u bent hier: Home > de redactie trainingen > alle trainingen > Persberichten en de advertorial

Persberichten en de advertorial

Omschrijving van de training Persberichten en de advertorial

In deze training leer je de verschillen kennen tussen de twee soorten persberichten en hoe je deze toepast op jouw eigen diensten en producten. Je gaat ook aan de slag met de advertorial, een genre dat het moet hebben van goed vertelde en vooral geloofwaardige verhalen.

Wat komt aan bod tijdens Persberichten en de advertorial?

Een persbericht type 1 is een klassiek persbericht: geschreven volgens de journalistieke regels, 100% informatief en relevant. Geschreven rondom de handvol w’s die iedereen kent.

Het persbericht type 2 is behalve informatief ook persuasief. En gezellig, leuk om te lezen. Een persbericht type 2 (met goede foto) is geschikt voor huis-aan-huismedia, gesponsorde media en diverse online kanalen. Het is kant-en-klare kopij en lijkt erg op de advertorial; de advertentie die eruit ziet als een redactionele bijdrage.

De training Persberichten en de advertorial is een eendaagse training waarin je flink wat meters maakt en jouw schrijfcompetenties verder ontwikkelt onder leiding van Dolf Weverink, een ervaren en inspirerende schrijftrainer.

Ter voorbereiding: neem teksten van je organisatie mee (graag digitaal, op een memorystick).
Deelnemers ontvangen het boek Het nieuwe schrijven.

PRIJS:
Vraag een vrijblijvende offerte aan
LOCATIE:
Bij u op locatie
DATA:
In overleg
DEZE TRAINING IS OOK BESCHIKBAAR ALS:

Vraag een offerte aan!

vraag een offerte aan voor deze training

vraag informatie aan over deze training

Docent:

geen docent of spreker gevonden