u bent hier: Home > Nieuws > trainingsnieuws > Tips van de docent

Tips van de docent

Tijdens de training SEO teksten schrijven krijg je een kijkje in de keuken van Google, waarbij relevantie de rode draad vormt. Je leert hoe je een keyword-analyse maakt en hoe die keywords vervolgens op de juiste plek worden verwerkt in de website. Daarbij verliezen we de leesbaarheid van de teksten uiteraard niet uit het oog. […]

lees meer over Tips van de trainer: Word beter gevonden in Google

Welke schrijver (van een roman of een verhaal) brengt je vanaf de eerste zin naar het puntje van je stoel? Welk boek kun je onmogelijk wegleggen? Welke personages gaan zo onder je huid zitten dat het voelt alsof je ze persoonlijk kent? Dat is toch wat jij als tekstschrijver ook graag zou willen bereiken? Bestudeer […]

lees meer over Verhalen waar je van kunt leren

schrijftips

Als je al jaren (professioneel) schrijft, weet je echt wel hoe je het een en ander krachtig en beeldend op papier moet krijgen. Toch loop je weleens vast en is de inspiratie soms ver te zoeken. Cathelijn Schilder geeft op 8 en 15 oktober de inspirerende training Creatief schrijven. Je krijgt weer plezier in het schrijven […]

lees meer over 5 schrijftips om weer plezier in het schrijven te krijgen

creatief online schrijven

Dat online schrijven en creatief schrijven heel goed samen kunnen gaan, bewijst de nieuwe eendaagse training Creatief online schrijven. Met als docenten dé twee experts op hun vakgebied: Cathelijn Schilder en Merel Roze. Het resultaat: een inspirerende dag waarop je bijzondere opdrachten maakt, met een nieuwe blik naar je teksten kijkt, en Google leert te overtuigen. […]

lees meer over Creatief online schrijven (1 dag)

Nationale ballet

In zijn training Online storytelling laat Paulus Veltman zien hoe je de kracht van storytelling kunt gebruiken in een steeds digitaler wordende cultuur. Verhalen zijn helemaal terug van weggeweest, maar veel bedrijven en organisaties hikken er nog een beetje tegenaan. Waarom is dat? 5 argumenten die Paulus veel hoort: Iedereen heeft het erover, het moet dus wel een […]

lees meer over 5 redenen om niets met storytelling te gaan doen

pitchen met de plakfactor

Je geeft regelmatig presentaties. Je weet: de inhoud telt, maar ook hoe het wordt verteld en beleefd. Zorg dus dat je pitch blijft plakken. Maak kort kennis met De Plakfactor: de SUCCES-formule van de gebroerders Heath. Simpel gezegd: pak de kern van je boodschap, vertel en raak de emotie bij je publiek. Nieuwsgierig geworden? Meer […]

lees meer over Pitchen met de plakfactor

Tips

Meer dan ooit maakt beeld het verschil. Vang de aandacht van je volgers met een opvallende foto. Verhoog de conversie op je website met sterk beeld. En benadruk wat je bedoelt met een mooie infographic. In de training De kracht van het beeld van docent Wim Honders krijg je in 1 dag grip op wat goed en krachtig […]

lees meer over 3 tips voor gratis beeld

Tips interviewen

Hoe komt het dat onware ideeën of geruchten, broodje-aap-verhalen en complottheorieën zo lang blijven rondzingen? Zoals de zedenzaak in 1987 in Oude Pekela. Daar zouden vijftig kinderen door clowns seksueel zijn misbruikt. Of de bewering: wij gebruiken slechts tien procent van onze hersenen. Of: van veel koffie drinken droog je uit. Daar waren de broers Dan […]

lees meer over Pitchen met de Plakfactor: 3 tips

John Verhoeven crossmediale contentcreatie

John Verhoeven geeft alweer enkele jaren met veel succes de training Crossmediale contentcreatie bij [De Redactie]. Op 12 juni staat de volgende op het programma. Die is vooral bedoeld voor (ervaren) redacteuren en communicatie-professionals die vanuit een heldere structuur content willen bedenken en creëren bij hun organisatie. De training geeft je allerlei praktische handvatten om die […]

lees meer over De 2 grootste fouten bij het creëren van content

social media compleet

Social media is een vak. Als je serieus aan de slag wilt, als je echt ambitie hebt met je account (op welk netwerk dan ook) dan moet je aan de slag. Het draait allemaal om content. Maar wat ga je er doen? Hoe blijf je nieuwe dingen bedenken? Simpel: je werkt met formats. Concepten die je […]

lees meer over 19 social media ideeën van Elja Daae