u bent hier: Home > Nieuws > Meer impact op Facebook? Denk vierkant!

Meer impact op Facebook? Denk vierkant!

GEPLAATST OP: 14 oktober 2019

Facebookpagina’s krijgen het steeds moeilijker. Dat komt eigenlijk door de schandalen rondom datalekken en nepnieuws die Facebook de afgelopen tijd in opspraak hebben gebracht. In reactie hierop laat Facebook steeds meer content van je vrienden zien. Dat gaat ten koste van content van pagina’s.

Wat moet je nu doen als beheerder van een pagina? Je kunt natuurlijk (meer) betaald gaan adverteren, maar niet iedereen heeft daar het budget voor. Je kunt ook zorgen dat je content meer aandacht trekt en beter wordt opgepikt. Bijvoorbeeld door alleen nog vierkante afbeeldingen te gebruiken.

 

 

Vierkante afbeeldingen krijgen in het nieuwsoverzicht van Facebook 500 x 500 pixels toegewezen. Horizontale (landscape) afbeeldingen zijn ook 500 pixels in de breedte, maar relatief minder hoog. Daardoor vallen ze minder op, zeker op een smartphone. Zet dus in op vierkante afbeeldingen. Verticaal (portrait) kan natuurlijk ook, maar soms moeten gebruikers dan scrollen om het complete bericht te zien.

 

Deze tip kreeg je van

Socialmedia-expert en trainer Paulus Veltman. Op 26 november start zijn nieuwe training ‘Social media: strategie en praktijk‘ waar je meer kunt leren over het zakelijk gebruik van verschillende socialmediakanalen. Meld je ook aan >>

 

Lees ook