u bent hier: Home > Nieuws > Tips en trucs

Tips en trucs

Je kunt ze volgen, nagaan hoe oud ze zijn, checken waar ze wonen en zelfs hun interesses analyseren. Als je de tool Google Analytics goed beheerst, dan zijn je websitebezoekers niet langer meer een vaag begrip. Gebruik je deze informatie op een slimme manier, dan vang je ze in je online web én laat je […]

lees meer over 5 redenen waarom jij Google Analytics wel moét gebruiken

Pelpina Trip

Pelpina Trip, videostrateeg, videotrainer en spreker, staat regelmatig zelf voor- en achter de camera. Daarnaast schrijft ze scripts, bewerkt ze video’s èn helpt ze bedrijven en organisaties met videomarketing. Volgens Pelpina gaat het bij videomarketing vaak mis bij de distributie van video’s. Ze noemt in dit artikel de 3 meest voorkomende fouten. 1. Je hebt […]

lees meer over Dit zijn de 3 meest voorkomende fouten bij videomarketing

‘Niets is gemakkelijker dan zo te schrijven dat geen mens het begrijpt. Niets is moeilijker dan belangrijke opdrachten zo uit te drukken dat ieder mens ze begrijpt,’ mijmerde de Duitse filosoof Arthur Schopenhauer (1788 – 1860). Begrijpelijk schrijven lijkt vanzelfsprekend maar is dat wel zo? Trainer en journalist Eugène van Haaren legt je 5 vragen […]

lees meer over 5 zaken waar je aan moet denken bij begrijpelijk schrijven

Door: Dominique de Groot Je hebt een inspirerend onderwerp bedacht. Check. Je hebt een unieke invalshoek gekozen. Check. Hoeveel woorden ga je aan dat onderwerp besteden? Wat is de ideale lengte van een blogartikel? Dat lees je hier.   Het minimum Zoekmachines hebben een duidelijke voorkeur voor lange teksten omdat ze de kans groter achten […]

lees meer over Zakelijk bloggen | Tip 4: De ideale lengte van een blogartikel

Een interessant, spannend interview is vaak de verdienste van een interviewer in topvorm. Even een korte check up. Hoe staat het met jouw interviewvaardigheden? Evert de Vos en Luuk Sengers, twee doorgewinterde journalisten, geven 5 tips.   5 interviewtips 1. Stel zoveel mogelijk open vragen. Een interview is geen enquête. Het doel is om iemand […]

lees meer over 5 interviewtips van twee doorgewinterde journalisten

Online is een kop nog belangrijker dan op print want lezers lezen niet, ze scannen. Dat doen ze in een hoog tempo om relevante informatie te scheiden van de afleiding. Schrijftrainer en online eindredacteur Merel Roze geeft 4 tips. 1. Beloof iets (en maak het waar) Een goede online kop belooft iets. Een spannende reportage […]

lees meer over Schrijf een goede online kop | Merel Roze geeft 4 tips

Door: Dominique de Groot Ik hoef je niet uit te leggen dat bloggen als een kip zonder kop onverstandig is. Frankwatching kopte laatst: ‘Zakelijk bloggen? Begin er alsjeblieft niet aan’. De kern van het verhaal is dat zakelijk bloggen alleen zin heeft als je het goed doet want dan kan het een fantastisch marketinginstrument zijn. […]

lees meer over Zakelijk bloggen | tip 3: Maak je content uniek

Ervaren content-strateeg, auteur en trainer John Verhoeven geeft alweer enkele jaren met veel succes de training Crossmediale contentcreatie bij [De Redactie]. De training geeft je allerlei praktische handvatten om een heldere structuur goed neer te zetten en je team efficiënt te laten werken. Maar John besteedt ook aandacht aan de strategie en de visie achter de […]

lees meer over Je hebt zelfkennis nodig om aan te voelen wat je publiek bezielt

Robert Cialdini, hoogleraar en onderzoeker, wordt gezien als dé expert op het gebied van overtuigen. Hij schrijft boeken en reist de hele wereld rond om lezingen te geven over beïnvloedingsprincipes. Tijdens de training Conversiegericht schrijven leer je de 7 principes van Cialdini te gebruiken om de conversie op je eigen online kanaal te verhogen. In […]

lees meer over De 7 principes van Cialdini

Je haalt wel bezoek naar je website, maar doen ze ook wat jij wilt? Je schrijft goede content voor je website en digitale nieuwsbrief, maar haal je ook conversies uit die content? In de training Conversiegericht schrijven leer je van docent Etienne Donicie hoe je beproefde technieken inzet om jouw conversiedoelen te halen. Etienne geeft […]

lees meer over 5 valkuilen bij conversiegerichte teksten