Contentmakers

Hier lees je interviews met spraakmakende contentmakers zoals Arno Kantelberg (hoofdredacteur National Geographic) en Josephine Kay (hoofdredacteur bij Cosmopolitan). Ook interviewden we communicatietalenten zoals Isabel Boerdam (De Hippe Vegetariër) en Soraya Koendjbiharie (afdelingshoofd digitale communicatie bij NBA).


Wie ben je en wat doe je? Jennifer Daarnhouwer (26) en ik ben marketingcommunicatiemanager bij SIR Concepts, een evenementenbureau dat feesten organiseert in Amsterdam. Deze evenementen variëren tussen clubavonden, bedrijfsfeesten en campus parties. Het is een jong bedrijf dat vorig…

Positief, altijd vrolijk, slim, harde werker en doorzetter – woorden die Katka Velicka (24) omschrijven. Haar naam lijkt wel een merk, iets als Calvin Klein. Daar deed ze ook haar stage, met veel succes. Velicka studeerde zomer 2017 af en…

Paulien Trommelen is werkzaam als communicatieadviseur bij Future Communication. In opdracht voor de provincie Utrecht heeft ze vorig jaar het UtrechtLab gelanceerd. Een platform (met creatieve werkruimte) waar inspireren, leren, kennis delen, samen experimenteren en netwerken centraal staat. Paulien is…

Isabel Boerdam (De Hippe Vegetariër), Soraya Koendjbiharie (Koninklijke Nederlandse Beroepsorganisatie van Accountants) en Paulien Trommelen (Future Communication) zijn de 3 finalisten van de verkiezing CommunicatieTalent van het Jaar, georganiseerd door Logeion. De jonge aanstormende talenten strijden op 21 juni 2018…

Vooroplopers, pioniers, uitvinders: ze zijn er wel degelijk in het communicatievak. Mensen die experimenten aandurven, die nieuwe wegen inslaan, gebaande paden vermijden.  Ze communiceren anders omdat het kan en gebruiken nieuwe technieken. Voorafgaand aan het CommunicatieCongres op 14 november a.s. interviewen wij deze…

In de interviewreeks Communicatielijn leggen wij vragen voor aan een inspirerende communicatieprofessional. Vorige keer was Marianne Nouwens aan de beurt, die werkzaam is bij Philips Benelux. Zij geeft het stokje door aan Vreneli Stadelmaier, loopbaancoach voor hoogopgeleide vrouwen en oprichter…

Wim van der Weegen werd op 1 juni Communicatieman van het Jaar 2017. Hij won de prestigieuze communicatieprijs vanwege zijn uitzonderlijke werk als hoofd Bestuurlijke Zaken, Advies en Communicatie van de Onderzoeksraad voor de Veiligheid. De Verkiezing van de Communicatieman/vrouw van het…

Logeion zet ieder jaar twee communicatieprofessionals in de schijnwerpers tijdens de Verkiezing van de Communicatieman/vrouw en het CommunicatieTalent van het Jaar. De finalisten voor Communicatieman/vrouw zijn: Corine van Impelen – Hoofd communicatie Naturalis; Klaas Kregel – Communicatieadviseur Domesta; Wim van der…

Logeion zet ieder jaar twee communicatieprofessionals in de schijnwerpers tijdens de Verkiezing van de Communicatieman/vrouw en het CommunicatieTalent van het Jaar. De finalisten voor Communicatieman/vrouw zijn: Corine van Impelen – Hoofd communicatie Naturalis; Klaas Kregel – Communicatieadviseur Domesta; Wim van der…

Logeion zet ieder jaar twee communicatieprofessionals in de schijnwerpers tijdens de Verkiezing van de Communicatieman/vrouw en het CommunicatieTalent van het Jaar. De finalisten voor Communicatieman/vrouw zijn: Corine van Impelen – Hoofd communicatie Naturalis; Klaas Kregel – Communicatieadviseur Domesta; Wim van der…

