u bent hier: Home > Nieuws

Nieuws

Snack, gezond, natuurlijke suikers, light: Achter productlabels zit een hele marketingstrategie en deze woorden beïnvloeden (onbewust) hoe we de voedingswaarden van producten inschatten. Taal heeft dus een groot effect op ons brein. Zeg je bijvoorbeeld liever ontwikkelingssamenwerking of ontwikkelingshulp? Wat is erger: opwarming van de aarde of klimaatverandering? Trainer Jolijn Mes geeft je in dit […]

lees meer over 3 tips voor het maken van frames

Sinds 2016 is Maarit Wittebrood zelfstandig online-communicatieprofessional, na een aantal jaren vast dienstverband bij de Postcode Loterij en vóór die tijd aan bureauzijde. Afwisselende en uiteenlopende projecten vindt ze fijn om te doen. ‘De ene keer een commerciëlere opdracht in het bedrijfsleven – mijn vorige klus was bij ABN AMRO -, daarna weer een project […]

lees meer over Maarit Wittebrood werkte mee aan het internationale GES-project

Benieuwd naar De Redactie Summerschool? Op deze pagina vind je video’s voor een korte sfeerimpressie.   10 deelnemers, 10 verschillende verhalen. Dit was de training Podcast maken.   Trainers Cathelijn Schilder en Merel Roze gaven op 21 juni de eerste De Redactie Summerschool training van het jaar: Creatief online schrijven.   Webredacteur Dominique neemt je […]

lees meer over Video’s De Redactie Summerschool 2019

Je krijgt als organisatie die op social media actief is gegarandeerd te maken met deze razendsnel groeiende ‘taal’. En dat is een goede ontwikkeling. Want Emoji (Japans for pictogram) zijn een snelle manier om naar een woord te verwijzen en een emotie over te brengen. En daar draait het om, op social media, om emotie […]

lees meer over Wat te doen met emoji? 

Simone van Schip

Simone van Schip volgde de training Interviewen van trainers Evert de Vos en Luuk Sengers. Als we haar vragen wat ze tijdens de training heeft geleerd, reageert ze enthousiast: ‘Te veel om op te noemen!’ We vroegen haar wat ze interessant vindt aan de training en wat ze na twee dagen kan toepassen in de […]

lees meer over Niet te veel vragen voorbereiden leerde Simone tijdens Interviewen

Marijn van Zanten

Marijn van Zanten helpt organisaties met het versterken van de inzet van ‘online en sociale media’. Dat doet hij met strategieontwikkeling, projectmanagement, advies, data-analyse, maar ook door gewoon mee te draaien met online redacties: content maken. ‘Ik krijg vooral energie van het werken met verschillende projecten voor online. Hiervoor heb ik jaren als reclamefotograaf gewerkt […]

lees meer over Marijn van Zanten social media expert bij RVO

Logo Mailchimp

Verstuur je nieuwsbrieven via Mailchimp en wil je graag de conversie verbeteren zoals meer clicks of meer lezers? Met een AB test kun je onderzoeken welke variabelen verschil maken bij je publiek. Zo werkt een AB test in Mailchimp Mailchimp maakt het mogelijk meerdere varianten (tot wel 3 versies) van je nieuwsbrief te maken. Zo […]

lees meer over AB test met Mailchimp

Constantey Roelofs

Hij studeerde in Leiden geschiedenis en belandde door stages ‘per ongeluk’ in de journalistiek. Inmiddels heeft Constanteyn Roelofs bekende mediabedrijven op zijn cv staan zoals Elsevier, Nieuwe Revu, 925 (het businessblog van Jort Kelder) en GeenStijl. ‘Verder heb ik geen vak geleerd dus ben ik nog steeds veroordeeld tot de broodschrijverij,’ grapt hij. Van het […]

lees meer over Constanteyn Roelofs verkiest vast dienstverband boven freelancen

Deelnemers incompanytraining Kracht van het beeld

De afgelopen maanden heeft trainer Wim Honders van [De Redactie] 4 incompanytrainingen gegeven bij het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat. We vroegen opdrachtgever Sander de Bruin hoe de cursisten de incompanytraining ‘De kracht van het beeld’ hebben ervaren en wat ze hebben geleerd over abstracte begrippen visualiseren, beeldkeuzes beargumenteren en het maken van een beeldbeleid. […]

lees meer over Ministerie IenW enthousiast over incompanytraining De kracht van het beeld

Sabina Posthumus

Sabina Posthumus volgde de training SEO-teksten schrijven. Ze was zo enthousiast over de training, dat ze er meteen mee aan de slag ging. ‘De dag erna begon ik direct met een zoekwoordenanalyse voor een opdrachtgever.’   Kun je iets over jezelf vertellen? ‘Ik werk nu dertien jaar als freelance redacteur, mijn bedrijf heet Een woord […]

lees meer over Sabina Posthumus enthousiast over de training SEO-teksten schrijven