Commercieel schrijven

Leestijd: 1 minuut
Dolf Weverink

Waarom het een goed idee is om de training Commercieel schrijven te volgen? Het is eigenlijk heel simpel: je leert (nog) betere teksten schrijven. Teksten die raak zijn, inhoudelijk en emotioneel. Zodat je doelgroepen denken ‘dat is iets voor mij’ en vervolgens in actie komen.

Een goede commerciële tekst begint met een sterke belofte. Vervolgens vertaal je die in een concept; je laat zien wat je belooft en dat doe je zo dat het resultaat aantrekkelijk, overtuigend en duidelijk is.

Geen rocket science

‘Commercieel schrijven is geen raketwetenschap, maar het moet allemaal wel kloppen’, zegt trainer Dolf Weverink. Een belofte moet bijzonder zijn, de doelgroep moet ervoor in actie willen komen. Je concept moet spanning en drama bevatten waardoor je de doelgroep in het hart raakt, zowel in zakelijke markten en consumentenmarkten. Vervolgens moeten je teksten, of je nu schrijft voor social media, het web, een app, intranet of print van topklasse zijn.

Ideas that stick

Tijdens de training komen de opvattingen van de broers Heath over ‘ideas that stick’ aan de orde en de ‘zes geheimen van het overtuigen’ van Cialdini. Je werkt in duo’s aan diverse opdrachten (waaronder jouw eigen case). Je ontwikkelt belofte, concepten en schrijft crossmediale teksten.

Commercieel Schrijven dus:

  • na afloop heb je de handvatten en de motivatie om nog betere teksten te schrijven
  • ervaren en motiverende trainer én collega-deelnemers waar je veel van leert
  • je krijgt het boek: ‘Het nieuwe schrijven

 

×
  • De Redactie
  • Van Heenvlietlaan 200A
  • 1083 CM Amsterdam

  • info@deredactie.nl
  • 020-3086460
  • Btw: NL8017.10.960B.01
  • IBAN: NL64 RABO 0342 848 410
  • KVK: 36040811
×