u bent hier: Home > de redactie trainingen > alle trainingen > Crossmediale contentcreatie

Crossmediale contentcreatie

Het nieuwe bladen maken

Omschrijving van de training Crossmediale contentcreatie

Hoe slaag je er in om jouw bedrijf of organisatie effectief voor het voetlicht te krijgen bij de juiste mensen? Op zo’n manier dat je ‘merk’ zichzelf blijft en toch weet te boeien? Hoe integreer je de vertrouwde, en nog steeds effectieve ‘print’-uitingen met alle mogelijkheden van ‘online’ en social media? Hoe zorg je dat je het hele jaar door interessant en entertaining blijft voor jouw doelgroepen?
Het zijn complexe vragen waar geen eenvoudige antwoorden op bestaan. Veel redacties doen van alles tegelijk, en door elkaar. Content maken voor een bedrijf of organisatie betekent anno 2017 vooral: veel ballen in de lucht moeten houden. Hoe pak je dat aan? Hoe zorg je ervoor dat je het hele jaar door vanuit een heldere structuur content maakt en verspreidt over de beschikbare kanalen? Hoe laat je de diverse uitingen op elkaar aansluiten? Wat moet waar?

De training ‘Crossmediale contentcreatie’ reikt je alle tools en vaardigheden aan die nodig zijn om het hele jaar door helder en met samenhang content te bedenken, produceren en distribueren.

Inhoud van de training Crossmediale contentcreatie

Je leert de basis van effectieve en bestendige crossmediale contentcreatie: de opzet van een content-format (missie, pijlers en hoofdthema’s), de afbakening van doel- en bereiksgroepen, en een goede inbedding van content creatie in je eigen organisatie.
Je leert hoe je creativiteit organiseert met redacteuren, zodat je het hele jaar door een gestage stroom hoogwaardige content maakt voor diverse platforms. Je gaat heel praktisch aan de slag, zoveel mogelijk op basis van jouw eigen titel. Ter afsluiting stel je voor jouw eigen titel (of een nieuw concept) een cross-mediale content-formule op.
Je gaat aan de slag op basis van je eigen titel. Met oefeningen, en veel aandacht voor interactie tussen deelnemers en de docent. We besteden ook aandacht aan methoden om jouw eigen online succes te meten – en verder te verbeteren. We wisselen ervaringen uit en bespreken elkaars uitdagingen.

Wat komt aan bod?

  • Hoe maak je een effectieve crossmediale content-formule?
  • Hoe creëer je uitstekende content, het hele jaar door?
  • Hoe stem je jouw titel af op de behoeften van meerdere doelgroepen?
  • Hoe vertaal je een goed idee naar een concrete uiting voor diverse platforms?
  • Hoe organiseer en regisseer je optimale interactie met je publiek met social media?
  • Hoe organiseer je effectief en efficiënt je team en je freelancers?
  • Hoe kan je je team organisatorisch en strategisch inbedden in de organisatie?

Je analyseert je eigen titel en krijgt feedback van je collega’s en van de docent. Er is veel ruimte voor onderlinge uitwisseling van gedachten, zodat je ook veel zult leren van de andere deelnemers die vaak in hetzelfde schuitje zitten als jij.

Voor wie is de training Crossmediale contentcreatie bedoeld?

Redacteuren, communicatie-professionals en hoofdredacteuren met enige ervaring, die hun titel(s) crossmediaal willen door-ontwikkelen.

PRIJS:
€ 685,- excl. 21% btw
LOCATIE:
BCN Utrecht CS
TIJDSTIP:
09.30 - 16.30 uur, lunch is inbegrepen
DATUM:
1 februari 2018
8 februari 2018

Meld je aan!

direct aanmelden voor deze training

vraag informatie aan over deze training

Docent: John Verhoeven

John Verhoeven

John Verhoeven is een ervaren content-strateeg, auteur en trainer. Hij adviseert bedrijven en organisaties, en heeft succesvolle trainingen ontwikkeld op zijn vakgebied (content-strategie, content-creatie, visual storytelling).

lees meer over John Verhoeven