u bent hier: Home > Nieuws

Nieuws

17 november 2017

Je geeft regelmatig presentaties. Je weet: de inhoud telt, maar ook hoe het wordt verteld en beleefd. Zorg dus dat je pitch blijft plakken. Maak kort kennis met De Plakfactor: de SUCCES-formule van de gebroerders Heath. Simpel gezegd: pak de kern van je boodschap, vertel en raak de emotie bij je publiek. Nieuwsgierig geworden? Meer […]

lees meer over Pitchen met de plakfactor

deep writing

Als tekstschrijver of redacteur weet je als de beste: het ene onderwerp is het andere niet.  Autobanden rollen minder makkelijk uit je laptop dan mode of interieur. En chocolade schrijft lekkerder weg dan ICT-diensten. Toch wil je altijd dat jouw teksten impact hebben. Na afloop moet de lezer iets belangrijks doen of onthouden, ongeacht het […]

lees meer over De 3 pilaren van een tekst met impact

Mercurs

Donald Duck, Happinez, Helden Magazine, Libelle en Quest maken dit jaar kans om Magazinemerk van het Jaar te worden tijdens de Mercurs, de belangrijkste jaarprijzen in de magazine branche. De Mercurs worden op 14 december uitgereikt tijdens een feestelijke avond in het DeLaMar Theater in Amsterdam. Wil jij aanwezig zijn bij dit spektakel? Genieten van […]

lees meer over Win kaarten voor de Mercurs 2017!

6 november 2017
tessa van den haak

Tessa van den Haak, senior medewerker Presentatie en Provinciale Atlas bij het Noord-Hollands Archief (‘Een hele mond vol, maar het betekent dat ik tentoonstellingen maak, evenementen organiseer en een collectie promoot en presenteer’), volgde onlangs de training Creatief schrijven door Cathelijn Schilder. Hoe ken je [De Redactie]? Via de website www.deredactie.nl en daar zoeken naar […]

lees meer over Tessa van den Haak

Pelpina Trip

Je hebt ‘m bedacht, geschoten, geëdit en eindelijk op YouTube en Facebook gezet. Hoe kun je ervoor zorgen dat je video wordt bekeken en gedeeld? Video marketing trainer, spreker en auteur Pelpina Trip heeft 5 tips: 1. Hou het kort Een van de eerste dingen die kijkers doen als ze op play drukken, is kijken […]

lees meer over Zorg dat je video wordt bekeken, 5 tips

Mailchimp nieuwsbrieven

Op 15 november geven Marlène Rooseman en Martijn Baltus samen de eendaagse training Nieuwsbrieven schrijven en opmaken. Van Martijn leer je onder andere: het opzetten van je MailChimp account, het maken en vullen van je mailinglijst, het maken van MailChimp templates (het ontwerp van je nieuwsbrief), het versturen en het meten van de resultaten. Marlène leert je alles […]

lees meer over 5 Tips & tricks voor je Mailchimp nieuwsbrief

martine van harderwijk

Op woensdag 27 september 2017 volgde Martine van Harderwijk de Smartphone Videotraining van [De Redactie] Trainingen-docent en videomarketingtrainer Pelpina Trip. Martine werkt als communicatiemedewerker voor NWO (Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek) Hoe ken je [De Redactie]? Ik kende de Redactie niet, totdat een collega mij attent maakte op de cursus ‘Smartphone videotraining’. Nadat ik me had ingelezen […]

lees meer over Martine van Harderwijk krijgt volop praktische tips in Smartphone Videotraining

Elske Koopman

In de rubriek Bemiddeld wordt een kandidaat van [De Redactie] geïnterviewd over zijn/haar bemiddeling bij een van onze opdrachtgevers. Elske Koopman werd als tekstredacteur bemiddeld bij Aedes. Wie is Elske Koopman? Kun je je in twee zinnen voorstellen? Ik ben Elske Koopman, journalist, met politiek als specialiteit, maar voor een artikel over een mooi bouwproject, […]

lees meer over Elske Koopman werd bemiddeld bij Aedes

pascalle rademaekers

Vooroplopers, pioniers, uitvinders: ze zijn er wel degelijk in het communicatievak. Mensen die experimenten aandurven, die nieuwe wegen inslaan, gebaande paden vermijden.  Ze communiceren anders omdat het kan en gebruiken nieuwe technieken. Voorafgaand aan het CommunicatieCongres op 14 november a.s. interviewen wij deze vernieuwers. Pascalle Rademaekers is sinds kort Communications Program Manager bij ABN AMRO Retail. Daarvoor was zij […]

lees meer over Pascalle Rademaekers gelooft in communicatie met het gezonde verstand

Tips voor de webredacteur

De eindredacteur is onmisbaar. Hij draagt zorg voor een tekst die loopt. Die klopt. Behalve een scherpe blik, heeft de eindredacteur ook een groot tekstinzicht en gevoel voor bladritme. De training Eindredactie maakt je in 4 avonden wegwijs in de beginselen van eindredactie. Je leert van docenten Merel Roze en Hans Vos opnieuw lezen. Met een frisse, kritische blik. […]

lees meer over Verbeter je tekst effectief met deze 5 simpele ingrepen