Ebru Umar is door Annabel Nanninga genomineerd als haar opvolger in onze interviewrubriek De Ganzenveer. Haar motivatie: ‘Ebru Umar, columnist, waarlijk feministisch dus zeikt nooit, dapper, genereus, slechte muzieksmaak (ABBA! Acda en de Munnik!) en taartjesgoeroe.’ Wat vind je van deze…

Op 26 januari is in Amsterdam de winnaar van de LOF Prijs voor Vakinformatie 2017 bekendgemaakt. Agrarisch vakblad Boerderij won. Volgens de jury spat het journalistieke enthousiasme en de liefde voor de sector van de productmix af. De LOF Prijs bestaat…

Annabel Nanninga is freelance columnist en journalist van o.a. The Post Online, Veronica Magazine en Revu. En door haar deelname aan Studio Pow Ned als een van de opiniemakers, èn als deelnemer in de populaire kennisquiz De Slimste Mens, is ze tegenwoordig ook…

In de rubriek De transfer wordt een hoofdredacteur geïnterviewd, die een belangrijke carrièremove heeft gemaakt. Zoals de overstap van het ene medium naar het andere. Deze keer legden we de vragen voor aan Ward Wijndelts. Hij is sinds november 2016…

‘Mijn boekenkast staat er echt alleen maar voor de show. Om te veinzen dat ik heel intellectueel ben, de juiste mensen lees en dat de verjaardagscadeautjes van vrienden en familie me zeer dierbaar zijn.’ Daarentegen verslindt wetenschapsjournalist Thijs Roes wel het…

Een jaar geleden verscheen een nieuw magazine voor beautyliefhebbers in de schappen: Mirror Mirror. Opgezet door modejournalist Georgette Koning, die de markt voor modebladen verzadigd vond, maar nog wel ruimte zag in de beautywereld. Zij beantwoordt deze keer de vragen in…

Stephen Bell beantwoordt de vragen van de interviewrubriek Online met… In deze estafette-interviews legt [De Redactie] (hoofd)redacteuren van websites en online specialisten al enkele jaren een lijst met vragen voor. Over het vak, hun werk en merk. Stephen kreeg het stokje…

In de rubriek De transfer wordt een hoofdredacteur geïnterviewd, die een belangrijke carrièremove heeft gemaakt. Zoals de overstap van het ene medium naar het andere. Deze keer legden we de vragen voor aan Milou Turpijn. Zij werd in augustus 2016 benoemd als…

Haro Kraak beantwoordt de vragen van de interviewrubriek Online met… In deze estafette-interviews legt [De Redactie] (hoofd)redacteuren van websites en online specialisten al enkele jaren een lijst met vragen voor. Over het vak, hun werk en merk.  Haro is mediaredacteur en…

Thomas Rueb beantwoordt de vragen van ons estafette-interview Online met… Thomas is verslaggever van NRC. ‘Dat wil zeggen dat ik voor de krant overal inzetbaar ben, op elk onderwerp, op elk moment.’

Esther Goedegebuure, hoofdredacteur JAN magazine beantwoordt deze keer de vragen in onze interviewrubriek De Ganzenveer, waarin elke keer een andere hoofd- of eindredacteur aan het woord is over zijn/haar werk. Het stokje van deze estafetterubriek werd aan haar doorgegeven door…

Maite Vermeulen beantwoordt de vragen van ons estafette-interview Online met… Maite Vermeulen is journalist bij De Correspondent. Voorheen werkte ze als redacteur bij nrc.next. Ze deed conflict- en ontwikkelingsstudies en schrijft over internationale ontwikkeling, conflicten en hulp. Ze won in 2015…

Deze keer beantwoordt Ellen Litz de vragen uit onze interviewreeks de Ganzenveer. Zij is Chef redactie LINDA specials (Meiden, Mode, Wonen, L’Homo, Man). ‘Als chef zit je tussen de hoofdredacteur en de redactie in. Wij hebben bij Mood for Magazines geen ‘echte’…

Deze keer beantwoordt Edine Russel, hoofdredacteur van ELLE de vragen uit onze interviewreeks de Ganzenveer. Ze kreeg het stokje van deze estafettereeks van Jossine Modderman van LINDA.

