u bent hier: Home > de redactie trainingen > alle trainingen > Online contentstrategie

Online contentstrategie

Relevante en waardevolle content leren produceren die bijdraagt de doelstellingen van jouw organisatie. Tijd steken in content die er echt toe doet. Een contentstrategie schrijven en die vertalen naar een plan wat je direct kunt uitvoeren. Dat is het doel van de training online contentstrategie.

We beginnen deze praktische opleiding met het messcherp formuleren van de doelen. Meer conversie, bezoek of thought leadership. Het vraagt allemaal om een andere aanpak met andere KPI’s, meetbare doelen. Tegelijk brengen we de samenstelling van de doelgroep en de informatiebehoefte in kaart.

Zodra dat helder is, is het tijd voor de volgende stap: het kiezen van het kanaal en de daarbij behorende contenttypen. Gaan we teksten schrijven of werkt een video beter? Wat kost de productie van die content en wat levert het concreet op? Daarbij stellen we ook contentcriteria vast zodat je met een duidelijk plan de deur uit gaat.

Maar daarmee zijn we er nog niet. Er zijn tal van mogelijkheden beschikbaar om zelf te meten hoe content presteert. Uiteraard kijken we daarbij naar de mogelijkheden die bijvoorbeeld Google analytics ons biedt om te meten, maar we behandelen ook de hardopdenkprocedure, A/B testen, Usabilla, Chartbeat.

Ook de executie van de contentstrategie komt uitvoerig aan bod. Onze docent heeft bij tientallen organisaties in de praktijk ervaren wat de succes- en faalfactoren zijn bij content management. We bekijken voorbeelden van grote en kleine organisaties, banken, verzekeraars, gemeentes, ministeries en non-profit organisaties. Het verkrijgen van draagvlak voor jullie strategie speelt daarbij een belangrijke rol.

Aandachtspunt daarbij is contentreductie: hoe zorg ik ervoor dat bezoekers niet overspoel met irrelevante content? En hoe kom ik van al die slecht presterende content af?

Wat komt aan bod bij Online contentstrategie?

  • Doelgroep
  • Doelstelling organisatie vertalen naar online doelen
  • Stakeholders in kaart brengen
  • KPI’s bepalen en meetbare doelen stellen
  • Content audit uitvoeren
  • Kanaalkeuze
  • Contenttypen bepalen en content criteria vaststellen
  • Informatie-architectuur en usability
  • Hoe gedragen verschillende typen bezoekers zich op uw online kanalen?
  • Meten en bijsturen
  • Gebruikersonderzoek toepassen om conversie te verhogen
  • Hardopdenkprocedure, A/B testen, Usabilla, Chartbeat
  • Voorbeelden van succesvolle contentstrategie
  • Structuur aanbrengen in de content
  • Executie: hoe vertaal ik strategie naar de dagelijks praktijk
  • Aansturen redacties
  • Werken met een content kalender, matrix, statuut en stijlgids
  • Contentreductie: verwijder overbodige en slechte content
  • Draagvlak verkrijgen binnen de organisatie voor uw contentstrategie
  • Valkuilen
PRIJS:
Vraag een vrijblijvende offerte aan
LOCATIE:
Bij u op locatie
DATA:
In overleg
DEZE TRAINING IS OOK BESCHIKBAAR ALS:
25 april 2018
9 mei 2018

Vraag een offerte aan!

vraag een offerte aan voor deze training

vraag informatie aan over deze training

Docent:

geen docent of spreker gevonden