u bent hier: Home > Nieuws > Tips en trucs

Tips en trucs

content met impact

Je hebt al een tijd ervaring met contentstrategie en al een aantal goede cases neergezet, maar vindt dat de content meer kan bijdragen aan het merk. Of je bent een journalist die het gevoel heeft dat er meer te halen viel uit dat ene goede verhaal. De Summerschool Van bereik naar impact is een uitgelezen […]

lees meer over 4 tips voor verhalen met impact

Meike Huber

Heb jij tijdens het interview wel eens het gevoel dat je de controle over het gesprek kwijtraakt? Vraag je je wel eens af hoe je in hemelsnaam al je vragen stelt in dat halve uur dat je bij Gods gratie hebt gekregen? (En wat doe je met die bemoeizuchtige voorlichter?) Wil je weten hoe je […]

lees meer over 5 tips voor het interview

Mailchimp nieuwsbrieven

Op 7 juni geven Marlène Rooseman en Martijn Baltus samen de eendaagse training Nieuwsbrieven schrijven en opmaken. Van Martijn leer je onder andere: het opzetten van je MailChimp account, het maken en vullen van je mailinglijst, het maken van MailChimp templates (het ontwerp van je nieuwsbrief), het versturen en het meten van de resultaten. Marlène leert je alles […]

lees meer over 5 tips & tricks voor je Mailchimp nieuwsbrief

Etienne Donicie

Je haalt wel bezoek naar je website, maar doen ze ook wat jij wilt? Je schrijft goede content voor je website en digitale nieuwsbrief, maar haal je ook conversies uit die content? In de training Conversiegericht schrijven leer je van docent Etienne Donicie hoe je beproefde technieken inzet om jouw conversiedoelen te halen. Etienne geeft […]

lees meer over 5 valkuilen bij conversiegerichte teksten

content

Iedereen wil relevante content produceren voor zijn doelgroep. Waardevolle content. Die ertoe doet. Die bijdraagt aan de doelstellingen van de organisatie. Maar waar zit jouw doelgroep echt op te wachten? Hoe voorkom je dat je je publiek overspoelt met irrelevante content? Het maken van een contentstrategie kan daarbij helpen. Het dwingt je om na te […]

lees meer over 5 tips voor relevante content

Onlangs kondigde Facebook een aantal wijzigingen aan. Vooral de aankondiging dat berichten van ‘vrienden en familie’ sterker naar voren zullen komen in de Facebook feed, ten koste van berichten van bedrijven, deed veel stof opwaaien. En dat is logisch – het is even schrikken als je al jaren investeert in het opbouwen van een aanwezigheid […]

lees meer over 3 tips om te blijven scoren met Facebook

online infographic

Het bedenken en (laten) maken van een infographic is helemaal niet zo ingewikkeld, behalve als je het zelf ingewikkeld maakt. Dat gebeurt vaker dan je denkt. Met deze 5 tips van trainer John Verhoeven wordt het realiseren van een infographic al een stuk eenvoudiger. Ga uit van 1 centraal onderwerp of thema Van daaruit kan […]

lees meer over 5 tips voor het maken van een infographic

creatief online schrijven

Creatief en online – gaat dat wel samen? Voor de schermlezer heb je je toch te houden aan rigide regels en de strenge wetten van Google? Goed nieuws: SEO is niet zaligmakend. Bovendien let Google steeds meer op gewoon kneitergoede content. Maar hoe schrijf je zulke content? Je leert het in de training Creatief online schrijven. […]

lees meer over Creatief Online Schrijven, 5 tips & tricks

Een pakkende, puntige én beknopte tekst schrijven over welk onderwerp dan ook. Dat leer je in de training columns en blogs schrijven. Of je nou literaire ambities hebt, stiekem de nieuwe Sylvia Witteman wilt worden of een blog voor je baas moet bijhouden: na deze training van Merel Roze heb je de handvatten om je […]

lees meer over Columns en blogs schrijven

Beïnvloeden met beeld

Beeld is een krachtige factor als je aandacht wilt voor je product of je boodschap. Maar er zijn vaak veel verschillende onderbuik-meningen over beeld, en er is meestal veel geld mee gemoeid. Met de workshop Beïnvloeden met beeld op Het Taalcongres krijg je meer grip op deze materie. Docent Roel Kooister is een zeer ervaren beeldspecialist […]

lees meer over Beeldkeuze, 5 tips