u bent hier: Home > Nieuws > Tips en trucs

Tips en trucs

21 april 2017
tips online eindredactie

Paulus Veltman is een deskundige op het gebied van online storytelling, online innovatie en social media. Hij is een veelgevraagd spreker en trainer. Daarnaast helpt hij bedrijven en organisaties om te transformeren in deze tijd van exponentiële technologie. In zijn presentatie op de masterclass Storytelling op 15 juni in Amersfoort laat Paulus Veltman zien hoe je […]

lees meer over 5 tips voor storytelling

tips online eindredactie

De training Online eindredactie is nuttig voor ervaren webredacteuren en (online) eindredacteuren. Steeds meer mensen zijn online op hun mobiel of tablet. Dit veranderende kijk- en leesgedrag maakt het belangrijker dan ooit, dat content op alle devices goed leesbaar én passend is. Hierdoor verandert het werk van webredacteuren en online (eind)redacteuren aanzienlijk, want hoe weet je of […]

lees meer over 4 tips voor online eindredacteuren

Pelpina Trip

‘Video is de meest persoonlijke manier om te communiceren. Het is dan ook geen wonder dat 85% van kijkers besluit een product te kopen na het zien van een productvideo en dat 80% van gebruikers een videoadvertentie kan herinneren die ze het afgelopen maand bekeken heeft.’ Pelpina Trip is videostrateeg, videomarketeer, videotrainer, en spreker. Ze staat zelf regelmatig voor- […]

lees meer over Tips en tricks van videostrateeg Pelpina Trip

Social media is een vak. Als je serieus aan de slag wilt, als je echt ambitie hebt met je account (op welk netwerk dan ook) dan moet je aan de slag. Het draait allemaal om content. Maar wat ga je er doen? Hoe blijf je nieuwe dingen bedenken? Simpel: je werkt met formats. Concepten die je […]

lees meer over 19 social media ideeën van Elja Daae

Wim Honders gratis beeld

Meer dan ooit maakt beeld het verschil. Vang de aandacht van je volgers met een opvallende foto. Verhoog de conversie op je website met sterk beeld. En benadruk wat je bedoelt met een mooie infographic. Content met visuele aspecten bereikt een groter publiek dan tekst. Dat is inmiddels bewezen. En visuele content delen we vaker op […]

lees meer over Zeg het met beeld  (en doe het zelf én gratis)

Etienne Donicie

Je haalt veel bezoek naar je website, maar doen ze ook wat jij wil? Je schrijft goede content voor je website en digitale nieuwsbrief, maar haal je ook conversies uit die content? In de training Conversiegericht schrijven leer je van docent Etienne Donicie hoe je beproefde technieken inzet om jouw conversiedoelen te halen. Etienne geeft […]

lees meer over 5 valkuilen bij conversiegerichte teksten

Wim Honders gratis beeld

De belangrijkste tips rondom beeldredactie van docent Wim Honders. Doe eens gek en laat je blad, jaarverslag of website voor één keer helemaal illustreren door kinderen. Vraag de kinderen, neefjes, nichtjes of buurmeisjes/jongens van medewerkers (als het om een personeelsblad gaat) om tekeningen. Zorgt voor echte eye-openers en komt sympathiek over op alle lezers, ook […]

lees meer over Tips rondom beeldredactie

nieuwjaarsspeech
TREFWOORDEN:

De nieuwjaarsreceptie: een uitgelezen mogelijkheid om de toon te zetten voor het nieuwe jaar. Het is het begin van het nieuwe jaar en hoe het voorgaande jaar ook geëindigd is, dat betekent ruimte voor positiviteit en energie. Maar het is ook een groot risico voor je boodschap om te verzuipen in een woordenbrij of slaapverwekkende […]

lees meer over Negen tips voor een onvergetelijke nieuwjaarsspeech

Claudia van Middelkoop

Claudia van Middelkoop traint, adviseert en coacht mensen in het versoepelen van communicatie processen. Ze is een nieuwe docent van [De Redactie] Trainingen en geeft (incompany) trainingen in gesprekstechnieken, inspirerend presenteren en luisteren naar lichaamstaal. Ze signaleert dagelijks een aantal veelvoorkomende valkuilen in communicatie tussen mensen. Voor jou alvast een aantal tips om deze te […]

lees meer over Veel voorkomende valkuilen in communicatie

Online contentstrategie

Iedereen wil relevante content produceren voor zijn doelgroep. Waardevolle content. Die ertoe doet. Die bijdraagt aan de doelstellingen van de organisatie. Maar waar zit jouw doelgroep echt op te wachten? Hoe kun je voorkomen dat je publiek wordt overspoeld met irrelevante content?  Het maken van een contentstrategie dwingt je om na te denken over wat […]

lees meer over 5 Tips voor relevante content