u bent hier: Home > Nieuws > Tips en trucs > 7 tips om onderscheidend te chatten

Tips en trucs: 7 tips om onderscheidend te chatten

GEPLAATST OP: 3 juli 2017

Wil je een tevreden klant? Zorg dan dat hij makkelijk contact met je op kan nemen. Chatten is daarvoor ideaal: laagdrempelig, snel en op maat. Maar het effect is meteen weer weg als je een onpersoonlijke, slordige en niet goed opgebouwde chat schrijft. Grijp je kans en laat in elke chat zien dat je klantvriendelijk en helder bent!

Een paar tips

  1. Schrijf in een stijl die bij jouw organisatie past
  2. Schrijf persoonlijk
  3. Vraag goed door
  4. Bouw je antwoord logisch op in 1 bericht
  5. Maak afspraken over beeld
  6. Schrijf 100% foutloos
  7. Zeg wat je doet

Wil je meer tips? En vooral hoe je ze in de praktijk brengt? Volg de Summerschool Vriendelijk en duidelijk chatten van Nienke Aans. Je krijgt tips en handvatten om een toegankelijk, goed opgebouwd en persoonlijk chatgesprek te voeren. Daarbij kijken we ook hoe je om kunt gaan met negatieve chats en welke valkuilen er zijn. En het belangrijkste: we gaan vooral doen! Je gaat oefenen met je eigen chats.