Jan Kruidhof beantwoordt de vragen van de interviewrubriek Online met… In deze estafette-interviews legt [De Redactie] hoofdredacteuren van websites en online specialisten al enkele jaren een lijst met vragen voor. Over het vak, hun werk en merk.  Jan is multimediajournalist op…

Sjors Fröhlich beantwoordt de vragen van ons estafette-interview Online met… Sjors Fröhlich is hoofdredacteur bij BNR Nieuwsradio. ‘De hoofdredacteur is inhoudelijk verantwoordelijk voor alles wat er op de zender komt en alle uitingen van BNR. Daarnaast is het ook mijn taak…

Bart Jan Cune, hoofdredacteur nieuws bij Radio 538, beantwoordt de vragen van de interviewreeks Online met… Hij kreeg het stokje door van Elger van der Wel, Chief Content bij OK GO. Wat doet een hoofdredacteur nieuws bij Radio 538 eigenlijk? ‘Ik…

Deze keer beantwoordt Jossine Modderman de vragen uit onze interviewreeks de Ganzenveer. Zij is hoofdredacteur LINDAnieuws.nl & LINDA.tv en kreeg de Ganzenveer van Sara van Gorp, hoofdredacteur van Kek Mama.

Sonny Motke beantwoordt de vragen van de interviewrubriek Online met… In deze estafette-interviews legt [De Redactie] hoofdredacteuren van websites en online specialisten al enkele jaren een lijst met vragen voor. Over het vak, hun werk en merk. Sonny is redacteur bij zakenblad…

Esther de Kloe beantwoordt de vragen van de interviewrubriek Online met… In deze estafette-interviews legt [De Redactie] hoofdredacteuren van websites en online specialisten al enkele jaren een lijst met vragen voor. Over het vak, hun werk en merk. Esther de Kloe…

In de estafette-interviews ‘Online met…’ legt [De Redactie] hoofdredacteuren van websites en online specialisten al enkele jaren een lijst met vragen voor. Over het vak, hun werk en merk. Jan ’t Hart is adjunct-hoofdredacteur van de AD Regiogroep, bestaande uit het AD en…

In het Ganzenveerinterview komt elke keer een andere hoofdredacteur aan het woord. Deze keer is Sara van Gorp aan het woord, zij is hoofdredacteur van Kek Mama. Wat is volgens jou de reden van het succes van Kek Mama? ‘Bij…

Hans Snijder is hoofdredacteur van de Leeuwarder Courant. ‘Een hoofdredacteur is met hart en ziel in touw om zijn bijdrage te leveren voor parels van kranten voor de eerstvolgende dagen. En daarna. En digitaal. En hij verbindt om 1 + 1…

Marcel van Lingen beantwoordt de vragen van de interviewrubriek Online met… In deze estafette-interviews legt [De Redactie] hoofdredacteuren van websites en online specialisten al enkele jaren een lijst met vragen voor. Over het vak, hun werk en merk. Marcel van Lingen is hoofdredacteur…

Elger van der Wel beantwoordt de vragen van de interviewrubriek Online met… In deze estafette-interviews legt [De Redactie] hoofdredacteuren van websites en online specialisten een lijst met vragen voor. Over het vak, hun werk en merk. Elger is fulltime bezig met…

In het Ganzenveerinterview komt elke keer een andere hoofdredacteur aan het woord. Deze keer is Klaartje Scheepers aan het woord, zij is hoofdredacteur van ELLE eten en kreeg de Ganzenveer van collega Edine Russel, hoofdredacteur van ELLE.  

Het Ganzenveerinterview van [De Redactie] met Anouk Turkenburg, chef Persoonlijk van het Financieel Dagblad. Zij kreeg de ganzenveer van Miluska van ‘t Lam, hoofdredacteur van Residence.

Het Ganzenveerinterview van [De Redactie] met Miluska van ’t Lam, hoofdredacteur van Residence. Zij kreeg de ganzenveer van Evert Santegoeds van Privé. Waarom mogen mensen jouw blad/krant niet missen?   ‘Onze inspiratie werkt aanstekelijk. We laten je in de keuken…

Het Ganzenveerinterview is deze keer met Judith Zilversmit, Chef dagelijkse PS en PS van de Week (zaterdagmagazine) bij Het Parool. Het stokje van deze estafetterubriek werd aan haar doorgegeven door Klaartje Scheepers, hoofdredacteur van ELLE eten.

