u bent hier: Home > Nieuws > trainingsnieuws

trainingsnieuws

creatief online

Dat online schrijven en creatief schrijven heel goed samen kunnen gaan, bewijst de nieuwe eendaagse training Creatief online schrijven. Met als docenten dé twee experts op hun vakgebied: Cathelijn Schilder en Merel Roze. Het resultaat: een inspirerende dag waarop je bijzondere opdrachten maakt, met een nieuwe blik naar je teksten kijkt, en Google leert te overtuigen. […]

lees meer over Nieuw! Online creatief schrijven (1 dag)

Alexandra Vuijk

Op 19 juli deed (juridisch) tekstschrijver Alexandra Vuijk de training Google Analytics bij [De Redactie]. De opdrachtgevers van Alexandra vragen steeds vaker of ze met Google Analytics werkt en of ze de analyses voor hen wil verzorgen. Docent Lars Maat kon haar in deze Summerschool-training al een flink eind op weg helpen. Alexandra werkt voornamelijk voor […]

lees meer over Alexandra Vuijk leerde enorm veel in training Google Analytics

Pelpina Trip

Pelpina: ‘Facebookvideo is hot, en gaat behoorlijk succesvol de ‘strijd’ aan met koning video YouTube. Een onderzoek van SocialBakers geeft aan dat Facebook video’s zelfs 40% meer engagement hebben dan YouTube video’s. Ik heb inmiddels veel ervaring met het produceren en plaatsen van social video’s voor bedrijven, o.a. op Facebook, en heb ondertussen wat tips en […]

lees meer over Hoe krijg je meer views en interactie op je Facebookvideo?

Wim Honders gratis beeld

Meer dan ooit maakt beeld het verschil. Vang de aandacht van je volgers met een opvallende foto. Verhoog de conversie op je website met sterk beeld. En benadruk wat je bedoelt met een mooie infographic. Content met visuele aspecten bereikt een groter publiek dan tekst. Dat is inmiddels bewezen. En visuele content delen we vaker op […]

lees meer over 3 tips voor gratis beeld

pitchen met de plakfactor

Hoe komt het dat onware ideeën of geruchten, broodje-aap-verhalen en complottheorieën zo lang blijven rondzingen? Zoals de zedenzaak in 1987 in Oude Pekela. Daar zouden vijftig kinderen door clowns seksueel zijn misbruikt. Of de bewering: wij gebruiken slechts tien procent van onze hersenen. Of: van veel koffie drinken droog je uit. Daar waren de broers Dan […]

lees meer over Pitchen met de Plakfactor: 3 tips

John Verhoeven crossmediale contentcreatie

John Verhoeven geeft alweer enkele jaren met veel succes de training Crossmediale contentcreatie bij [De Redactie]. Op 12 juni staat de volgende op het programma. Die is vooral bedoeld voor (ervaren) redacteuren en communicatie-professionals die vanuit een heldere structuur content willen bedenken en creëren bij hun organisatie. De training geeft je allerlei praktische handvatten om die […]

lees meer over De 2 grootste fouten bij het creëren van content

tips online eindredactie

De training Online eindredactie is nuttig voor ervaren webredacteuren en (online) eindredacteuren. Steeds meer mensen zijn online op hun mobiel of tablet. Dit veranderende kijk- en leesgedrag maakt het belangrijker dan ooit, dat content op alle devices goed leesbaar én passend is. Hierdoor verandert het werk van webredacteuren en online (eind)redacteuren aanzienlijk, want hoe weet je of […]

lees meer over 4 tips voor online eindredacteuren

Evert en Luuk

Een sportverslaggever. De redacteur van een universiteitsblad. Een communicatiemedewerker. Allemaal schrijven we een aardig woordje weg. Maar zonder betrouwbare, spannende, unieke informatie zijn we nergens. Hoe kun je een bron nét dat beetje meer ontfutselen? Op de juiste momenten je mond houden en doorvragen tot het net niet gênant wordt. Geschreven én geïnterviewd door: Lotty […]

lees meer over Doorvragen tot het net niet gênant wordt – de wondere wereld van goed interviewen

Ludo de Boo

Storytelling crossmediaal gaat over effectief en aantrekkelijk communiceren. In deze cursus van 3 dagen leer je van de docenten Dolf Weverink en Ludo de Boo wat storytelling inhoudt, hoe je een crossmediale strategie uitdenkt en uitwerkt en hoe je jouw concept vormgeeft voor verschillende uitingen. Een complete opleiding voor strategen en schrijvers met enkele jaren ervaring in het communicatievak. Even […]

lees meer over Terug in ons aanbod: Storytelling crossmediaal

Pelpina Trip

‘Video is de meest persoonlijke manier om te communiceren. Het is dan ook geen wonder dat 85% van kijkers besluit een product te kopen na het zien van een productvideo en dat 80% van gebruikers een videoadvertentie kan herinneren die ze het afgelopen maand bekeken heeft.’ Pelpina Trip is videostrateeg, videomarketeer, videotrainer, en spreker. Ze staat zelf regelmatig voor- […]

lees meer over Tips en tricks van videostrateeg Pelpina Trip