u bent hier: Home > Nieuws > trainingsnieuws > Trainingen vertelt

Trainingen vertelt

creatief online

Dat online schrijven en creatief schrijven heel goed samen kunnen gaan, bewijst de nieuwe eendaagse training Creatief online schrijven. Met als docenten dé twee experts op hun vakgebied: Cathelijn Schilder en Merel Roze. Het resultaat: een inspirerende dag waarop je bijzondere opdrachten maakt, met een nieuwe blik naar je teksten kijkt, en Google leert te overtuigen. […]

lees meer over Online creatief schrijven (1 dag)

John Verhoeven crossmediale contentcreatie

John Verhoeven geeft alweer enkele jaren met veel succes de training Crossmediale contentcreatie bij [De Redactie]. Op 12 juni staat de volgende op het programma. Die is vooral bedoeld voor (ervaren) redacteuren en communicatie-professionals die vanuit een heldere structuur content willen bedenken en creëren bij hun organisatie. De training geeft je allerlei praktische handvatten om die […]

lees meer over De 2 grootste fouten bij het creëren van content

Evert en Luuk

Een sportverslaggever. De redacteur van een universiteitsblad. Een communicatiemedewerker. Allemaal schrijven we een aardig woordje weg. Maar zonder betrouwbare, spannende, unieke informatie zijn we nergens. Hoe kun je een bron nét dat beetje meer ontfutselen? Op de juiste momenten je mond houden en doorvragen tot het net niet gênant wordt. Geschreven én geïnterviewd door: Lotty […]

lees meer over Doorvragen tot het net niet gênant wordt – de wondere wereld van goed interviewen

Ludo de Boo

Storytelling crossmediaal gaat over effectief en aantrekkelijk communiceren. In deze cursus van 3 dagen leer je van de docenten Dolf Weverink en Ludo de Boo wat storytelling inhoudt, hoe je een crossmediale strategie uitdenkt en uitwerkt en hoe je jouw concept vormgeeft voor verschillende uitingen. Een complete opleiding voor strategen en schrijvers met enkele jaren ervaring in het communicatievak. Even […]

lees meer over Terug in ons aanbod: Storytelling crossmediaal

Meike Huber

Wat zijn de belangrijkste ingrediënten voor een goed interview? ‘Herkenbaarheid, spanning en gelaagdheid. Je moet de geïnterviewde ‘horen’ praten als je het leest. En ook een interview is een verhaal. Dat vraagt dus om spanning en gelaagdheid. Ieder goed verhaal gaat over conflict, gevecht (al dan niet met zichzelf) of obstructie. En met gelaagdheid krijgt […]

lees meer over Meike Huber: het geheim van een goed interview

Waarom het een goed idee is om de cursus Commercieel schrijven te volgen? Het is eigenlijk heel simpel: je leert (nog) betere teksten schrijven. Teksten die raak zijn, inhoudelijk en emotioneel. Zodat je doelgroepen denken ‘dat is iets voor mij’ en vervolgens in actie komen. Een goede commerciële tekst begint met een sterke belofte. Vervolgens […]

lees meer over Commercieel schrijven

crossmediaal bladenmaken

Als bladenmaker pur sang met meer dan 15 jaar leidinggevende ervaring in de tijdschriftenwereld kent John Verhoeven de transitie van print naar een crossmediale aanpak van binnenuit. Waar ga je tijdens de Masterclass op inzoomen? ‘Iedereen die een printtitel heeft, is bezig om de stap te zetten naar een multichannel aanpak. Titels verhuizen van papier naar […]

lees meer over Crossmediaal bladenmaken

social media compleet

Met een rugtas overvol aan kennis en een hoofd vol content strategieën en social media plannen voor hun werkgever, doelgroep of zichzelf, werd onlangs de cursus Social media compleet afgesloten. Cursist Suzanne evalueert deze training, die binnenkort weer bij [De Redactie] wordt gegeven door Paulus Veltman. Kijk hier voor meer informatie over de training Social […]

lees meer over Suzanne over training Social media compleet

Sarah Gagestein

Sarah Gagestein heeft, naast de training Framing, een workshop Nudging ontwikkeld. Reden genoeg om haar wat vragen te stellen. Kan je aan iemand die nog nooit van nudging gehoord heeft, kort uitleggen wat het betekent? ‘Nudgen is een klein onbewust ‘duwtje’ in een bepaalde richting geven waardoor mensen ander gedrag gaan vertonen. Dat kan door middel […]

lees meer over Nudging

26 juli 2016

Marlene Rooseman is eigenaar van BureauTekst. Voor Het Taalcongres, dat [De Redactie] op 8 november in Amsterdam organiseert, schrijft zij een aantal blogs over taal. Deze blog gaat over stemgebruik. Gebruik je stem om te bereiken wat je wilt De manier waarop je praat, is een belangrijke methode om je boodschap en het effect daarvan […]

lees meer over Stemgebruik