u bent hier: Home > Blog

Blog

Ben je op zoek naar een nieuwe baan of tijdelijke opdracht in (online) redactie en communicatie? Onze recruiters helpen je hier graag bij! Voor opdrachtgevers in de mediabranche, communicatieafdelingen van grote bedrijven en (semi) overheidsinstellingen plaatsen we al ruim 20 jaar communicatietalenten en contentspecialisten op interessante functies en uitdagende projecten. Benieuwd hoe het sollicitatieproces bij […]

lees meer over Werken via De Redactie? Leer meer over onze werkwijze

Het houdt ons contentmakers vaak bezig: trends. Wat vorig jaar nog relevant was, werkt vandaag niet meer. Welke contenttrends zien we terug in 2020? Redacteur Dominique neemt in deze blog data gedreven content onder de loep. Creativiteit en data: ze versmelten steeds meer met elkaar. Wil je zoveel mogelijk mensen bereiken met je boodschap, via […]

lees meer over Waarom data gedreven content steeds belangrijker wordt

LinkedIn is het ideale platform om jezelf te presenteren en aan recruiters te laten zien dat je beschikbaar bent voor een nieuwe baan of opdracht. Hoe up-to-date is jouw profiel? Hoe overtuig je de recruiter van jouw kwaliteiten? Deze tips gaan je hierbij helpen. Het klinkt misschien gek om jezelf in de markt te zetten […]

lees meer over Personal branding op LinkedIn: 5 tips voor een up-to-date profiel

Vanaf heden versterk ik het Redactie-team als recruiter. Als voormalig freelance journalist is deze branche mij niet geheel onbekend en ik kijk ernaar uit om kandidaten te helpen bij de volgende stap in hun carrière! Groetjes, Tamar. Ben je op zoek naar een nieuwe uitdaging in een (vaste) baan of freelance klus? We helpen je […]

lees meer over Even voorstellen: onze nieuwe collega Tamar Verbeek

Een afspraak bij de tandarts plannen, je favoriete radiozender aanzetten of een vraag stellen over je online bestelling: het wordt steeds normaler om dit te doen via een chatbot of voice assistant. Veel bedrijven gebruiken een chatbot om een deel van de klantenservice over te nemen die bijvoorbeeld veelgestelde vragen kan beantwoorden. Experts voorspellen dat […]

lees meer over Hoe klinkt jouw organisatie als voice assistant?

2019 stond voor [De Redactie] in het teken van ontwikkeling. Zo introduceerden we de WhatsApp vacature alert, vergrootten we ons bereik op social media en gingen we over naar een nieuwe, online werkomgeving. Benieuwd naar een aantal hoogtepunten van ons jaar? We vingen een aantal hoogtepunten in deze infographic.  

lees meer over Dit was het jaar van [De Redactie] 2019 | Infographic

Tientallen nieuwsbrieflezers gingen onlangs de gedichtenstrijd aan. De spelregels: het gedicht bevat ongeveer 12 regels en gaat over het overkoepelende thema van het congres ‘Direct duidelijk’. Arie Meijer maakt met zijn gedicht Kortaf de meeste indruk op de Sint en wint hiermee de hoofdprijs: een ticket voor Het Taalcongres 2020. Gefeliciteerd, Arie! Hieronder lees je […]

lees meer over We hebben een winnaar! Lees hier het Sinterklaasgedicht van nieuwsbrieflezer Arie Meijer

Freelance journalist en tekstschrijver Rhijja Jansen volgde de training Geweldloze communicatie van trainer Simon Groen en ze schreef er een blog over. Toen ik voor het eerst hoorde van geweldloos communiceren, dacht ik: uhm… is dat met elkaar praten zonder de ander te meppen? Nope, geweldloze communicatie is een manier om iets aan te kaarten, […]

lees meer over Is Geweldloze communicatie met elkaar praten zonder de ander te meppen?

Op de derde dinsdag van september spreekt de koning traditioneel de Troonrede uit. Elk woord, elke zin, wordt zorgvuldig op een weegschaal gelegd. Dat intrigeert speechschrijver en trainer Bob de Ruiter. Vers van de pers, hier lees je zijn analyse van de Troonrede. Prinsjesdag is een dag van rituelen en tradities. Iedereen staat in het […]

lees meer over De Troonrede: feest voor fijnproevers

Onlangs volgde ik een leerzame workshop ‘Personal branding’ bij de Rijksoverheid. Je eigen merk. Is het niet raar om jezelf een merk te geven aangezien we in deze tijd al in zoveel hokjes geduwd worden? Daar kan ik volmondig nee op antwoorden. Het is juist ontzettend belangrijk om jezelf positief te profileren. Iedereen is uniek […]

lees meer over Bouwen aan je eigen merk: het belang van personal branding