u bent hier: Home > de redactie trainingen > alle trainingen > Argumenteren in de media

Argumenteren in de media

Argumenteren in de media:
‘Ik zeg dat omdat ik dat vind en het is gebleken dat dat ook zo is.’
‘Maar hoe weet u dat zo zeker?’
‘Dat blijkt gewoon uit wat je waarneemt, het kan niet anders dan dat het zo is. Bovendien: ik heb geen last van de hoge benzineprijs want ik tank altijd voor 25 euro.’

Een kort fragment uit een dialoog/interview tijdens een van onze landelijke talkshows. Wat precies wordt gezegd, wat precies wordt beweerd en hoe er wordt beargumenteerd is niet helemaal duidelijk. Helemaal niet eigenlijk.

Wat komt aan bod bij de training Argumenteren in de media?

In de training Argumenteren in de Media kijken we hoe tijdens debatten en interviews in de media (in interviews, in debatten en in talkshows, maar ook in tijdschriften en kranten) hoe men argumenteert. Argumenteert men eigenlijk wel? En wat is de kwaliteit –inhoudelijke en qua effect- van de argumenten? En wat is de kwaliteit van de retorische wijze waarop men die argumenten aanbiedt in woord en tekst?

Tijdens een interactieve training krijg je niet alleen inzicht in de argumentenstructuren en de wijze waarop mensen vaak drogredenen gebruiken, maar leer je zelf ook beter te argumenteren.

PRIJS:
€ 350,- excl. 21% btw
LOCATIE:
[De Redactie] Monnickendam
TIJDSTIP:
van 09.30 uur tot 16.30 uur
DATUM:
29 augustus 2017

Meld je aan!

direct aanmelden voor deze training

vraag informatie aan over deze training

Docent: Wiggele Wouda

Wiggele Wouda

Wiggele Wouda is een zeer ervaren journalist en trainer op het gebied van communicatie en mediatrainingen. Het doen staat bij zijn workshops en trainingen centraal. Maar die trainingen en workshops worden wel gevoed vanuit een interactief theoretisch kader. Van daaruit werkt hij met u aan het vertrouwen om u zelf te zijn binnen mediale situaties. Deze IVO-methodiek (Inzicht, Vertrouwen en Overtuigen) heeft hij ontworpen vanuit zijn eigen communicatie- en mediatrainingenbureau en is zeer in trek bij beginnende en gevorderde voorlichters, communicatiemedewerkers en mediastrategen op elk organisatieniveau.

lees meer over Wiggele Wouda