u bent hier: Home > Opdrachtgevers > Content en coördinatie > Bladen maken

Bladen maken

Geeft u een (digitaal) magazine uit voor uw interne- of externe communicatie? Dan weet u hoeveel tijd het kost om een bladplanning te maken, redacteuren te briefen en vormgevers en fotografen aan te sturen. [De Redactie] begrijpt wat nodig is voor een vlekkeloze magazineproductie. Met het cafetariamodel bepaalt u zelf welke modulen u bij ons inkoopt. Bijvoorbeeld de volledige coördinatie, contentcreatie of alleen eindredactie en fotografie. Tussentijds stelt u uw wensen eenvoudig bij. Wel zo flexibel en kostenefficiënt.

Voor meer informatie: 0299-653 853 of info@deredactie.nl

‘In juni 2013 koos Praxis voor een nieuw personeelsmagazine, met een frisse look & feel en andere opzet. Het bedrijf schakelde [De Redactie] in voor ondersteuning bij de ontwikkeling en productie. ‘Er was direct een klik tussen ons. [De Redactie] kwam bij de eerste brainstorm al met creatieve ideeën, en ook de vormgever presenteerde een plan waar we enthousiast van werden. Het ontwerp straalde energie en toegankelijkheid uit. In oktober 2013 kwam het eerste nummer uit.’

Dat Praxis een beroep doet op [De Redactie] heeft niet alleen te maken met capaciteitsgebrek. ‘We doen heel veel zelf, maar de journalistieke kennis en redactionele kracht ligt bij hen. Een vaste redactiepoule van [De Redactie] houdt interviews en schrijft artikelen. Ook de vormgever komt van [De Redactie].’ Bruitzman organiseert voor iedere editie een brainstorm, waar niet alleen [De Redactie] vertegenwoordigd is maar ook winkelmanagers en afdelingsmanagers van het Service Center. ‘Samen denken we na over de inhoud, vervolgens maken mijn collega en ik de definitieve plank. We stellen briefings op voor artikelen die [De Redactie] uitzet bij de redacteuren.’

‘[De Redactie] neemt ons veel werk uit handen. Nu we een aantal nummers samen hebben gemaakt, raken we steeds beter op elkaar ingespeeld. Dat zien we terug in de output. Het productieproces loopt soepel: de lijnen zijn kort en afspraken zijn helder. Wij weten precies wanneer we bepaalde artikelen kunnen verwachten.’ De reacties op het nieuwe magazine zijn alleen maar positief. Bruitzman: ‘We wilden een magazine neerzetten dat herkenning oproept. Met meer beeld dan tekst, gemakkelijk door te bladeren in een pauze. Mensen zijn hartstikke trots als hun afdeling in het blad staat.’”

 

Anusha Bruitzman

Coördinator in- en externe communicatie bij Praxis