voordeel op. De korting wordt automatisch toegepast in het winkelmandje op het moment dat je meer trainingen toevoegt. Zo stel je voordelig je eigen leertraject samen.

Extra voordeel voor ZZP-ers

Ben je zelfstandige? Dan krijg je bij De Redactie extra voordeel! ZZP-ers krijgen altijd 5% extra korting op ons hele trainingsaanbod met reductiecode ZZPDEREDACTIE.

Wat je vooraf moet weten

  • Je kan de training alleen volgens als je de training De kracht van het beeld al hebt gevolgd.
  • Je brengt naar de training een concrete casus mee met beeld van jouw organisatie of opdrachtgever.
  • Er zijn een aantal huiswerkopdrachten die je voorafgaand aan de training moet maken.
  • Voor de training is een laptop noodzakelijk.
  • Er is een maximum van 10 deelnemers.
  • Wist je dat de kosten voor deze training in sommige gevallen fiscaal aftrekbaar zijn?
  • Je ontvangt een certificaat van deelname.

Veilig leren

Deze training wordt social distance proof aangeboden zodat we iedereen een veilige leeromgeving kunnen garanderen. Lees meer over ons protocol.

Incompany training Beeldbeleid

Deze cursus is ook als incompany training te boeken als je organisatie als eens de training De kracht van het beeld heeft georganiseerd. Een incompany training is maatwerk waar en wanneer jij wilt.

Angela Hof
Communicatieadviseur - Rode Kruis Ziekenhuis
9,0

Hele fijne training met een koppeling naar de praktijk. De trainer legt duidelijk uit en laat veel ruimte voor (onderlinge) discussie. Door de kleine groep werkte dit heel goed. Het uiteindelijke 'template' voor het schrijven van een beeldhandleiding wordt ook bij mijn collega's zeer enthousiast ontvangen :)

Esther Morren
Redacteur Beeld & Tekst - Erasmus MC
10

In een kleine groep praktijkgericht bezig. Een goed startpunt voor het opstellen van beeldbeleid voor kleine en grote organisaties.

9,3

3 reviews

  • In overleg
  • Elke gewenste locatie óf online
  • Afhankelijk van de leerdoelen






    * Deze gegevens graag invullen

    Wij gebruiken bovenstaande gegevens alleen om uw vraag te beantwoorden. Wij gaan vertrouwelijk met uw gegevens om. Voor meer informatie zie ons privacy statement.

    Angela Hof
    Communicatieadviseur - Rode Kruis Ziekenhuis
    9,0

    Hele fijne training met een koppeling naar de praktijk. De trainer legt duidelijk uit en laat veel ruimte voor (onderlinge) discussie. Door de kleine groep werkte dit heel goed. Het uiteindelijke 'template' voor het schrijven van een beeldhandleiding wordt ook bij mijn collega's zeer enthousiast ontvangen :)

    Esther Morren
    Redacteur Beeld & Tekst - Erasmus MC
    10

    In een kleine groep praktijkgericht bezig. Een goed startpunt voor het opstellen van beeldbeleid voor kleine en grote organisaties.

    De trainer

    Wim Honders
    Meer over Wim Honders

    Wim Honders is conceptontwikkelaar, bladenexpert en redactioneel adviseur. Als creatief directeur van onder meer Scripta Media (Weekbladpers) en Boomerang Publishing heeft hij talloze (crossmediale en bekroonde) concepten ontwikkeld voor bedrijven, merken en instellingen. Hij is specialist, publicist en spreker op het gebied van beeldcommunicatie en crossmedia.
    ×

      Direct contactBel me terug





      • De Redactie
      • Van Heenvlietlaan 200A
      • 1083 CM Amsterdam

      • info@deredactie.nl
      • 0299 - 65 38 53
      • Btw: NL8017.10.960B.01
      • IBAN: NL64TRIO 0781 515 858
      • KVK: 36040811
      ×