Het Ganzenveerinterview van Matthieu Slee, hoofdredacteur van Story. Het stokje van deze estafetterubriek werd aan hem doorgegeven door Frans Lomans, hoofdredacteur van Panorama.

Margot Jamnisek is eindredacteur bij LINDA.tv. In deze estafette-interviews legt [De Redactie] hoofdredacteuren van websites en online specialisten al enkele jaren een lijst met vragen voor. Over het vak, hun werk en merk. Margot kreeg het stokje van Online met… van…

Het Ganzenveerinterview van Frans Lomans, hoofdredacteur van Panorama. Het stokje van deze estafetterubriek werd aan hem doorgegeven door Marijn Schrijver, hoofdredacteur van Nieuwe Revu.

Antoinnette Scheulderman beantwoordt de vragen van de interviewrubriek Online met… In deze estafette-interviews legt [De Redactie] hoofdredacteuren van websites en online specialisten een lijst met vragen voor. Over het vak, hun werk en merk.  Antoinnette is freelance interviewer.

Marijn Schrijver, hoofdredacteur van Nieuwe Revu beantwoordt deze keer de vragen in onze interviewrubriek De Ganzenveer, waarin elke keer een andere hoofd- of eindredacteur aan het woord is over zijn/haar werk. 

Wouter Noort is economieredacteur bij NRC Handelsblad. Hij kreeg het stokje van onze interviewreeks Online met… van Frederieke Hegger, redacteur bij RTL Z. Wat doet een economieredacteur bij NRC Handelsblad eigenlijk? ‘We maken een website en twee kranten. Ik ben journalist…

Het Ganzenveerinterview van Remy Ludo Gieling, hoofdredacteur van het ondernemersmagazine Sprout. Het stokje van deze estafetterubriek werd aan hem doorgegeven door Anton van Elburg, samensteller van Intermediair Magazine. Waarom mogen mensen jouw blad niet missen? ‘Sprout is een magazine voor ambitieuze, snelgroeiende…

Johan Reijnen is eindredacteur bij de VARAgids. Wat doet een eindredacteur bij de VARAgids eigenlijk? ‘Wat iedere eindredacteur doet: stoeien met teksten van anderen. Dus lezen, redigeren, checken, checken en nog eens checken. En zo nu en dan zelf wat…

Miriam van Ommeren is hoofdredacteur van digitaal cultureel magazine De Optimist. Zij beantwoordt deze keer de vragen in onze estafetterubriek de Ganzenveer, waarin we mensen uit het vak vragen naar hun werk, hun merk en hun drijfveren.

Anton van Elburg, samensteller van Intermediair Magazine, beantwoordt deze keer de vragen in onze interviewrubriek De Ganzenveer. Hij werd voorgedragen voor deze estafetterubriek door Arend van den Berg, directeur en hoofdredacteur van Z24.nl. 

Het Ganzenveerinterview met Arend van den Berg, directeur en hoofdredacteur van Z24.nl. Het stokje van deze estafetterubriek werd aan hem doorgegeven door Walter van Maren, content director bij AutoWeek.

Lyn Kuyper, content director bij MPG, beantwoordt deze keer de vragen in onze interviewrubriek De Ganzenveer, waarin elke keer een andere hoofd- of eindredacteur aan het woord is over zijn/haar werk. Het stokje van deze estafetterubriek werd aan haar doorgegeven door…

In het Ganzenveerinterview komt elke keer een andere hoofdredacteur aan het woord. Deze keer is Lara Aerts aan het woord. Zij is journalist en heeft een eigen tekstproductiebedrijf Lara Aerts Tekstproductie. 

