u bent hier: Home > de redactie trainingen > alle trainingen > De kracht van het beeld

De kracht van het beeld

Hoe zet je krachtige beelden neer en hoe brief je? Hoe beargumenteer je je beeldkeuzes in plaats van ‘kiezen op gevoel’? Welke wetten zorgen ervoor dat een cover, homepage, voorpagina, flyer of affiche opvalt en onthouden wordt? Hoe selecteer je de juiste foto voor je doel en je doelgroep? En via welke techniek visualiseer je een abstracte, vaak gortdroge term als spaarrente of bodemsanering op een manier die spannend en verrassend is in plaats van een cliché?

Voor cursisten is deze training vaak letterlijk een eyeopener, omdat beeldwetten in hoge mate universeel zijn en zowel gelden voor online als printuitingen. In deze training (of tijdens een incompanytraining) krijg je grip op wat goed en krachtig beeld is en neem je afscheid van de mooi/lelijk discussie. Je leert dat sterk beeld niet duur hoeft te zijn. En hoe je tekst-beeld valkuilen omzeilt (‘aap eet banaan’) en in plaats daarvan kunt zorgen voor een 1 + 1 = 3 effect waarbij tekst en beeld elkaar versterken.

Naast praktische tips en oefeningen wordt je aangespoord om je eigen blad of site te laten zien, en de beelden die daar worden gebruikt tegen het licht te houden.

Wat komt aan bod bij De kracht van het beeld?

  • Beeldwetten
  • Visuele inspiratie
  • Visuele distantie & impact
  • Beeld: print & online
  • Beeldkeuze en beeldbetekenis
  • Visual storytelling (tips & tricks)

Voor wie is de training De kracht van het beeld bedoeld?

  • Redacteuren en journalisten die werken voor een krant, tijdschrift, social media of een webredactie.
  • Iedereen die werkzaam is voor een communicatieafdeling of een bedrijfsredactie.
  • Iedereen die als medewerker professioneel betrokken is bij het selecteren, bedenken, briefen en/of zelf maken van beeld.

Niveau 

HBO+

PRIJS:
€ 675,- excl. btw
LOCATIE:
Aristo, Amsterdam
TIJDSTIP:
19:00 - 22:00
DATUM:
25 september 2017
2 oktober 2017
9 oktober 2017
16 oktober 2017

Meld je aan!

direct aanmelden voor deze training

vraag informatie aan over deze training

Docent: Wim Honders

Wim Honders gratis beeld

Wim Honders is conceptontwikkelaar, bladenexpert en redactioneel adviseur – print en online. Als creatief directeur van onder meer Scripta Media (Weekbladpers) en Boomerang Publishing heeft hij talloze (crossmediale en bekroonde) concepten ontwikkeld voor bedrijven, merken en instellingen. Hij is specialist, publicist en spreker op het gebied van beeldcommunicatie en crossmedia.

lees meer over Wim Honders

Ervaringen