u bent hier: Home > Nieuws > Tips van de trainer: Word beter gevonden in Google

Tips van de trainer: Word beter gevonden in Google

GEPLAATST OP: 19 april 2019

Tijdens de training SEO teksten schrijven krijg je een kijkje in de keuken van Google, waarbij relevantie de rode draad vormt. Je leert hoe je een keyword-analyse maakt en hoe die keywords vervolgens op de juiste plek worden verwerkt in de website. Daarbij verliezen we de leesbaarheid van de teksten uiteraard niet uit het oog. We zoeken de balans tussen goede tekst en vindbaarheid.

Trainer Etienne Donicie heeft alvast 3 tips voor je om beter te worden gevonden in Google:

1. Verplaats je in je lezer

Hoe denk je dat mensen zoeken op jouw onderwerp? Met SEO-tools, Google Trends en de keywords planner van Google Adwords kun je aardig wat informatie bovenwater halen over het zoekgedrag. Logisch denkwerk levert vaak veel meer op. Vraag het ook eens aan jouw doelgroep. Zoeken ze bijvoorbeeld op ‘gevels reinigen’ of ‘vieze muur’? Zoeken ze naar de oplossing of juist het probleem?

 

 

2. Zoek je eigen pagina’s op in Google

Hoe ziet jouw snippet, dat korte stukje informatie in de zoekresultaten eruit? Je kunt met het invullen van de page title en meta description een stukje maken dat mensen er toe aanzet om op jouw site te gaan kijken.

SEO is ook van belang voor websites waar je geen conversie nastreeft. De tijd dat we naar een website gingen door in het menu te scrollen, of in de interne zoekmachine op zoek gingen naar het antwoord op onze vraag, ligt achter ons. Op veel websites van gemeentes komt meer dan 75 procent van het verkeer via Google op een pagina in de site uit. Zorg er met SEO voor dat dit ook meteen de juiste is. Dan hoeven ze jou niet meer te bellen of te mailen.

Duik ook eens de optie om structured data met Schema.org toe te voegen aan je pagina’s. Daarmee zorg je dat Google nog meer informatie kan tonen in de resultaten.

 

3. Zorg voor relevante keywords

Google zegt het zelf: we zijn geen zoekmachine maar een antwoordmachine. Weet jij welke vragen jouw publiek stelt over jouw onderwerp? SEO is al lang geen kwestie meer van wat trucjes toepassen. De mate waarin jij de antwoorden op de vragen van jouw doelgroep weet te geven zorgt ervoor dat je zichtbaar bent en autoriteit opbouwt in de zoekmachine. In de training leg ik je uit hoe je die vragen kunt achterhalen én er relevante content over kunt schrijven.

Meer leren? Schrijf je in voor de training SEO teksten schrijven!