u bent hier: Home > Nieuws > trainingsnieuws > Trainingen vertelt

Trainingen vertelt

Emma Annaert werkt als contentspecialist bij online marketingbureau Whello in Amsterdam. Hier schrijft, redigeert en produceert ze teksten voor allerlei soorten bedrijven. Onlangs volgde ze bij ons de training Creatief online schrijven van trainers Merel Roze en Cathelijn Schilder. Een aanrader? ‘Absoluut!’, reageert de 28-jarige contentspecialist enthousiast. ‘Al vanaf het moment dat ik de ruimte binnenliep, […]

lees meer over ‘Al vanaf het moment dat ik de ruimte binnenliep, had ik zin om aan de slag te gaan’

Van korte video’s tot grappige gifjes: bijna elke post op social media bevat visuele content. Socialmedia-expert Paulus Veltman merkt dat tekst hierdoor minder aandacht krijgt dan het verdient. ‘Met een goede tekst kun je veel betere resultaten bereiken dan enkel inzetten op visuele content. Je krijgt meer reacties (engagement) op je post en meer kliks […]

lees meer over Tekst op social media vaak ondergeschoven kindje

creatief online schrijven

Dat online schrijven en creatief schrijven heel goed samen kunnen gaan, bewijst de nieuwe eendaagse training Creatief online schrijven. Met als docenten dé twee experts op hun vakgebied: Cathelijn Schilder en Merel Roze. Het resultaat: een inspirerende dag waarop je bijzondere opdrachten maakt, met een nieuwe blik naar je teksten kijkt, en Google leert te overtuigen. […]

lees meer over Creatief online schrijven (1 dag)

Webredactie compleet

In aanloop naar mijn voornemen om Online Marketing Guide (OMG) te worden heb ik de training Webredactie compleet gevolgd bij [De Redactie]. De training voldeed volledig aan mijn verwachtingen. Alles komt tijdens deze cursus aan bod, van de opbouw van tekst, SEO en webcare, tot hoe je pakkende koppen maakt. Ook het handboek Webredactie sluit […]

lees meer over Rina Knopper over Webredactie compleet

John Verhoeven crossmediale contentcreatie

John Verhoeven geeft alweer enkele jaren met veel succes de training Crossmediale contentcreatie bij [De Redactie]. Op 12 juni staat de volgende op het programma. Die is vooral bedoeld voor (ervaren) redacteuren en communicatie-professionals die vanuit een heldere structuur content willen bedenken en creëren bij hun organisatie. De training geeft je allerlei praktische handvatten om die […]

lees meer over De 2 grootste fouten bij het creëren van content

Evert en Luuk

Een sportverslaggever. De redacteur van een universiteitsblad. Een communicatiemedewerker. Allemaal schrijven we een aardig woordje weg. Maar zonder betrouwbare, spannende, unieke informatie zijn we nergens. Hoe kun je een bron nét dat beetje meer ontfutselen? Op de juiste momenten je mond houden en doorvragen tot het net niet gênant wordt. Geschreven én geïnterviewd door: Lotty […]

lees meer over Doorvragen tot het net niet gênant wordt – de wondere wereld van goed interviewen

Ludo de Boo en Dolf Weverink

Storytelling crossmediaal gaat over effectief en aantrekkelijk communiceren. In deze cursus van 3 dagen leer je van de docenten Dolf Weverink en Ludo de Boo wat storytelling inhoudt, hoe je een crossmediale strategie uitdenkt en uitwerkt en hoe je jouw concept vormgeeft voor verschillende uitingen. Een complete opleiding voor strategen en schrijvers met enkele jaren ervaring in het communicatievak. Even […]

lees meer over Terug in ons aanbod: Storytelling crossmediaal

Pelpina Trip

‘Video is de meest persoonlijke manier om te communiceren. Het is dan ook geen wonder dat 85% van kijkers besluit een product te kopen na het zien van een productvideo en dat 80% van gebruikers een videoadvertentie kan herinneren die ze het afgelopen maand bekeken heeft.’ Pelpina Trip is videostrateeg, videomarketeer, videotrainer, en spreker. Ze staat zelf regelmatig voor- […]

lees meer over Leer alle tips en tricks van videostrateeg Pelpina Trip

Meike Huber

Meike Huber (1972) is freelance journalist sinds zij in 1998 (cum laude) afstudeerde aan de School voor Journalistiek in Utrecht. Voor [De Redactie] geeft ze de training Interviewen en interviews uitwerken. Wat zijn de belangrijkste ingrediënten voor een goed interview? ‘Herkenbaarheid, spanning en gelaagdheid. Je moet de geïnterviewde ‘horen’ praten als je het leest. En ook […]

lees meer over Meike Huber: het geheim van een goed interview

Dolf Weverink

Waarom het een goed idee is om de training Commercieel schrijven te volgen? Het is eigenlijk heel simpel: je leert (nog) betere teksten schrijven. Teksten die raak zijn, inhoudelijk en emotioneel. Zodat je doelgroepen denken ‘dat is iets voor mij’ en vervolgens in actie komen. Een goede commerciële tekst begint met een sterke belofte. Vervolgens […]

lees meer over Commercieel schrijven