u bent hier: Home > de redactie trainingen > alle trainingen > Vriendelijk en duidelijk chatten

Vriendelijk en duidelijk chatten

Chatten is booming! Laagdrempelig en snel… precies wat de klant wil. Maar hoe zorg je ervoor dat je ook via chat de juiste toon en klantgerichtheid kiest? Dat je snel tot de kern komt? En dat je de regie houdt? Een chat is geen mail en geen gesprek, maar een combinatie daarvan. Het vraagt snelheid van je; je kunt het je niet veroorloven om lang over je zinnen na te denken. In deze training krijg je tips over een lezersgerichte opbouw van je chat. En hoe je klantvriendelijk en helder blijft. En het blijft niet bij tips. Je gaat zelf aan de slag, met je eigen voorbeeldcasussen. Het resultaat: veel meer houvast voor een goede chat, zodat de klant met een tevreden gevoel achterblijft. Onderscheid je hierin van de concurrent; maak het verschil!

Wat komt aan bod in de training Vriendelijk en duidelijk chatten?

• Je leert een goede basisstructuur voor een duidelijk chatgesprek.
• Je leert hoe je de regie houdt en snel tot de kern komt.
• Je leert klantvriendelijk te formuleren.
• Je leert schrijven voor lezers met taalniveau B1.

Goed om te weten

• Je levert zelf een tekst of casus aan waar je mee aan de slag gaat.
• Je krijgt een checklist mee naar huis.
• Je kunt na afloop vragen om een eindredactie of persoonlijk borgingstraject van de trainer.

Voor wie is de training bedoeld?

Iedereen die voor zijn of haar werk moet chatten en daar graag een betere basis voor wil leggen. Omdat chatten een nieuwe communicatievorm is die tussen een gesprek en een e-mail in ligt, vraag het nieuwe vaardigheden van je.

PRIJS:
€ 350,- excl. 21% btw
LOCATIE:
[De Redactie]Monnickendam
TIJDSTIP:
van 09.30 tot 16.30 uur
DATUM:
25 juli 2017

Meld je aan!

direct aanmelden voor deze training

vraag informatie aan over deze training

Docent: Nienke Aans

Nienke Aans

Nienke Aans werkte 20 jaar bij bureaus als communicatieadviseur, trainer en tekstschrijver, voordat ze haar eigen bureau begon. Nienke heeft altijd een passie gehad voor heldere taal en ontvangersgerichte communicatie.

lees meer over Nienke Aans