Wim Bertram is zelfstandig UX strateeg/ designer. Hij beantwoordt de vragen van de interviewrubriek Online met… In deze estafette-interviews legt [De Redactie] (hoofd)redacteuren van websites en online specialisten al enkele jaren een lijst met vragen voor. Over het vak, hun werk en…

Ronald Janus (40), hoofdredacteur van Men’s Health beantwoordt deze keer de vragen in onze interviewrubriek De Ganzenveer, waarin elke keer een andere hoofd- of eindredacteur aan het woord is over zijn/haar werk. Het stokje van deze estafetterubriek werd aan haar…

In het Ganzenveerinterview komt elke keer een andere hoofdredacteur aan het woord. Deze keer worden de vragen van deze estafetterubriek beantwoordt door Walter van Maren, content director bij AutoWeek.

Jake Blok is oprichter van I Have A Wish en medeoprichter en directeur van Inspirething. Wat doe je als directeur bij Inspirething eigenlijk? Inspirething helpt klanten een online dienst starten. We geloven erin dat je meer dient te kunnen op…

Annette Lavrijsen, hoofdredacteur van Women’s Health beantwoordt deze keer de vragen in onze interviewrubriek De Ganzenveer, waarin elke keer een andere hoofd- of eindredacteur aan het woord is over zijn/haar werk. Het stokje van deze estafetterubriek werd aan haar doorgegeven door…

In het Ganzenveerinterview komt elke keer een andere hoofd- of eindredacteur aan het woord. Deze keer is Anne Marije de Vries Lentsch, hoofdredacteur van Cosmopolitan aan het woord. Zij kreeg de Ganzenveer van Annemarie van Gaal van AM.

Dianne Potters is oprichter van adviesbureau 21Sustainable. Wat doet de oprichter van 21Sustainable eigenlijk? Ik sta organisaties bij met de strategieontwikkeling, vermarkting en communicatie van duurzaam en betekenisvol ondernemen. Onze samenleving is in toenemende mate gebaseerd op ‘beter’ in plaats…

Stella Jansen is managing director/ senior consultant bij Progress Communications. Wat doet een managing director bij Progress Communications eigenlijk? Op mijn kaartje staat Managing Director en senior consultant bij Progress Communications. Daarmee willen we benadrukken dat ik niet uitsluitend leiding…

Annemarie van Gaal, ex-hoofdredacteur van AM beantwoordt de vragen in onze interviewrubriek De Ganzenveer, waarin elke keer een andere hoofd- of eindredacteur aan het woord is over zijn/haar werk. Het stokje van deze estafetterubriek werd aan haar doorgegeven door Reinout van der…

Ben Lange is contentcreator bij contentbureau.nl. Wat doet een contentcreator bij contentbureau.nl eigenlijk? We ondersteunen klanten bij het optimaal vertellen van hun boodschap. Dat doen we door ze – on- en offline – beter te profileren, hun doelgroepen te informeren…

Het Ganzenveerinterview van [De Redactie] met Coen Wulms, hoofdredacteur van Elegance. Hij kreeg het stokje van deze estafetterubriek van Olivier Heimel, hoofdredacteur van Runner’s World.

Het Ganzenveerinterview van [De Redactie] met Reinout van der Heijden, hoofdredacteur van de Geldgids van de Consumentenbond. Hij kreeg het stokje van deze estafetterubriek van Evert van Hardeveld, hoofdredacteur van de Gezondgids.

Evert van Hardeveld, hoofdredacteur van de Gezondgids beantwoordt de vragen in onze interviewrubriek De Ganzenveer, waarin elke keer een andere hoofd- of eindredacteur aan het woord is over zijn/haar werk. Het stokje van deze estafetterubriek werd aan hem doorgegeven door 

Yfke Nijland is eindredacteur van de Kleine en Grote Geschiedenisquiz en Andere Tijden van de NTR. Wat doet een eindredacteur van de (Kleine en Grote) Geschiedenisquiz en Andere Tijden eigenlijk? Samen met een klein team maken we voor komend voorjaar…

Het Ganzenveerinterview van [De Redactie] met Olivier Heimel, hoofdredacteur van Runner’s World. Waarom mogen mensen jouw blad/krant niet missen? De lopers omdat Runner’s World ze oprecht probeert te inspireren,  infomeren en amuseren. En niet-lopers omdat de liefde voor het maken…

