u bent hier: Home > Nieuws > Tips en trucs

Tips en trucs

Training Eindredactie door Hans Vos en Merel Roze

De eindredacteur is onmisbaar. Hij draagt zorg voor een tekst die loopt. Die klopt. Behalve een scherpe blik, heeft de eindredacteur ook een groot tekstinzicht en gevoel voor bladritme. De training Eindredactie maakt je in 4 avonden wegwijs in de beginselen van eindredactie. Je leert van trainer Hans Vos opnieuw lezen. Met een frisse, kritische blik. Verbeter je tekst effectief […]

lees meer over Verbeter je tekst effectief met deze 5 simpele ingrepen

interview

Een interessant, spannend interview is vaak de verdienste van een interviewer in topvorm. Een goed interviewer kijkt, luistert, vangt signalen op en haakt in op nieuwe informatie. Neem jij voor je werk regelmatig interviews af, maar sta je onvoldoende stil bij je interviewvaardigheden? Wij hebben 5 interviewtips voor je: 1. Stel zoveel mogelijk open vragen. […]

lees meer over Word een interviewer in topvorm met deze 5 tips

B1 schrijven

Zo’n 60% van de Nederlandse bevolking heeft taalniveau B1 of lager. Schrijf je moeilijker, dan mis je dus een groot publiek. Maar er zijn meer redenen om voor veelgebruikte woorden en een logische lezersgerichte structuur te kiezen. En je brief of e-mail zo kort mogelijk te houden! Van trainer Eugène van Haaren krijg je alvast […]

lees meer over 5 tips voor zakelijk schrijven

Webcare

We ondersteunen klanten steeds vaker via online kanalen als Twitter, Facebook en WhatsApp. Nog niet zo heel lang geleden was webcare vooral iets voor grote bedrijven als NS en KLM, maar die tijd is voorbij. Veel organisaties in de publieke sector zijn inmiddels aangehaakt, net als lokale ondernemers en bedrijven op de zakelijke markt. Als je […]

lees meer over Maak van je haters je fans: 5 tips voor webcare

Hoe zorg je ervoor dat je een sterk creatief idee zo inzet dat je er ook clicks en conversie mee realiseert? Hoe schrijf je online killercopy die goud waard is voor jezelf of de organisatie waarvoor je werkt?

lees meer over 5 tips voor online killercopy

content met impact

Je hebt al een tijd ervaring met contentstrategie en al een aantal goede cases neergezet, maar vindt dat de content meer kan bijdragen aan het merk. Of je bent een journalist die het gevoel heeft dat er meer te halen viel uit dat ene goede verhaal. De training Verhalen maken met impact is een uitgelezen […]

lees meer over 4 tips voor verhalen met impact

Interviewen

Heb jij tijdens het interview wel eens het gevoel dat je de controle over het gesprek kwijtraakt? Vraag je je wel eens af hoe je in hemelsnaam al je vragen stelt in dat halve uur dat je bij Gods gratie hebt gekregen? (En wat doe je met die bemoeizuchtige voorlichter?) Wil je weten hoe je […]

lees meer over 5 tips voor het interview

Mailchimp nieuwsbrieven

Op 7 juni geven Marlène Rooseman en Martijn Baltus samen de eendaagse training Nieuwsbrieven schrijven en opmaken. Van Martijn leer je onder andere: het opzetten van je MailChimp account, het maken en vullen van je mailinglijst, het maken van MailChimp templates (het ontwerp van je nieuwsbrief), het versturen en het meten van de resultaten. Marlène leert je alles […]

lees meer over 5 tips & tricks voor je Mailchimp nieuwsbrief

Etienne Donicie

Je haalt wel bezoek naar je website, maar doen ze ook wat jij wilt? Je schrijft goede content voor je website en digitale nieuwsbrief, maar haal je ook conversies uit die content? In de training Conversiegericht schrijven leer je van docent Etienne Donicie hoe je beproefde technieken inzet om jouw conversiedoelen te halen. Etienne geeft […]

lees meer over 5 valkuilen bij conversiegerichte teksten

content

Iedereen wil relevante content produceren voor zijn doelgroep. Waardevolle content. Die ertoe doet. Die bijdraagt aan de doelstellingen van de organisatie. Maar waar zit jouw doelgroep echt op te wachten? Hoe voorkom je dat je je publiek overspoelt met irrelevante content? Het maken van een contentstrategie kan daarbij helpen. Het dwingt je om na te […]

lees meer over 5 tips voor relevante content