Dagelijks worden we gebombardeerd met beeld via social media, reclamespotjes, apps en websites. Dan hebben we het alleen nog maar over online communicatie. Tijdschriften, bushok-campagnes, affiches, flyers: beeld zie je overal. Hoe zorg je ervoor dat je nog visueel ‘binnenkomt’ bij je publiek? Beeldexpert Wim Honders laat op Het Taalcongres zien hoe je je doelgroep nog visueel verrast. Via de zogenoemde stopkracht-test wordt snel duidelijk welk beeld als ‘binnenkomer’ werkt en welk beeld zeker niet.
Meer workshops op Het Taalcongres
- De essentie van je merk
- Direct duidelijk
- Leer nudgen
- Schrijven voor chatbots
- Beter schrijven voor social media
Het evenement
Het Taalcongres van [De Redactie] is het meest veelzijdige evenement voor journalisten, redacteuren en communicatieprofessionals die in één dag meer willen leren over verschillende onderdelen van hun werk. Op donderdag 19 maart 2020 wordt deze inspirerende dag voor de 8e keer georganiseerd.
Dit jaar heeft Het Taalcongres een overkoepelend thema: Direct duidelijk. Hoe communiceer je op een manier dat je doel in één keer helder is? Het programma is afgestemd op dit thema. Daarnaast geniet je ook van een lekkere lunch en een gezellige borrel die je de gelegenheid bieden om te netwerken met vakgenoten.