Jeroen Windt is uitvoerend producent bij RTLZ. Wat doet een uitvoerend producent bij RTLZ eigenlijk? Ik ontwikkel nieuwe programma’s in het verlengde van de nieuwsbulletins op RTLZ en zorg dat die dan ook worden gemaakt. Een tv-programma alleen volstaat niet…

Rachel van de Pol is Editor bij RTL Weekend Magazine Wat doet een Editor bij RTL Weekend Magazine eigenlijk? Die verzint onderwerpen, maakt de planning, schrijft redactionele en commerciële content, schakelt met adverteerders, selecteert beeld en moet handig zijn met…

Rebecca Rijnders, hoofdredacteur bij Microsoft/MSN, beantwoordt de vragen van de interviewrubriek Online met… In deze estafette-interviews legt [De Redactie] (hoofd)redacteuren van websites en online specialisten al enkele jaren een lijst met vragen voor. Over het vak, hun werk en merk.…

Marieke Heesakkers is marketing manager bij Berkvens Deursystemen en Limburgia Utiliteitsdeuren. Wat doet een Marketing Manager bij Berkvens Deursystemen en Limburgia Utiliteitsdeuren eigenlijk? Verbinden! Waar het voorheen vooral ging om het invullen en bewaken van de optimale marketing mix is…

Edwin Vlems is Marketing Manager bij MCB en sinds enkele maanden parttime zelfstandig marketingadviseur. Wat doet een Marketing Manager bij MCB eigenlijk? Natuurlijk zet ik de grote lijnen op marketinggebied uit en schrijf ik plannen, maar wat veel mensen verbaast…

Denise van Iersel is PR & Communicatieadviseur bij PostNL. Wat doet een PR & Communicatieadviseur bij PostNL eigenlijk? Ik werk voor een aantal zakelijke onderdelen van PostNL, waaronder Cendris. Niet bepaald mensenmerken zoals Coca Cola. Dus hoe claim je autoriteit?…

Freek Janssen is content director bij LEWIS PR. Wat doet een content director bij LEWIS PR eigenlijk? Ik noem het wel eens ‘account director met een voorliefde voor bloggen’. Ik houd me met name bezig met campagnes voor klanten waar…

Bram Koster is community manager bij Marketingfacts. Wat doet de community manager bij Marketingfacts eigenlijk? Simpel gezegd: ik ben verantwoordelijk voor de inhoudelijke kant van Marketingfacts. Dan gaat het in eerste instantie over het blog, maar ook om de invulling…

Aartjan van Erkel is online copywriter bij www.schrijvenvoorinternet.nl Wat doet een online copywriter bij https://www.schrijvenvoorinternet.nl eigenlijk? Gedrag beïnvloeden van klanten. Dat is het grote verschil tussen copywriting en andere manieren van schrijven, zoals webredactie of journalistiek. Je schrijft om mensen…

Léon Geuyen is Hoofd Internet bij Plus Magazine. Wat doet het Hoofd Internet bij Plus Magazine eigenlijk? Samen met mijn online-collega’s zorg ik ervoor dat we dagelijks nieuwe content publiceren op een aantal grote websites die SPN (de uitgever van…

Niels Aalberts, marketing manager bij Friendly Fire, beantwoordt de vragen van de interviewrubriek Online met… In deze estafette-interviews legt [De Redactie] (hoofd)redacteuren van websites en online specialisten al enkele jaren een lijst met vragen voor. Over het vak, hun werk…

Ebru Umar schrijft columns voor Metro en GeenStijl, interviews voor Libelle en is hoofdredacteur van Fabmagazine. Waarom mogen mensen jouw blad niet missen? Wij willen een toegankelijk blad maken voor ondernemende vrouwen in de breedste zin van het woord. We…

Andreas Willemse is eigenaar van AppFellas. Wat doet een eigenaar bij AppFellas eigenlijk? Heel veel uitleggen. Uitleggen wat apps eigenlijk zijn. Wat het verschil is tussen apps en web. En ook vaak vertellen dat een app geen goed idee is.…

