u bent hier: Home > de redactie trainingen > alle trainingen > Social media compleet

Social media compleet

Omschrijving van de training Social media compleet

Je weet hoe LinkedIn, Facebook en Twitter ongeveer werken, maar je wilt social media ook op een professionele en gestructureerde manier kunnen inzetten. Misschien ben je verantwoordelijk voor het social mediabeleid van de organisatie waarvoor je werkt. Misschien wil je opdrachtgevers kunnen adviseren en ondersteunen. Misschien wil je van functie veranderen of je cv completeren. In al deze gevallen is de training Social media compleet geknipt voor jou.

Aan de opzet van de training is zeer veel zorg besteed. De leerstof bestrijkt drie niveaus: strategisch, tactisch en operationeel. Op strategisch niveau gaat het, bijvoorbeeld, om het schrijven van een social mediaplan en het organisatiebreed inzetten van social media. Op tactisch niveau besteden we aandacht aan belangrijke invalshoeken als contentmarketing, storytelling en social advertising. Op operationeel niveau komen onderwerpen als monitoring, webcare en reputatiemanagement langs. Ook actuele zaken als beeldmarketing en de zakelijke mogelijkheden van WhatsApp worden behandeld.

Niet alleen het lesprogramma is bijzonder. Deze training heeft nog meer extra’s:
● Een telefonisch intakegesprek met de trainer, zodat deze het programma zo goed mogelijk op jouw wensen kan afstemmen
● De mogelijkheid om begeleid aan een eigen plan of project te werken en dat tijdens de laatste bijeenkomst te presenteren
● Ruimte voor het aandragen van keuzeonderwerpen
● Een optreden van een gastdocent, indien beschikbaar

Wat komt aan bod bij Social media compleet?

Dag 1
● Module 1 Social mediastrategie
Een social mediastrategie in zeven stappen | Een social mediaplan schrijven | Doelstellingen en KPI’s | Resultaatmeting en ROI
● Module 2 Platforms en doelgroepen Social mediakanalen | Wie gebruikt wat? | Trends en nieuwste ontwikkelingen |Mobiel | WhatsApp
Dag 2
● Module 3 Storytelling
Waarom verhalen? | Roadmap voor online storytelling | Online video
● Module 4 Contentmarketing
Contentstrategie | Contentplanning | Kennisdelen | Viral content
Dag 3
● Module 5 Realtime PR
Webcare | Monitoring | Social CRM | Reputatiemanagement | Crisiscommunicatie
● Module 6 Social Business
De Conversation Company | Draagvlak verwerven en weerstand overwinnen | Beleid en richtlijnen | Communitymanagement
Dag 4
● Module 7 Beeldmarketing
Pinterest | Instagram | SnapChat | Periscope | Acties en campagnes
● Module 8 SEO en social media
Sprookjes en feiten | Bloggen | Dark social | Analytics | Social advertising
Dag 5
● Module 9 Keuzeonderwerpen, vastgesteld in overleg met de deelnemers
● Module 10 Presentatie en review projecten deelnemers

Voor wie is de training Social media compleet bedoeld?

Je wilt je kennis en vaardigheden op het gebied van social media op een aantoonbaar hoger niveau brengen en op dit terrein als volwaardig gesprekspartner kunnen functioneren.
Je bent waarschijnlijk werkzaam in marketing, communicatie, redactie, journalistiek, klantenservice, PR of een vergelijkbare discipline. Noodzakelijk is dat niet. In een andere context kan de training je net zo goed een hoop opleveren. Het maakt ook niet uit of je in loondienst werkt, een eigen bedrijf hebt of op zoek bent naar een nieuwe uitdaging.

*Je beschikt over basiskennis van social media. Heb je die nog niet, dan raden we je aan eerst de training Social media in 1 dag te volgen.

PRIJS:
€ 1850,- excl. 21% btw
LOCATIE:
Aristo Amsterdam
TIJDSTIP:
09.30 - 16.30 uur
DATUM:
3 november 2017
10 november 2017
17 november 2017
24 november 2017
1 december 2017

Meld je aan!

direct aanmelden voor deze training

vraag informatie aan over deze training

Docent: Paulus Veltman

Paulus Veltman

Paulus Veltman helpt mensen, bedrijven en organisaties om hun doelen te bereiken met behulp van internet en online media. Hij is een veelgevraagd spreker, trainer en adviseur. Daar ging een succesvolle loopbaan in het bedrijfsleven aan vooraf. Als projectmanager was Paulus verantwoordelijk voor een hele serie innovatieve internetprojecten. Daarnaast hield hij zich bezig met bedrijfsopleidingen en kennisdeling.

Paulus combineert een heldere visie op nieuwe media met veel praktische ervaring. Zijn stijl is gepassioneerd en inspirerend. Hij weet mensen te raken en in beweging te brengen. Bij dat alles blijft hij kritisch en realistisch, wat zijn publiek en opdrachtgevers zeer waarderen.

Hij schrijft onder meer voor Marketingfacts, het grootste weblog over online marketing van Nederland. Veel mensen hebben Twitter ontdekt aan de hand van zijn populaire (gratis) startershandleiding. Als actief lid van de Professional Speakers Association Holland, de beroepsvereniging voor sprekers, zet hij zich in voor kennisdeling door vakgenoten.

lees meer over Paulus Veltman

Ervaringen

8

Ik vond het een erg leuke en interessante training. Paulus weet super veel en kan het ontzettend goed overbrengen. Ik ben dus dik tevreden!

9 - Myra Ekkelboom
Social media redacteur

meer klantervaringen