u bent hier: Home > de redactie trainingen > alle trainingen > Summerschool: De kracht van het beeld

Summerschool: De kracht van het beeld

Hoe kun je krachtige beelden neerzetten en/of briefen? Welke wetten zorgen ervoor dat een cover, homepage, voorpagina, flyer of affiche opvalt en onthouden wordt? Hoe vind en kies je de juiste foto voor je doel en je doelgroep en met welke selectiecriteria? En hoe visualiseer je een abstracte, vaak gortdroge term als spaarrente of bodemsanering op een manier die voorbijgaat aan het cliché en juist spannend en verrassend is?
Voor cursisten is deze training vaak letterlijk een eyeopener. In deze training  krijg je grip op wat goed en krachtig beeld is, en neem je afscheid van de mooi/lelijk discussie. Je leert dat sterk beeld niet duur hoeft te zijn. En hoe je tekst-beeld valkuilen omzeilt (‘aap eet banaan’) en in plaats daarvan kunt zorgen voor een 1 + 1 = 3 effect waarbij tekst en beeld elkaar versterken.

Naast praktische tips en oefeningen zul je worden aangespoord om je eigen blad of site te laten zien, en de beelden die daar worden gebruikt tegen het licht te houden.

Wat komt aan bod bij de Kracht van het beeld?

  • Beeldwetten
  • Visuele inspiratie
  • Visuele distantie & impact
  • Beeld als boodschap
  • Beeld: print & online
  • Visual storytelling (tips & tricks)
  • Datavisualisatie (infographics & more)

Voor wie is de training de Kracht van het beeld bedoeld?

  • Redacteuren en journalisten die werken voor een krant, tijdschrift, social media of een webredactie.
  • Iedereen die werkzaam is voor een communicatieafdeling of een bedrijfsredactie.
  • Iedereen die als medewerker professioneel betrokken is bij het selecteren, bedenken, briefen en/of zelf maken van beeld.
PRIJS:
€ 350,- excl. 21% btw
LOCATIE:
[De Redactie] Monnickendam
TIJDSTIP:
van 09.30 tot 16.30, lunch is inbegrepen
DATUM:
4 september 2017

Meld je aan!

direct aanmelden voor deze training

vraag informatie aan over deze training

Docent: Wim Honders

Wim Honders gratis beeld

Wim Honders is conceptontwikkelaar, bladenexpert en redactioneel adviseur – print en online. Als creatief directeur van onder meer Scripta Media (Weekbladpers) en Boomerang Publishing heeft hij talloze (crossmediale en bekroonde) concepten ontwikkeld voor bedrijven, merken en instellingen. Hij is specialist, publicist en spreker op het gebied van beeldcommunicatie en crossmedia.

lees meer over Wim Honders