Peter Haan is directeur bij Evolve. Wat doet een directeur bij Evolve eigenlijk? Feitelijk hetzelfde als mijn collega’s: organisaties proberen beter te laten presteren door de collectieve kennis en kunde van hun medewerkers beter te benutten met behulp van interne…

Jan Peter Jansen is hoofdredacteur bij Men’s Health en Editorial director bij Women’s Health. Waarom mogen mensen jouw blad niet missen? Fit is the new rich, en als je beseft dat je langer dood bent dan dat je leeft, is…

Florian Boelman is marketingmanager bij het ANP. Wat doet een marketingmanager bij het ANP eigenlijk? Als marketingmanager ben ik verantwoordelijk voor de marketingactiviteiten rondom de producten voor de zakelijke markt. Ik houd me onder andere bezig met de ontwikkeling van…

Jaap van Zessen is Social media analist bij Buzzcapture Wat doet een Social Media Analist bij Buzzcapture eigenlijk? Vooral analyses maken op basis van ‘big data’. Buzzcapture heeft een groot archief van alle berichten op Social Media, websites, fora en…

Sjaak Hoogkamer is hoofdredacteur van MarketingTribune Waarom mogen mensen jouw blad/krant niet missen? Mag best, als ze dan maar wel naar onze website gaan: https://www.marketingtribune.nl  Ik constateer natuurlijk ook dat content steeds digitaler wordt. Anderzijds bemerk ik dat nog veel…

Thomas Boeschoten is oprichter van Catenaccio. Wat doet een oprichter bij Catenaccio eigenlijk? Alles. Catenaccio is een voetbalblog dat gemaakt wordt door drie enthousiastelingen, in onze vrije tijd. Dus ik redigeer, ik schrijf, ik twitter en geef interviews. En ik…

Michiel de Hoog is redacteur bij Radio1 en de Correspondent. Wat doet een redacteur bij Radio1/Correspondent eigenlijk? Voor Radio1 (KRO NCRV) bedenk en ‘produceer’ ik onderwerpen. Produceren wil zeggen dat je mensen belt, kijkt wat ze te vertellen hebben, ze…

Erik van den Berg is hoofdredacteur van muziekblad OOR. Waarom mogen mensen jouw blad niet missen? Ze mogen het van mij gerust missen. Maar mochten die mensen toevallig muziekliefhebbers zijn, dan bestaat de kans dat ze daardoor in no-time hopeloos…

Sjoerd Litjens is schrijver bij MijnVerhaal. Wat doet een schrijver/journalist bij MijnVerhaal eigenlijk? MijnVerhaal maakt herinneringsdocumenten die een leven(sfase) vastleggen. Uitgangspunt is dat ieder leven een boek waard is, maar de praktijk leert dat een boek niet altijd het juiste…

Rachid Finge was Social Media coördinator bij de NOS. Wat doet een Social Media Coördinator bij de NOS eigenlijk? ‘Tot maart was ik de Social Media Coördinator van de NOS. Wat je dan doet? Ervoor zorgen dat de NOS optimaal…

Kris Sloot is sitemanager bij 3FM Wat doet een Sitemanager bij 3FM eigenlijk? Ik geef bij 3FM samen met het online team uitvoering aan de online, mobiele en sociale strategie. 3FM is een muziekzender voor jongeren en de hedendaagse jongeren…

Evert van Dijk is algemeen hoofdredacteur van de NDC mediagroep Waarom mogen mensen jouw blad/krant niet missen? Mijn blad/krant zijn er drie, Dagblad van het Noorden, de Leeuwarder Courant en Friesch Dagblad. Alle drie brengen ze nieuws van dichtbij, herkenning…

Hille van der Kaa is onderzoeker bij Tilburg University. Wat doet een onderzoeker bij Tilburg University eigenlijk? ‘Ieder heeft hier zo zijn of haar vakgebied, maar ik richt me op technologieën die het professionele leven van mediamakers veranderen. Zo kijk…

Kees Pijnappels is hoofdredacteur van de Persdienst Waarom mogen mensen jouw blad/krant niet missen? De regionale krant biedt onze lezers het beste van drie werelden: al het relevante nieuws uit hun directe omgeving plus dagelijks een overzicht van het belangrijkste…

