u bent hier: Home > Nieuws > trainingsnieuws > Trainingen vertelt

Trainingen vertelt

Meike Huber

Wat zijn de belangrijkste ingrediënten voor een goed interview? ‘Herkenbaarheid, spanning en gelaagdheid. Je moet de geïnterviewde ‘horen’ praten als je het leest. En ook een interview is een verhaal. Dat vraagt dus om spanning en gelaagdheid. Ieder goed verhaal gaat over conflict, gevecht (al dan niet met zichzelf) of obstructie. En met gelaagdheid krijgt […]

lees meer over Meike Huber: het geheim van een goed interview

Waarom het een goed idee is om de cursus Commercieel schrijven te volgen? Het is eigenlijk heel simpel: je leert (nog) betere teksten schrijven. Teksten die raak zijn, inhoudelijk en emotioneel. Zodat je doelgroepen denken ‘dat is iets voor mij’ en vervolgens in actie komen. Een goede commerciële tekst begint met een sterke belofte. Vervolgens […]

lees meer over Commercieel schrijven

crossmediaal bladenmaken

Als bladenmaker pur sang met meer dan 15 jaar leidinggevende ervaring in de tijdschriftenwereld kent John Verhoeven de transitie van print naar een crossmediale aanpak van binnenuit. Waar ga je tijdens de Masterclass op inzoomen? ‘Iedereen die een printtitel heeft, is bezig om de stap te zetten naar een multichannel aanpak. Titels verhuizen van papier naar […]

lees meer over Crossmediaal bladenmaken

Met een rugtas overvol aan kennis en een hoofd vol content strategieën en social media plannen voor hun werkgever, doelgroep of zichzelf, werd onlangs de cursus Social media compleet afgesloten. Cursist Suzanne evalueert deze training, die vanaf 23 mei 2016 weer wordt gegeven door Paulus Veltman. Kijk hier voor meer informatie over de training Social […]

lees meer over Suzanne over training Social media compleet

2 november 2016
Sarah Gagestein

Sarah Gagestein heeft, naast de training Framing, een workshop Nudging ontwikkeld. Reden genoeg om haar wat vragen te stellen. Kan je aan iemand die nog nooit van nudging gehoord heeft, kort uitleggen wat het betekent? ‘Nudgen is een klein onbewust ‘duwtje’ in een bepaalde richting geven waardoor mensen ander gedrag gaan vertonen. Dat kan door middel […]

lees meer over Nudging

26 juli 2016

Marlene Rooseman is eigenaar van BureauTekst. Voor Het Taalcongres, dat [De Redactie] op 8 november in Amsterdam organiseert, schrijft zij een aantal blogs over taal. Deze blog gaat over stemgebruik. Gebruik je stem om te bereiken wat je wilt De manier waarop je praat, is een belangrijke methode om je boodschap en het effect daarvan […]

lees meer over Stemgebruik

26 juli 2016

Marlene Rooseman is eigenaar van BureauTekst. Voor Het Taalcongres, dat [De Redactie] op 8 november in Amsterdam organiseert, schrijft zij een aantal blogs over taal. Deze blog gaat over lichaamstaal: Lichaamstaal: de taal van ons allemaal Wat gebeurt er als je veel te dicht naast iemand gaat staan? Waarom leun je automatisch achterover als je […]

lees meer over Blog: Lichaamstaal

Storytelling, oftewel verhalen vertellen, is helemaal terug van weggeweest, maar veel bedrijven en organisaties hikken er nog een beetje tegenaan. Waarom is dat? Vijf argumenten om niets met storytelling te doen, die docent Paulus Veltman veel hoort: Iedereen heeft het erover, het moet dus wel een hype zijn We hebben niets te vertellen, want we […]

lees meer over 5 redenen om niets met storytelling te gaan doen

Is het secondelang of secondenlang? Hoe selecteer ik smakelijke streamers en een krachtige kop? Wat moet ik als schrijver weten van beeld en concept? Hoe schrijf ik aantrekkelijk, overtuigend, duidelijk en correct? Basis opfrissen Een complete schrijfopleiding is eigenlijk onmisbaar, zowel voor een starter als voor wie al jaren in het schrijversvak zit. Daarom ontwikkelde […]

lees meer over Schrijven compleet

infographics

Mensen begrijpen en onthouden dingen beter als ze zijn verbeeld. Vooral wanneer het gaat om cijfermatige informatie. Infographics kunnen daarom een uitkomst bieden. Ze laten in een oogopslag zien wat de lezer moet weten. Docent John Verhoeven leert je er alles over in de workshop Infographics in uw communicatie. “Het belang van beeld is groter […]

lees meer over Infographics