u bent hier: Home > de redactie trainingen > alle trainingen > Mediatraining

Mediatraining

Omschrijving van de incompany Mediatraining

Uitstekend uit je woorden komen terwijl er een ongeduldige journalist voor je neus staat. Ontspannen blijven bij lastige (en zelfs intimiderende) vragen. Consistent je verhaal houden en compact en begrijpelijk zijn voor de vlogger die meer van je wil weten. Wie regelmatig het woord moet voeren bij de groeiende media-aandacht, wil het liefst 100% impact hebben en inhoudelijk goed zijn, media-logisch en geloofwaardig.  Dat is te leren.
Niemand is in één klap een presentatiewonder, of je nu CEO bent, woordvoerder van een organisatie, of publiek bestuurder. En of je nu een interview geeft, een media optreden doet of een speech houdt. In de mediatraining werken we aan je presentatie. Je leert beknopt en duidelijk te formuleren, onder uiteenlopende omstandigheden vragen te beantwoorden, je verhaal rustig en spontaan over te brengen en het mediamoment prettig af te sluiten. Na deze training, gegeven door twee ervaren journalisten, sta je vol vertrouwen voor de camera.

Wat komt aan bod bij de incompany Mediatraining?

• Je leert hoe je voor het voetlicht komt op de manier die je wilt.
• Je leert op diverse interviewtechnieken snel en adequaat te reageren.
• Je krijgt inzicht in het mechanisme van media-logica en leert inspelen op de belangen van journalisten, bloggers en vloggers.
• Aan de hand van fictieve of echte cases oefen je de verschillende aspecten van een media-optreden: hoe je je inhoudelijke verhaal samen stelt en uitdraagt, hoe je je uitstraling en performance positief beïnvloedt en hoe je jouw unieke kracht als basis gebruikt.
• Je leert elk mediamoment goed af te ronden.

De training omvat een uitgebreide intake en wordt op basis van de situatie, strategie en ambitie van de organisatie samengesteld.

Voor wie is de incompany Mediatraining bedoeld?

• Voor woordvoerders van bedrijven en organisaties die te maken krijgen met journalisten, filmmakers, bloggers en vloggers en die ofwel zelf actief de media opzoeken om zich in de picture te krijgen, of door de media ‘bestookt’ worden omdat ze midden in het nieuws staan.
• Voor bestuurders die media aandacht gericht willen inzetten bij hun media strategie.
• Voor communicatieprofessionals die anderen aansturen het woord te doen en daarvoor een stevige backup willen.

PRIJS:
Vraag een vrijblijvende offerte aan
LOCATIE:
Bij u op locatie
DATA:
In overleg
DEZE TRAINING IS OOK BESCHIKBAAR ALS:

Vraag een offerte aan!

vraag een offerte aan voor deze training

vraag informatie aan over deze training

Docent:

geen docent of spreker gevonden