John van den Oetelaar is hoofdredacteur van ED.nl/Eindhovens Dagblad Waarom mogen mensen jouw blad/krant niet missen? Dat mogen ze best, maar of het verstandig is? Woon je in de regio Zuidoost-Brabant, of heb je er op een andere manier verbinding…

Bart Brouwers is Hoofd Business Development bij TMG Landelijke Media. Wat doet een journalist bij TMG Business Development eigenlijk? Goeie vraag, ik moet zeggen dat ik het zelf ook wel een dappere keuze vond van TMG. Meestal zitten er Nyenrode-types…

Gonnie Spijkstra is social media manager bij Telegraaf Media Groep. Wat doet een social media manager bij Telegraaf Media Groep eigenlijk? Ik zorg ervoor dat de redacteuren, maar vooral ook onze gebruikers zo goed mogelijk content kunnen delen en interacties…

Cees van der Laan is hoofdredacteur van Trouw. Waarom mogen mensen jouw blad niet missen? Trouw is bij uitstek een krant die zich wil onderscheiden door kwaliteit te bieden ten aanzien van alle zaken en kwesties die wij belangrijk vinden.…

Jos Timmers is hoofdredacteur van Novum Nieuws. Waarom mogen mensen jouw blad/krant niet missen? Dit is een wat lastige vraag omdat wij als eerstelijns persbureau ons nieuws leveren aan mediabedrijven: dagbladen, websites, videobedrijven en radiostations. Die hebben lezers, bezoekers, kijkers…

Koen Droste is manager bij Upcoming.nl Wat doet een manager bij Upcoming.nl eigenlijk? Hoewel we onderdeel zijn van een grote uitgever (TMG), is Upcoming.nl in feite een startup: we bestaan nog maar een jaar. Mijn belangrijkste taak is ervoor te…

Anja Frenkel is hoofdredacteur van Tableau Fine Arts Magazine. Waarom mogen mensen jouw blad/krant niet missen? Ieder kunstwerk heeft een verhaal en Tableau vertelt dat met passie en kennis. In een toegankelijke mix van essays, reportages, interviews, rubrieken en agenda’s…

Marten Blankesteijn is een van de initiatiefnemers van Blendle. Blendle gaat ervoor zorgen dat het lezen van kwaliteitsjournalistiek zó leuk en zó makkelijk wordt, dat mensen daar best een beetje voor willen betalen.…. Wat doet een eindbaas bij Blendle eigenlijk?…

Laurens Verhagen is hoofdredacteur bij Volkskrant.nl Wat doet een hoofdredacteur bij Volkskrant.nl eigenlijk? Als hoofdredacteur van de online redactie ben ik inhoudelijk eindverantwoordelijk. Maar dat betekent niet dat ik iedere dag bovenop het nieuws zit. In de praktijk ben ik…

René van Rijckevorsel is hoofdredacteur van Elsevier Juist Waarom mogen mensen jouw blad niet missen? Omdat Elsevier Juist een uniek product is, dat er eigenlijk al had moeten zijn. Een optimistisch, diepgaand, toekomstgericht maandblad voor mensen die iets van hun…

Dominique Haijtema is hoofdredacteur van Management Team. Waarom mogen mensen jouw blad/krant niet missen?  Management Team is het business magazine voor de zakelijke beslissers in Nederland. We bieden informatie en inspiratie waardoor leiders en bedrijven beter kunnen worden. Het is…

Daniel van der Meer is hoofdredacteur van Das Magazin en uitgever bij Babel & Voss Waarom mogen mensen jouw blad/krant niet missen? Das Magazin is een literair tijdschrift. We publiceren de beste verhalen van voornamelijk nieuwe auteurs, met verrassende bijdragen…
×
  • De Redactie
  • Van Heenvlietlaan 200A
  • 1083 CM Amsterdam

  • info@deredactie.nl
  • 020-3086460
  • Btw: NL8017.10.960B.01
  • IBAN: NL64 RABO 0342 848 410
  • KVK: 36040811
×