u bent hier: Home > Professional > Marlène Rooseman

Marlène Rooseman

Na een loopbaan van ruim tien jaar bij de Amsterdamse politie maakte Marlène Rooseman (1985) in 2014 de overstap naar een eigen tekstbureau. Die switch kwam niet zomaar uit de lucht vallen; de laatste jaren verzorgde ze als (eind)redacteur de interne communicatie bij de nationale politie. Kranten, magazines, webredactie en crisiscommunicatie: alles kwam voorbij.

De overstap naar het zelfstandig ondernemerschap bleek een schot in de roos. Grote klanten waarvoor Marlène klussen doet – of heeft gedaan – zijn onder andere: Domino’s Pizza, Neckermann, ondernemingsraad politie, gemeente Lelystad, Keuken Kampioen, Licht NL, Audax Publishing en Bruidmedia B.V.. Hoewel ze met veel plezier voor een aantal tijdschriften werkt, richt zij zich vanuit BureauTekst met name op online content en zakelijke teksten. Bijvoorbeeld SEO-teksten, nieuwsbrieven, zakelijke blogs en persberichten.

Haar praktijkervaring met schrijven binnen het bedrijfsleven én de overheid, plus een brede scholing op het gebied van redactie en tekstschrijven, maken dat Marlène weet wat een tekst maakt of breekt. En vooral dat ‘maken’ leert ze anderen graag. Zo gaf zij eerder trainingen op het gebied van profielteksten, SEO-teksten en het werken met verschillende contentmanagementsystemen.

Samen met Martijn Baltes verzorgt Marlène de training Nieuwsbrieven schrijven en opmaken.

Marlene Rooseman

Trainingen en events van Marlène Rooseman

Nieuwsbrieven schrijven en opmaken (Mailchimp)