Beschrijving
Training Beeldbeleid
‘De regel van derden’ en ‘de gulden snede’ zijn voor jou gesneden koek. Je weet al hoe je spannend, origineel en verassend beeld kiest omdat je onze training De kracht van het beeld hebt gevolgd. Op veler verzoek is er nu een vervolg! Met de training Beeldbeleid kun je je kennis er ervaring op het gebied van beeld nog verder uitbreiden en nu ook inbedden bij jouw organisatie of opdrachtgever.
Doel van de training is het maken van een aanzet van een beeldhandleiding voor jouw organisatie of opdrachtgever en het verkrijgen van handvatten om dat in jouw organisatie in te bedden.
In een interview met De Redactie vertelt trainer Wim Honders meer over de trainingsdag en zijn fascinatie voor (niet-westers) beeld. Lees meer >>
Wat je kunt na de training
- Een ‘beeldscan’ van een organisatie of opdrachtgever maken.
- Een aanzet voor een beeldhandleiding maken en wat er in een dergelijk document moet staan.
- Semiotiek en visuele retoriek toepassen.
- Anderen overtuigen dat een coherent beeldbeleid noodzakelijk is.
Wat je van een Incompany training Beeldbeleid kunt verwachten
De training begint met het kort opfrissen van de kennis die is opgedaan in De kracht van het beeld. Wim Honders legt het beeldscanmodel uit; dit is de basis van de praktijkopdracht waar je mee aan de slag gaat. Daarna komt beeldtheorie voor gevorderden aan bod. Denk hierbij aan visuele retoriek, het AS-model en het vervolg op semiotiek (paradigma/syntagma; arbitrair/gemotiveerd).
In het vervolg van de training ga je aan de slag met de opzet van een beeldhandboek. Je maakt een presentatie van je ideeën en krijgt daar van de trainer en de andere deelnemers feedback op. Zo wordt je klaargestoomd om anderen in je organisatie te overtuigen van de noodzaak van goed beeldbeleid.
Voor wie is de training bedoeld?
Iedereen die de training De kracht van het beeld al eens heeft gevolgd en nu een stap verder wil.
Wat je vooraf moet weten
- Je kan de training alleen volgens als je de training De kracht van het beeld al hebt gevolgd.
- Je brengt naar de training een concrete casus mee met beeld van jouw organisatie of opdrachtgever.
- Er zijn een aantal huiswerkopdrachten die je voorafgaand aan de training moet maken.
- Voor de training is een laptop noodzakelijk.
- Je ontvangt een certificaat van deelname.